Gå til innhold

Du som leser bøker ( ikke Kindle/nettbrett)


fuerza

Anbefalte innlegg

Gjest ISeeYouCreep
AnonymBruker skrev (På 15.5.2017 den 18.12):

Jeg vil bare påpeke at lesebrett ikke kan sammenlignes med nettbrett/telefon/PC, da det brukes en helt annen teknologi som rett og slett emulerer papir og blekk. Det er helt greit å styre unna Kindle, men man bør ikke gjøre det på grunnlag av misforståelser. 😉

Anonymkode: 70c28...a0c

 

Endret av Nasse Nøff ❤
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er veldig for teknologiske duppetitter, men hva bøker angår foretrekker jeg å holde boken fysisk i hånden. Jeg kjøper kun faktiske bøker, og eier ikke en Kindle. MEN, jeg hadde blitt kjempeglad for en! F.eks. om man leser mye og regelmessig og f.eks. drar på en lengre ferie eller lignende, er det jo genialt. Du kan lese hva du vil og hvor mye du vil fra en og samme greie, og slipper å drasse med deg flere tyngre bøker som også tar plass.

Men dette er såklart individuelt. Jeg hadde hvert fall blitt kjempeglad. Jeg leser ikke så mye at jeg har gått til innkjøp av en ennå, men den dagen kommer.

Anonymkode: a6782...8f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann fikk kindle fordi han ønsket seg den og elsker den. Han har tilbudt meg en, jeg er helt tydelig på at jeg ikke ønsker den. For det første er ikke mine bøker på den, jeg leser ikke engelsk. Dessuten elsker jeg bøker. Lukten av bøker etc. Ja, jeg er nok reaksjonær, jeg liker papiraviser også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er Kindle virkelig sååå mye bedre enn leseapper på iPad? Klarer ikke se hvordan den kan være så utrolig mye bedre egentlig. Nettbrett begge deler jo.

Anonymkode: 0f354...a77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Måbarefåsiat... skrev:

Min mann fikk kindle fordi han ønsket seg den og elsker den. Han har tilbudt meg en, jeg er helt tydelig på at jeg ikke ønsker den. For det første er ikke mine bøker på den, jeg leser ikke engelsk. Dessuten elsker jeg bøker. Lukten av bøker etc. Ja, jeg er nok reaksjonær, jeg liker papiraviser også...

Du kan kjøpe bøker på norske nettbutikker og overføre til kindle.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Amawhatsnot skrev:

Du kan kjøpe bøker på norske nettbutikker og overføre til kindle.

Sånn driver mannebeinet også. Men jeg er ikke interessert! Bryr meg ikke. Driter i det. Liker bøker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er Kindle virkelig sååå mye bedre enn leseapper på iPad? Klarer ikke se hvordan den kan være så utrolig mye bedre egentlig. Nettbrett begge deler jo.

Anonymkode: 0f354...a77

Nettbrettet har skjerm som lyser, det kan være slitsomt for øynene og vanskelig å lese utendørs. Kindelens skjerm er laget for å være mest mulig likt papir med trykksverte, det er behagelig for øynene, går fint å lese ute, men selvsagt betyr det at du trenger leselys på inne om kvelden.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, fuerza skrev:

Jeg har en far som snart har bursdag. Han liker å lese bøker på ferieturer og slikt. Han er ikke særlig teknisk av seg, og jeg kan ikke heeelt se form meg han med en Kindle. Men...jeg liker selv å lese bøker, og så ikke sjarmen/poenget med en Kindle. Helt til jeg fikk en til bursdagen. Elsker den!

 

Så hvis du hadde fått en Kindle til bursdagen din, selv om du liker best fysiske bøker. Hadde du blitt "skuffa"? Jeg tenker hovedforskjellen mellom meg og min far er jo at jeg lærer meg tekniske duppeditter fort og er stødig i engelsk. (Kindle har engelske menyer, tror jeg...?)

Har så lyst å kjøpe en gave som han kommer til å bruke mye.

Hvis han ikke er så stødig i engelsk er vel Kindle av begrenset nytte. Amazon selger vel for det meste engelske bøker?

Anonymkode: 002b3...ad1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er Kindle virkelig sååå mye bedre enn leseapper på iPad? Klarer ikke se hvordan den kan være så utrolig mye bedre egentlig. Nettbrett begge deler jo.

Anonymkode: 0f354...a77

Jeg klarer ikke lese lenge på en baklyst skjerm som et nettbrett eller PC-skjerm. Å lese på et lesebrett er som å lese på vanlig papir. En annen stor fordel er batterilevetiden som er ekstremt mye bedre på lesebrett. Men hvis du ikke plages av å lese på nettbrett er det jo ingen grunn til å kjøpe Kindle eller tilsvarende dingser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Måbarefåsiat... skrev:

Sånn driver mannebeinet også. Men jeg er ikke interessert! Bryr meg ikke. Driter i det. Liker bøker.

Poenget var jo at du skrev at du ikke leser bøker på engelsk... men for all del, les papirbøker, du! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvis han ikke er så stødig i engelsk er vel Kindle av begrenset nytte. Amazon selger vel for det meste engelske bøker?

Anonymkode: 002b3...ad1

Ja, men du kan kjøpe norske e-bøker hos norske bokhandlere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Amawhatsnot skrev:

Poenget var jo at du skrev at du ikke leser bøker på engelsk... men for all del, les papirbøker, du! 

En av grunnene. Ikke Poenget. Men tusen takk for at jeg fortsatt får lese bøker ;-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis han ikke er så stødig i engelsk er vel Kindle av begrenset nytte. Amazon selger vel for det meste engelske bøker?

Anonymkode: 002b3...ad1

Som sagt, bøker kan kjøpes på norske nettbutikker og overføres kindelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er Kindle virkelig sååå mye bedre enn leseapper på iPad? Klarer ikke se hvordan den kan være så utrolig mye bedre egentlig. Nettbrett begge deler jo.

Anonymkode: 0f354...a77

Kindle er ikke nettbrett.

Hvis du går inn på YouTube, kan du se på videoer av Kindle eller andre lesebrett og kanskje få et inntrykk av hvordan det ser ut. Utseendet og leseoplevelsen ligger langt nærmere et ark enn en skjerm slik vi kjenner dem fra nettbrett og telefoner. (En illustrasjon på dette er at lys utenfra gjør det lettere, ikke vanskeligere, å lese på en Kindle. Akkurat som en bok.)

Anonymkode: 70c28...a0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.5.2017 den 15.54, Nasse Nøff ❤ skrev:

Kindle kommer jeg aldri til å eie. Får jeg en i gave så havner den på finn.no fort som fy. Det fjerner sjarmen med bøker. Det gjør vondt i øynene å lese av en skjerm vs en bok. 
Har aldri holdt i en kindle. Men har prøvd å lese via nettbrett og PC. 
Ville ha hørt med han om hans syn på saken. Skulle ha testet han med din kindle og se hvordan han reagerer. 

Vil bare nevne at det er himmelvid forskjell å lese på en Kindle! Å lese på brett eller PC er vondt for øynene.

Jeg elsker min Kindle, og jeg leser masse. Har bøker overalt, har ikke plass til flere i fysisk form. Den er også svært enkel å operere, klarer han å slå på en PC klarer han å bruke en Kindle. Det eneste kan være å lage seg en konto, men du kan jo legge ved x antall timer "hjelp" sammen med gaven. 

Anonymkode: 1beae...811

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peanut

Man kan ikke lukte bøker på Kindle. Bøker lukter av og til søtt, litt brødaktig, litt gammelt osv. Den følelsen får man ikke av en elektronisk duppeditt. Ikke kan man bla sidene på samme måte heller. Jeg har nok rundt litt over 1k bøker på soverommet, noen flere tusen i stue, og 500 i spisestue og gudvethvormye andre steder igjen. For meg er det fint om bøker sees  ^^, Mange er fint innbundet også. Tenk gamle bøker fra 1700-tallet med tynt papir og med gull i kantene... :rodmer:  

Kjærlighet. 

Endret av Peanut
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg hadde nok ikke blitt skuffa, men jeg foretrekker vanlige bøker. Har aldri prøvd Kindle, men jeg leser mest på ferie og er ikke så keen på å enten ødelegge eller bli frastjålet en Kindle. Ser også for meg at det hadde vært vanskelig å se skjermen i sollyset og at hele greia ville blitt klissete og full av sand

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rosaprosa20 skrev:

Jeg hadde nok ikke blitt skuffa, men jeg foretrekker vanlige bøker. Har aldri prøvd Kindle, men jeg leser mest på ferie og er ikke så keen på å enten ødelegge eller bli frastjålet en Kindle. Ser også for meg at det hadde vært vanskelig å se skjermen i sollyset og at hele greia ville blitt klissete og full av sand

Den er ikke vanskelig å se i sollyset, for den blir opplyst akkurat som papir. Jo lysere, jo bedre. 

Anonymkode: 70c28...a0c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.5.2017 den 11.13, Peanut skrev:

Man kan ikke lukte bøker på Kindle. Bøker lukter av og til søtt, litt brødaktig, litt gammelt osv. Den følelsen får man ikke av en elektronisk duppeditt. Ikke kan man bla sidene på samme måte heller. Jeg har nok rundt litt over 1k bøker på soverommet, noen flere tusen i stue, og 500 i spisestue og gudvethvormye andre steder igjen. For meg er det fint om bøker sees  ^^, Mange er fint innbundet også. Tenk gamle bøker fra 1700-tallet med tynt papir og med gull i kantene... :rodmer:  

Kjærlighet. 

Bøker fra 1700-tallet har ikke tynt papir. :P

Anonymkode: 70c28...a0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peanut
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bøker fra 1700-tallet har ikke tynt papir. :P

Anonymkode: 70c28...a0c

Synes det ser tynt ut jeg, men det er vel kanskje ikke det da... <_<  Du tror vel kanskje jeg mente bibelpapir? (Tynt papir eller ei, gull på sidene har den ^^, )

IMG_8087.thumb.JPG.9991208af9064ad3cd98247a0416279d.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...