Gå til innhold

Påkjørsel på parkeringsplass


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen kjørte på/rygget inn i bilen min på parkeringsplassen ved et kjøpesenter. Er ikke stor skade, bare noen skraper, men likevel irriterende at personen ikke sa ifra på noen måte. Var en person der som så ca. hvilken type bil det var, men ikke registreringsnummer.

Hva burde jeg gjøre her? Kan f.eks. kjøpesenteret la meg se på overvåkningsvideo? Melde til politiet? Eller dette en for liten sak? Er det ikke straffbart å "stikke av" sånn?

Anonymkode: 06ce9...df0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I følge forsikringsselskapet mitt er parkeringsskader i "vinden". Det er den skaden de mottar hyppigst. Jeg har flere på bilen min selv. Ikke gøy å komme ut og finne bilen sin skamfert. 

Anonymkode: 30ee5...968

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I følge forsikringsselskapet mitt er parkeringsskader i "vinden". Det er den skaden de mottar hyppigst. Jeg har flere på bilen min selv. Ikke gøy å komme ut og finne bilen sin skamfert. 

Anonymkode: 30ee5...968

Nettopp. Men, hva kan jeg gjøre med dette?

Anonymkode: 06ce9...df0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp. Men, hva kan jeg gjøre med dette?

Anonymkode: 06ce9...df0

Ta det på forsikringen din, eller reparer selv, eller la det være. 

Anonymkode: 30ee5...968

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ta det på forsikringen din, eller reparer selv, eller la det være. 

Anonymkode: 30ee5...968

Men mange kjøpesentre har vel kameraovervåkning, er det ikke mulig å prøve å spore opp vedkommende på den måten?

Anonymkode: 06ce9...df0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men mange kjøpesentre har vel kameraovervåkning, er det ikke mulig å prøve å spore opp vedkommende på den måten?

Anonymkode: 06ce9...df0

Spørs om saken må politianmelde først, og at kun politiet kan få videoen released, grunnet personsikkerheten til alle andre på videoen. Og da snakker vi måneder før det blir gjort noe, om ikke saken bare blir henlagt. 

Anonymkode: afd33...11b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spørs om saken må politianmelde først, og at kun politiet kan få videoen released, grunnet personsikkerheten til alle andre på videoen. Og da snakker vi måneder før det blir gjort noe, om ikke saken bare blir henlagt. 

Anonymkode: afd33...11b

Henlagt? En slik sak kan vel ikke bli henlagt om det finnes bevis på kameraovervåkning?

Anonymkode: 06ce9...df0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo ikke sikkert personen har stukket av. Kan jo hende at personen ikke merket at bilen din ble truffet. Kjipt uansett.

Anonymkode: e30bf...533

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontakt kjøpesenteret og spør om dem kan gå gjennom video.

dem trenger reg på din bil. Klokkeslett og hvor du sto.

finner dem noe sender dem det over til politi. Så kan du anmelde, du vil ikke få se selv men politiet kan se på saken å gi info til din forsikring.

dem lagrer bare video i 7 dager så ikke vent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...