Gå til innhold

Hva står på din bucket-liste?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal skrive en bucket-liste. Jeg tror det kan hjelpe meg å se mer positivt på nåtiden og fremtiden, og få meg i gang med nye aktiviteter og ut av depresjonen. Vil bli gira på livet igjen!!! Men jeg kommer på så lite. Til nå har jeg: reise til Roma, ta førerkortet, sove under stjernene. 

Hva har dere på deres bucket-liste? Trenger inspo 

Anonymkode: c12d5...816

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen forslag:

Gå i operan

Finn en firkløver.

Se hvaler.

Vær med på karneval i Rio eller Venecia

Se Mona Lisa.

Vær "offline" en uke.

Tegn smilefjes på alle eggene i en kartong (helst i buttikken)

Lær å skyte med pil og bue.

Fly med en balong

Bad i dødehavet.

Kjøp en ny bil.

Se pyramidene.

Gå på den Kinesiske mur

Mat et vilt dyr fra hånden din.

Gå på skogstur om natta.

 

Flere ideer?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Lære språk(jeg har to på min foreløpige liste som jeg jobber med regelmessig)

- Besøke alle land i verden! Ambisiøst, jeg vet. :P Ang. dette har jeg har tenkt på å kjøpe et stort verdenskart(pin board) jeg kan henge på veggen og stikke knappenåler i - en i hvert land/by jeg har besøkt, slik at jeg har oversikt. Synes dette er en inspirerende og fin greie hvis man elsker å reise! Under reise finnes jo mye annet bucketlist-materiale - f.eks. besøke en vulkan/se taj mahal i india/machu pichu i peru, gå opp et spesifikt fjell(hvis man liker sånt) etcetc! Finnes ingen grenser. 

- Skydiving og hoppe i strikk!

- Bli ordentlig god i noe. Det være seg strikking, golf, pole dancing. Finne en ny hobby! Det er mange ting jeg synes er gøy, men har knapt hatt en spesifikk hobby, noe håndfast å holde på med. Hva interesserer du deg for? Er det noe spesielt du vil bli flink til? Noe du vil prøve ut?

Anonymkode: a8dec...755

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hæ? Hva er en bucketliste for noe?

Anonymkode: b515c...68c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 Hæ? Hva er en bucketliste for noe?

 Anonymkode: b515c...68c

 En "bucket list" er en slags liste over alt en person  ønsker å gjøre før man "kicks the bucket" og dør..

 Men på norsk heter det vel egentlig "kiste-liste" da...

 Hva ønsker du egentli å gjøre med livet ditt, før du dør - og skal legges i en kiste ? 

Anonymkode: 4a0c1...ce5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, en slik liste har jeg ikke. Jeg gjør det jeg har lyst til og er fornøyd med livet jeg lever selv om jeg ikke har besteget Kilimanjaro, hatt sex på fly, hoppet i fallskjerm eller nakenbadet midt på vinteren.

Jeg har ikke tro på at en slik liste vil fungere som selvterapi, heller, den vil heller bli en konstant påminnelse om alt du skulle gjort, men som du ikke orker etc, og kan fort legge dårlig samvittighet på toppen av det du allerede sliter med. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 5/28/2017 den 13.15, Rosalie skrev:

Nei, en slik liste har jeg ikke. Jeg gjør det jeg har lyst til og er fornøyd med livet jeg lever selv om jeg ikke har besteget Kilimanjaro, hatt sex på fly, hoppet i fallskjerm eller nakenbadet midt på vinteren.

Jeg har ikke tro på at en slik liste vil fungere som selvterapi, heller, den vil heller bli en konstant påminnelse om alt du skulle gjort, men som du ikke orker etc, og kan fort legge dårlig samvittighet på toppen av det du allerede sliter med. 

Du høres ut som en grusomt kjedelig person som ikke gjør noe særlig ut av livet! Det handler ikke om å bestige Kilimanjaro, det handler om å finne ut hva du ønsker å oppnå i akkurat ditt liv. For deg kan det jo f.eks være å skrive et leserinnlegg, besøke et land, spise vegetarisk i en periode.... Det trenger ikke å være så innmari hardt å oppnå, bare noe du vil gjøre før du dør!

Anonymkode: 4b0b0...3df

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mange land på listen

Dykke med hvite haier (ikke i bur, mener vanlig dykking)

Paragliding

Bli en skikkelig god svømmer igjen

Motorsykkeltur i Usa

Anonymkode: 773e2...f2e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.5.2017 den 13.15, Rosalie skrev:

Nei, en slik liste har jeg ikke. Jeg gjør det jeg har lyst til og er fornøyd med livet jeg lever selv om jeg ikke har besteget Kilimanjaro, hatt sex på fly, hoppet i fallskjerm eller nakenbadet midt på vinteren.

Jeg har ikke tro på at en slik liste vil fungere som selvterapi, heller, den vil heller bli en konstant påminnelse om alt du skulle gjort, men som du ikke orker etc, og kan fort legge dårlig samvittighet på toppen av det du allerede sliter med. 

Listen blir som du selv gjør den til. For mange er den en motivasjon, og man får en oversikt over alt man ønsker å gjøre :) En av mine ting på listen er å lese ut alle bøkene mine i bokhyllen. Har 5 bøker igjen, før alle er lest ut :) Så enkelt kan det være. Det kan for eksempel være: 
# Spise opp 4 is på en dag
# Gå en lang tur minst 1 gang i uken 
# Få rutiner på dagen
# En ny vane..
# Bake en pai/kake/ noe man ikke har bakt før.

Ingen av de over er på listen min, bare forslag. Det kan være så enkelt. Man må ikke gjøre store ting som å bestige et fjell, hoppe ut fra fly osv. Listen skal bestå av hva DU ønsker å gjøre i ditt liv. Ikke hva ANDRE ønsker å gjøre. Ikke sammenlign deg med andre.. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden skal jeg følge. Jeg klarte med uhell å slette listen min (som var veldig lang), etter en oppdatering på telefonen. Skal skrive en ny, og oppdatere her senere :) Gleder meg til å se alle forslag her inne :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dykke med hvalhai

Lære meg nederlansk og/eller spansk 

Bo i utlandet en liten periode, helst et litt annerledes sted. Eller reise i noen måneder og bo med de innfødte/lokale menneskene der. Har tenkt på Sibir, Papa ny Guinea, Nicaragua, Uzbekistan. Kom gjerne med tips😉

Få en hobby!

Hjelpe/befri dyr som er i fangenskap, utrydningstruet eller i nød (aner ikke hvordan jeg skal få til dette😬) Bli ranger kanskje, haha

Invitere hjemløse/uteliggere og/eller flyktninger på middag hjemme hos meg selv

Kom med flere lister da folkens! Vil ha tips😄

Anonymkode: e0dbe...3db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...