Gå til innhold

Hvor ofte har du service på bilen din?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har liten service ved 15000 km og stor service ved 30000 km osv. Liten service koster 2200 og stor service 4800 kr (på merkeverksted)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min bil begynner å mine om tid for service når den har gått intervallet frem til service, eller ett år etter forrige service, - avhengig av hvilken av de to som inntrer først.

Oppdatering av programvare, bytte av olje + filter, og eventuelle andre småsaker (slitedeler) synes jeg faktisk det er helt ok å få tatt med jevne mellomrom.

Anonymkode: 3891b...6bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har alltid hatt årlig service, stor service og mellomservice annenhvert år og har aldri hatt noe problem med biler jeg har hatt. 

Men har hørt flere i det siste sier at "nei, så lenge den går igjennom EU kontrollen, så er det jo ingenting galt, så leverer ikke inn bilen før det er nødvendig"

Hvor ofte har du bilen på service?

Anonymkode: e6dc4...815

Skal man ta vare på bilen så trenger den årlig service med oljeskift og ettersyn. 

Vi har bare hatt nye biler, og passer derfor på å vedlikeholde dem med service årlig for å ikke få problemer med nybilgaratien, og for å få grei pris når vi selger igjen. 

Anonymkode: 38d5b...2cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang i året har jeg bilen min på service.

Endret av fuglekvitter__
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har alltid hatt årlig service, stor service og mellomservice annenhvert år og har aldri hatt noe problem med biler jeg har hatt. 

Men har hørt flere i det siste sier at "nei, så lenge den går igjennom EU kontrollen, så er det jo ingenting galt, så leverer ikke inn bilen før det er nødvendig"

Hvor ofte har du bilen på service?

Anonymkode: e6dc4...815

Jeg har den på service mår det står i displayet at det er time for service.. eller hva det nå står

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Den Lille Heksa skrev:

Bilene mine koster ikke stort mer enn det...

Hehe, ok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så hva er serviceintervallen på deres biler? Jeg har en Honda Civic 2005 og  ser at Honda har serviceintervall på 45 000! Kan jeg da kun ta oljeskift årlig, fremt til service ved hver 45 000 km? 

TS

Anonymkode: e6dc4...815

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så hva er serviceintervallen på deres biler? Jeg har en Honda Civic 2005 og  ser at Honda har serviceintervall på 45 000! Kan jeg da kun ta oljeskift årlig, fremt til service ved hver 45 000 km? 

TS

Anonymkode: e6dc4...815

 

30.000 på VW golf, men tar alltids en liten sjekkup etter 15k og den store ved 30. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har den på service årlig enn så lenge. Kjører omtrent 20 000 km i året.

Anonymkode: 1b009...e99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Bytte av olje og diverse filter, samt bremseklosser og -skiver, er noe alle burde være i stand til selv. Enhver mann kan gjøre det, og kvinner er jo på ingen måte dårligere. Eller?

 

Anonymkode: 0f14d...e67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...