Gå til innhold

Plukker du opp søppel ute?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når du går tur i naturen, eller bare når du går langs gaten, dersom du ser plastikk eller annet søppel ligge/flyte, plukker du det opp og kaster det? 

Synes du det er rart om andre gjør det? 

Anonymkode: 5f67d...94d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det har hendt, men er nok dessverre unntaket heller enn regelen. I nærområdet mitt står heldigvis dugnadsånden sterkt, så det flyter ikke akkurat over. Synes ikke det er rart om andre gjør det, derimot flott! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg plukker søppel når jeg er alene, men ikke når det er andre i nærheten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, selvfølgelig. Vi må alle ta vare på våre omgivelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei. 

Jeg gjorde det dog som barn. Bestevenninnen min og jeg pleide å kjøpe godteri på nærbutikken. Venninnen min slang søppelet i grøftekanten og jeg gikk etter henne og plukket det opp. Hun gjorde narr av meg, og jeg husker jeg til slutt kastet hele posen med søppelet jeg hadde plukket opp i grøftekanten. Etter det har jeg aldri plukket søppel ute. 

Anonymkode: 173bf...385

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ofte. Jeg er flittig bruker av strendene her jeg bor, og hver gang jeg går tur plukker jeg søppel. Det er for det meste plast. 

Anonymkode: 4f961...422

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg lar det være slik at mennesker på sosialstøtte har noe å gjøre

Anonymkode: e25e6...e7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når du går tur i naturen, eller bare når du går langs gaten, dersom du ser plastikk eller annet søppel ligge/flyte, plukker du det opp og kaster det? 

Synes du det er rart om andre gjør det? 

Anonymkode: 5f67d...94d

Ja, så lenge jeg vet det er en søppelkasse i nærheten så gjør jeg det. Min datter på 5 år også. Hun blir sint når hun ser søppel i naturen. Vi er forsiktige når vi plukker søppel, vil ikke bli stukket/skadet av noe :) Jeg synes det er flott at mennesker plukker opp søppel :) Hvor vanskelig er det å ta vare på søppelet i hånden/pose/veska til man finner søppelkasse/kommer hjem? Folk burde skjerpe seg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, i skogen/naturen/ved havet. Gjør det ikke i byen av en eller annen grunn, selv om det også er en del av naturen...

 

Anonymkode: e0d81...45f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Av og til ja, kommer an på situasjonen. Ingen liker å gå rundt med hendene full av andres møkkete og stinkende søppel, og man ser jo fort ut som en søppelmann/-kvinne av forbigående. Et alterntiv er å samle sammen søppel som ligger spredd til ett sted, så har man gjort halve jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg bor i by og liker ikke å gå gjennom gater der det blåser søppel rundt. Derfor plukker jeg gjerne i nabolaget mitt. Stort sett tar jeg opp en ting så fort jeg ser den, så blir det lissom ikke "jobb" ut av det. Om våren tar vi også med oss barna ut med hansker og pose og tar et skikkelig røsk etter vinteren.  Det inspirerer gjerne naboer til å gjøre det samme også og det er veldig hyggelig. Vi plukker egentlig ikke så langt unna vår egen tomt, og når de fleste gjør det er det stort sett rent og pent her.  

Plukker også med meg hvis jeg finner noe lite og bærbart i naturen om jeg har mulighet, godtepapir og sånt, men innrømmer at å gå på tur med andres gamle engangsgrill sitter langt inne... Vi kan godt også kombinere "skattejakt" med søpleplukking i fjæra. Det syns ungene er spennende også :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja før. Meldte meg inn i frivillighetssentralen og fikk en fast rute der jeg plukket søppel én gang i uken. Nå gjør jeg ikke det lenger.

Anonymkode: 6611c...dc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...