Gå til innhold

Hva skjedde med madeleine mccann?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var interessant å se, litt ekkelt og ..

Anonymkode: 68471...638

Veldig interessant.

Jeg får et merkelig inntrykk av disse foreldrene og det virker ikke troverdig.

Undres hvordan tvillingene har det og hva de tenker om at foreldrene av mange mistenkes for ugjerningen.

Anonymkode: 45f9d...a4d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp fordi hun visste at det i realiteten ikke var noen som hadde tatt datteren.

Interessant å analysere kroppsspråket deres i intervjuer. Det er åpenbart at de vet mer enn de påstår. Samvittigheten til moren ser ut til å sprekke, så kanskje forteller hun sannheten om hva som egentlig skjedde den kvelden om forhåpentligvis ikke altfor lenge. Dessverre ser det ut til at mannen har stålkontroll over henne, så kanskje skjer det aldri likevel. Triste greier. Anbefaler alle som er interesserte i saken å se denne videoen (finnes flere slike videoer som analyserer McCan-parets kroppsspråk og ansiktsuttrykk):

 

Anonymkode: 6bbfc...f7f

Tåpelig sammenligning! 

Den siste videoen av en sørgende mor sammenlignet med McCann. Hun visste jo hva som skjedde med sin datter og fikk servert detaljene i retten og snakket direkte til hennes datters morder. Så klart reagerer hun slik. Med McCann, så vet de jo ikke hva som har skjedd med Madeleine. Om hun er død, eller er i live. De håper jo selvsagt det sistnevnte. 

Pluss at man kan virkelig ikke «spotte» en løgner på avstand basert på kroppsspråket.  

Men man hører det man vil høre. 

Det har vært mange etterforskere i denne saken. En av de beste i verden. De har likevel ikke mistenkt foreldrene, men såkalte «spesialister» som kun har observert foreldrene via en skjerm sitter selvsagt på fakta om hva som har skjedd med Madeleine🤦‍♀️

Anonymkode: f53c8...d90

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tåpelig sammenligning! 

Den siste videoen av en sørgende mor sammenlignet med McCann. Hun visste jo hva som skjedde med sin datter og fikk servert detaljene i retten og snakket direkte til hennes datters morder. Så klart reagerer hun slik. Med McCann, så vet de jo ikke hva som har skjedd med Madeleine. Om hun er død, eller er i live. De håper jo selvsagt det sistnevnte. 

Pluss at man kan virkelig ikke «spotte» en løgner på avstand basert på kroppsspråket.  

Men man hører det man vil høre. 

Det har vært mange etterforskere i denne saken. En av de beste i verden. De har likevel ikke mistenkt foreldrene, men såkalte «spesialister» som kun har observert foreldrene via en skjerm sitter selvsagt på fakta om hva som har skjedd med Madeleine🤦‍♀️

Anonymkode: f53c8...d90

Politiet i Madeleine-saken har blitt kritisert for nettopp deres dårlige politiarbeid. Dette dårlige politiarbeidet er noe av det som gjør saken så unik. Når man undersøker en sak, skal alle være mistenkte, inkludert foreldre. Det ble aldri undersøkt om hvorvidt det i det hele tatt var tale om en kidnapping, saken ble etterforsket som en kidnapping uten videre spørsmål om hvorvidt dette faktisk var tilfellet.

Anonymkode: 6bbfc...f7f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan foreldrene både ha blitt observert på restaurant og samtidig fjernet Den døde kroppen til barnet?

Anonymkode: 483ea...2c9

Andre har stilt nøyaktig det samme spørsmålet tidligere og det er allerede besvart, fint om du leser tråden :)

Teorien er at det skjedde før middagen, at hun var i live da de gikk for å spise er bare foreldrenes påstand og den tar man jo ikke akkurat for god fisk om man tror de hadde noe med forsvinningen å gjøre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det har vært mange etterforskere i denne saken. En av de beste i verden. De har likevel ikke mistenkt foreldrene, men såkalte «spesialister» som kun har observert foreldrene via en skjerm sitter selvsagt på fakta om hva som har skjedd med Madeleine🤦‍♀️

Anonymkode: f53c8...d90

For det første har det vel ikke vært det beste politiarbeidet i verden. For det andre så er det flere etterforskere som har mistenkt foreldrene, bare i denne tråden har det vel blitt lenket til et par artikler med politi som har vært på saken som sier at foreldrene gjorde det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Cuntzilla skrev:

Andre har stilt nøyaktig det samme spørsmålet tidligere og det er allerede besvart, fint om du leser tråden :)

Teorien er at det skjedde før middagen, at hun var i live da de gikk for å spise er bare foreldrenes påstand og den tar man jo ikke akkurat for god fisk om man tror de hadde noe med forsvinningen å gjøre.

Men synes du det er sannsynlig at foreldrene klarte å holde masken under middagen? Det kan jeg bare ikke forstå er mulig for normale mennesker å klare.

Anonymkode: 68471...638

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes det er rart at de ikke ble anmeldt for omsorgssvikt. De ga tross alt tre småbarn sovemedisin og forlot de i sovende tilstand mens de selv gikk ut for å ha det kjekt med venner, der de også drakk alkohol. Hjelper ikke at de sjekket barna hver halvtime, mye kan skje på en halvtime, noe det også gjorde. 

Moren uttalte vel også noen dager før at madelene var i en vanskelig alder og var trassig og slitsom. 

Anonymkode: 84f88...526

De blir ikke anmeldt eller straffedømt over teorier. 

Heldigvis. 

Anonymkode: e2db5...669

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Cuntzilla skrev:

For det første har det vel ikke vært det beste politiarbeidet i verden. For det andre så er det flere etterforskere som har mistenkt foreldrene, bare i denne tråden har det vel blitt lenket til et par artikler med politi som har vært på saken som sier at foreldrene gjorde det. 

Ja, han Goncalo Amaral var vel den første etterforskeren på saken. Kjent for å være litt for glad i alkohol. 

De brydde seg heller ikke om en annen vitne (barnepiken) som passet på M tidligere på kvelden, som sa at politiet først dukket opp etter 90min. Barnepiken var der kort tid etter at hun hørte om forsvinningen som kunne fortelle at foreldrene var i sjokk. 

 

Anonymkode: f53c8...d90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mest interessante jeg har sett om denne saken er en statement analysis gjort av en ekspert. Søk opp "The McCann's statement analysis" på YouTube. Lang video, men verdt å se om man er interessert i saken. Kan hoppe over begynnelsen til de begynner å snakke om saken.

Anonymkode: 29dd8...bde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, han Goncalo Amaral var vel den første etterforskeren på saken. Kjent for å være litt for glad i alkohol. 

De brydde seg heller ikke om en annen vitne (barnepiken) som passet på M tidligere på kvelden, som sa at politiet først dukket opp etter 90min. Barnepiken var der kort tid etter at hun hørte om forsvinningen som kunne fortelle at foreldrene var i sjokk. 

 

Anonymkode: f53c8...d90

Sjokk ville de nok ha vært i selv om de visste at datteren ikke var kidnappet. Etter å ha kjempet med å holde maska under middagen, ville det nok vært godt å få utløp for alle de sterke følelsene de bar på.

Anonymkode: 6bbfc...f7f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

De blir ikke anmeldt eller straffedømt over teorier. 

Heldigvis. 

Anonymkode: e2db5...669

At de overlot barna til seg selv den kvelden er ikke en teori, men fakta. 

At barna fikk sovemedisin er ikke en teori, men fakta. 

At barna var alene i et fremmed land mens foreldrene satt på en restaurant et godt stykke unna er også fakta. 

Anonymkode: 84f88...526

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At de overlot barna til seg selv den kvelden er ikke en teori, men fakta. 

At barna fikk sovemedisin er ikke en teori, men fakta. 

At barna var alene i et fremmed land mens foreldrene satt på en restaurant et godt stykke unna er også fakta. 

Anonymkode: 84f88...526

Har du link til dette? 

Anonymkode: f53c8...d90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du link til dette? 

Anonymkode: f53c8...d90

Ja nå venter vi i spenning. 

Anonymkode: e2db5...669

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At de overlot barna til seg selv den kvelden er ikke en teori, men fakta. 

At barna fikk sovemedisin er ikke en teori, men fakta. 

At barna var alene i et fremmed land mens foreldrene satt på en restaurant et godt stykke unna er også fakta. 

Anonymkode: 84f88...526

Nettopp - og det i seg selv er grov omsorgssvikt! 

Anonymkode: 45f9d...a4d

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
På 19.1.2018 den 5.26, AnonymBruker skrev:

Selv intelligente mennesker får også panikk. Enkelte blir stiv av skrekk, og er ute av stand til å gjøre noe. 

Husk at de opplever alle foreldres mareritt. Å miste et barn. Det er heldigvis et fåtall av oss som opplever. Man vet ikke hvordan det er, før man selv er i samme situasjon. 

 

Jeg er selv rolig i pressede situasjoner og holder hodet kaldt. Men da mitt barn ble utsatt for fare, var jeg handlingslammet. Heldigvis gikk det bra, men det har plaget meg i ettertid hvorfor jeg ikke reagerte. 

Anonymkode: f53c8...d90

Ok . Da ser jeg den . Ikke plag deg selv , for du vet at det kommer ut fra sjokk . Vi kan ikke si hvordan vi ville reagert , men vi foreldre har vel nå og da mistet oversikten over barna et øyeblikk , og det første vi da gjør er å prøve og finne det fortest mulig . Men det kan jo ikke sammenliknes sånn egentig. Så jeg skrev også at det faller meg tungt å spekulere i dette.  

Det er litt for mye som ikke er logisk.  Det er mer enn " bare " reaksjonen der og da når de oppdaget at hun var borte . En kan bli paralysert av sjokk ( jeg vet ) , men en kommet til sans og samling etter hvert . Så du trenger ikke ha skyldfølelse fordi du ser . Jeg er ikke så sikker på at foreldrene her gjør det . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kilder meg her, og kilder meg der. 

Rart at ikke disse rapportene er overlevert britiske myndigheter slik at de kan arrestere foreldrene🤔

Jeg syns det er veldig merkelig at de vet hvordan Madeleine visstnok skal ha dødd, uten å ha obdusert et lik. Ikke engang en dråpe blod har de. 

I Peter Madsen saken, kunne de ikke engang fastslå dødsårsaken, da de først bare fant hodet til Kim Wall, og ikke resten av kroppen. 

 

Anonymkode: f53c8...d90

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men synes du det er sannsynlig at foreldrene klarte å holde masken under middagen? Det kan jeg bare ikke forstå er mulig for normale mennesker å klare.

Anonymkode: 68471...638

Det er faktisk en helt syk ting å klare, helt umulig å sette seg inn i for andre. 

Men som sagt, det er fullstendig usannsynlig at hun ble kidnappet, dette er også basert på fysiske bevis som står sterkere enn hva folk sier og gjør. Det kan bare ikke ha skjedd. Da står man igjen med at hun har vandret ut alene, som jo egentlig ville vært det mest sannsynlige, hadde det ikke vært for at McCanns bestemte seg for at hun var kidnappet så fort de så hun var borte, og av en eller annen merkelig grunn ikke lette etter henne. Hun ville nok også da sannsynligvis ikke kommet så langt og blitt funnet etterhvert. Det siste man står igjen med da er at foreldrene er involvert. 

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, han Goncalo Amaral var vel den første etterforskeren på saken. Kjent for å være litt for glad i alkohol. 

De brydde seg heller ikke om en annen vitne (barnepiken) som passet på M tidligere på kvelden, som sa at politiet først dukket opp etter 90min. Barnepiken var der kort tid etter at hun hørte om forsvinningen som kunne fortelle at foreldrene var i sjokk. 

 

Anonymkode: f53c8...d90

Selvsagt er det voldsomt masse følelser involvert i å miste et barn og skjule liket, dersom det er reaksjonen du sikter til som et viktig vitneutsagn. Det er på ingen måte overraskende at de var i sjokk og sorg, det er som ABen jeg har sitert over nevner egentlig mer overraskende at de klarte å holde det inne i et par timer under middagen.

Du kan ikke redusere mistanken mot foreldrene til en person som var "litt for glad i alkohol", det er flere etterforskere og profesjonelle som har pekt på foreldrene, så argumentet ditt om at ingen såkalte eksperter har trodd det var dem stemmer bare ikke, enkelt og greit, ferdig snakka.

Endret av Cuntzilla
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Cuntzilla skrev:

Det er faktisk en helt syk ting å klare, helt umulig å sette seg inn i for andre. 

Men som sagt, det er fullstendig usannsynlig at hun ble kidnappet, dette er også basert på fysiske bevis som står sterkere enn hva folk sier og gjør. Det kan bare ikke ha skjedd. Da står man igjen med at hun har vandret ut alene, som jo egentlig ville vært det mest sannsynlige, hadde det ikke vært for at McCanns bestemte seg for at hun var kidnappet så fort de så hun var borte, og av en eller annen merkelig grunn ikke lette etter henne. Hun ville nok også da sannsynligvis ikke kommet så langt og blitt funnet etterhvert. Det siste man står igjen med da er at foreldrene er involvert. 

Selvsagt er det voldsomt masse følelser involvert i å miste et barn og skjule liket, dersom det er reaksjonen du sikter til som et viktig vitneutsagn. Det er på ingen måte overraskende at de var i sjokk og sorg, det er som ABen jeg har sitert over nevner egentlig mer overraskende at de klarte å holde det inne i et par timer under middagen.

Du kan ikke redusere mistanken mot foreldrene til en person som var "litt for glad i alkohol", det er flere etterforskere og profesjonelle som har pekt på foreldrene, så argumentet ditt om at ingen såkalte eksperter har trodd det var dem stemmer bare ikke, enkelt og greit, ferdig snakka.

Det er ikke jeg som reduserer mistanken mot foreldrene, men beviser mot dem. 

Det er vel en grunn til at foreldrene ikke er arrestert av de som faktisk har hatt tilgang til etterforskningen. Tror du britisk politi lar være å arrestere foreldrene fordi de synes synd på dem? 

Det har vært mange saker i media hvor barnet har blitt drept/borte og foreldrene har fått skylden, noe som i etterkant vist seg å være feil. Første jeg kommer på i farta, var Dingo-saken. Foreldrene ble dømt for drap. Liket ble aldri funnet. Men 30 år senere ble de frikjent. 

Anonymkode: f53c8...d90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...