Gå til innhold

Tar for mye betalt.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I det siste har noen på matbutikkene tatt dobbelt og trippelt betalt for maten jeg kjøper. Hvis jeg f.eks skal betale 500 for mat så har de tatt over 1000 - 1500 kr for maten. :sjokk: 

De gangene dette skjer så rekker jeg ikke si i fra før kassa-mannen har tastet inn dobbelt/trippelt beløp igjen og jeg vet at så dumme er ikke kassa-mannen så å ta så mye betalt er dårlig gjort for det går ikke an å bomme så fælt. 

Kan man klage inn den ansatte til et forbund når de holder på sånn? Lurer på om det er en luring som har sneket seg bak kassen og fått seg "jobb".

Anonymkode: 917d8...eb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må ikke betalt når feil beløp er tastet inn. Gi beskjed om at beløpet er feil, og be de rette det før du betaler. Dersom de ikke korrigerer feilen så forlater du butikken. Uten varene selvfølgelig, du har jo tross alt ikke betalt. 

Anonymkode: 5685e...e01

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal du skyte med kanon med engang? Bare å ta med en konotoutskrift å vise dette til butikken og be om å få dette refundert. Det kommer jo klart og tydelig frem på utskriften at beløpet er trukket 2 eller 3 ganger.

Anonymkode: b8271...28a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du betaler med kort, så står det jo hvor stort beløpet er, så du har faktisk anledning til å si i fra før du trykker på godkjenn og betaler... 

Tror uansett at du driver å kødder for ingen har det så travelt gjentatte ganger at de ikke klarer å si i fra til de som jobber i kassa. Før du melder noen inn til forbundet, så prater du med sjefen i butikken. 

Anonymkode: 53e98...b5b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

I det siste har noen på matbutikkene tatt dobbelt og trippelt betalt for maten jeg kjøper. Hvis jeg f.eks skal betale 500 for mat så har de tatt over 1000 - 1500 kr for maten. :sjokk: 

De gangene dette skjer så rekker jeg ikke si i fra før kassa-mannen har tastet inn dobbelt/trippelt beløp igjen og jeg vet at så dumme er ikke kassa-mannen så å ta så mye betalt er dårlig gjort for det går ikke an å bomme så fælt. 

Kan man klage inn den ansatte til et forbund når de holder på sånn? Lurer på om det er en luring som har sneket seg bak kassen og fått seg "jobb".

Anonymkode: 917d8...eb9

Og hva gjør du da? Betaler du, eller sier du ifra om feilen? Om du faktisk betaler vil jeg si er du mer enn normalt tafatt.

Jeg stusser også veldig over hvordan dette skal være mulig. Varene slås inn med registrert pris, og det er vel ingen enkel mulighet for den ansatte til å doble prisen helt uten videre? 

Anonymkode: 84744...092

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matprisene gar steget i 2017. Sikker på at det ikke bare er det du merker?

Anonymkode: 1fc06...d91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Cicero

Blir du trukket for riktig beløp flere ganger, slår personen inn enkelte varer flere ganger, eller hva...? 

Hvis du ser at de slår inn mer enn det du har kjøpt er det jo bare å si fra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øh. Når du betaler med kontant så er det ganske umulig å ikke se at det blir feil. Samme med når du skal betale med kort. Da står jo summen på terminalen, å hvis du da er så dum at du faktisk setter inn kortet, trykker koden og betaler så tror jeg du skal overlate handleturen til noen andre. 

Anonymkode: 9d449...756

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettbankene har sperre for duplikat, så dersom du blir trukket nøyaktig samme beløp to ganger innenfor tidsrom vil det ikke gå gjennom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten følger du med på beløpene når varene slåes inn, og kontrollerer kassalappen etterpå, eller så godtar du og går hjem. 

Når du vet om dette hvorfor går du da tilbake til samme butikken og samme mannen uten å reagere gang etter gang? 

Er du sikker på at dette er et problem hos butikken og ikke noe du "tror" skjer? 

Anonymkode: ed688...8cd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, bobleplast_ skrev:

Nettbankene har sperre for duplikat, så dersom du blir trukket nøyaktig samme beløp to ganger innenfor tidsrom vil det ikke gå gjennom. 

Dette høres rart ut. Da kan jeg jo kjøpe en snus å betale, for så å si at jeg vil kjøpe en til. Blir liksom den andre snus-boksen gratis? 

Anonymkode: 4d77a...8f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet altså om dette, du ser det i butikken - men du _rekker ikke å si fra_? Flere ganger?! Hvor hjelpesløs er det mulig å bli da. Hvis du handler for 500 kroner, og du får beskjed om å betale 1500 kroner, så bare betaler du?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette høres rart ut. Da kan jeg jo kjøpe en snus å betale, for så å si at jeg vil kjøpe en til. Blir liksom den andre snus-boksen gratis? 

Anonymkode: 4d77a...8f8

Den blir ikke gratis. Når du stapper inn kortet for å betale boks nr 2 så vil terminalen nekte deg å betale siden beløpet er dønn likt beløpet du for 10 sekunder siden betalte for boks nr 1.

Anonymkode: a113f...687

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...