Gå til innhold

forsikring, løgn , ingen konsekvens?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på følgende:

Jeg er i en sak med kjøper av min forrige bolig. I stevning påstår de at jeg under visning har fortalt dem at jeg har skiftet taket på huset i min eiertid. Alle arbeider som er utført på huset av meg var listet opp i prospekt. Tak var ikke nevnt. Ergo Hadde de utifra den skriftlige dokumentasjonen som fulgte salget kun grunn til å anta at taket var fra husets byggeår. 

Taket var ikke tema på visning. Denne historien har de funnet på for å få det til å se ut som jeg har gitt uriktige opplysninger.

Det de hadde glemt da de fant på denne historien var at de henvendte seg til meg skriftlig etter kontraktsinngåelse for å høre om taket noen gang var skiftet. Ergo har jeg skriftlige bevis på at  taket ikke var tema på visning og at deres historie er løgn. En løgn som dette kunne i ytterste konsekvens dersom de var blitt trodd medført ett regresskrav fra mitt forsikringsselskap. Er ikke dette en form for forsøk på forsikringssvindel? Kan jeg gå til sak mot dem pga. Dette? Er alle middler tillatt i slike saker?

Anonymkode: c87e1...47d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer på følgende:

Jeg er i en sak med kjøper av min forrige bolig. I stevning påstår de at jeg under visning har fortalt dem at jeg har skiftet taket på huset i min eiertid. Alle arbeider som er utført på huset av meg var listet opp i prospekt. Tak var ikke nevnt. Ergo Hadde de utifra den skriftlige dokumentasjonen som fulgte salget kun grunn til å anta at taket var fra husets byggeår. 

Taket var ikke tema på visning. Denne historien har de funnet på for å få det til å se ut som jeg har gitt uriktige opplysninger.