Gå til innhold

forsikring, løgn , ingen konsekvens?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på følgende:

Jeg er i en sak med kjøper av min forrige bolig. I stevning påstår de at jeg under visning har fortalt dem at jeg har skiftet taket på huset i min eiertid. Alle arbeider som er utført på huset av meg var listet opp i prospekt. Tak var ikke nevnt. Ergo Hadde de utifra den skriftlige dokumentasjonen som fulgte salget kun grunn til å anta at taket var fra husets byggeår. 

Taket var ikke tema på visning. Denne historien har de funnet på for å få det til å se ut som jeg har gitt uriktige opplysninger.

Det de hadde glemt da de fant på denne historien var at de henvendte seg til meg skriftlig etter kontraktsinngåelse for å høre om taket noen gang var skiftet. Ergo har jeg skriftlige bevis på at  taket ikke var tema på visning og at deres historie er løgn. En løgn som dette kunne i ytterste konsekvens dersom de var blitt trodd medført ett regresskrav fra mitt forsikringsselskap. Er ikke dette en form for forsøk på forsikringssvindel? Kan jeg gå til sak mot dem pga. Dette? Er alle middler tillatt i slike saker?

Anonymkode: c87e1...47d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer på følgende:

Jeg er i en sak med kjøper av min forrige bolig. I stevning påstår de at jeg under visning har fortalt dem at jeg har skiftet taket på huset i min eiertid. Alle arbeider som er utført på huset av meg var listet opp i prospekt. Tak var ikke nevnt. Ergo Hadde de utifra den skriftlige dokumentasjonen som fulgte salget kun grunn til å anta at taket var fra husets byggeår. 

Taket var ikke tema på visning. Denne historien har de funnet på for å få det til å se ut som jeg har gitt uriktige opplysninger.

Det de hadde glemt da de fant på denne historien var at de henvendte seg til meg skriftlig etter kontraktsinngåelse for å høre om taket noen gang var skiftet. Ergo har jeg skriftlige bevis på at  taket ikke var tema på visning og at deres historie er løgn. En løgn som dette kunne i ytterste konsekvens dersom de var blitt trodd medført ett regresskrav fra mitt forsikringsselskap. Er ikke dette en form for forsøk på forsikringssvindel? Kan jeg gå til sak mot dem pga. Dette? Er alle middler tillatt i slike saker?

Anonymkode: c87e1...47d

Du tar kontakt med forsikringsselskapet ditt og forklarer situasjonen, så tar du utskrift av mailen og sender til selskapet. Så ordner de det med motpartens selskap. Du kan nok ikke saksøke/kreve noe, men kjøperne kan få en smekk på fingrene og risikerer anmeldelse for forsøk på forsikringssvindel.

Anonymkode: d678b...13d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du tar kontakt med forsikringsselskapet ditt og forklarer situasjonen, så tar du utskrift av mailen og sender til selskapet. Så ordner de det med motpartens selskap. Du kan nok ikke saksøke/kreve noe, men kjøperne kan få en smekk på fingrene og risikerer anmeldelse for forsøk på forsikringssvindel.

Anonymkode: d678b...13d

Forsikringsselskapene vet om det. De har fått bevis- men eneste konsekvensen er at  de har tilbakevist påstanden. Og at den /de ikke blir trodd. Er så lei løgn og  Fanteri. Det oppleves som å kjempe mot ren ondskap. Lurte på om jeg i henhold til forsikringsreglene personlig og uavhengig av pågående sak kan anmelde dem for dette jeg opplever det som ett grovt forsøk på vinningsforbrytelse og uten tvil et forsikringsdvindel forsøk . Fatter ikke at de fortsatt har krav på bistand etter å ha blitt avslørt i så grove løgner😡

Anonymkode: c87e1...47d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har rett/krav på bistand gjennom sin egen husforsikring. Ikke vær redd for at det bare blir glemt/feid under teppet. Alt dette registreres i et felles register (FOSS-registeret) som alle forsikringsselskap kan få innsyn i dersom de mistenker svindel. Dersom disse menneskene skal ha skader eller få en forsikringssak på seg av betydning vil det nok 100% sikkert lyse opp noen røde lamper hos forsikringsgiver ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt avhengig av hvordan forsikring du har, så skal du ikke blande deg i dette. På de fleste eierskifteforsikringene så tar forsikringsselskapet over som part mot den som eventuelt har innsigelser, slik at en anmeldelse skal overgås av selskapets jurister. Det betyr ikke at man kan gjøre hva som helst ovenfor sitt eget forsikringsselskap heller, men du har da allerede oversendt dokumentasjon på at du ikke har  vedlikeholdt taket.

Selv om ingenting tilsynelatende skjer, så kan jeg garantere at det vil bli registrert dersom det er et mistenkt forsøk på svindel, og det vil kunne bli anmeldt når det er såpass åpenbart at det er løgn, og da vil regress kunne bli aktuelt. Og husk at det er motpartens eget selskap som vanligvis representerer motparten, dersom denne har relevant forsikring (og det har de fleste). Selskapene vil i så måte som regel gjøre opp seg i mellom (og her er det jo sannsynligvis ikke noe å gjøre opp siden det er løgn) og det er som regel motpartens selskap som går til regress mot sin egen forsikringstaker hvis det er svindel.

Anonymkode: f7608...cfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...