Gå til innhold

Smerter i korsrygg og bakside legg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har hatt ME i nesten 12 år og har dermed hatt et ganske stillesittende liv. Etter hvert som årene har gått har jeg også fått en ekstrem smerte i korsryggen og i leggmusklene på siden/baksiden, spesielt nå som jeg har startet å bevege meg mer. Det føles veeldig trangt ut i korsryggen og dessuten har rumpesprekken min blitt veldig skeiv🤷🏼‍♀️ Haha, så rart det enn høres ut. Vondt å strekke ut føttene, som det med å nå tærne med hendene gir en brennende følelse i leggene. Oppoverbakker er helt umulig. Har utrolig nok store leggmuskler. Smertene har vedvart i flere år, men har blitt verre. Noen som vet hva det er? Har ikke råd til fysio/kiropraktor før om noen mnd. :/ Takk for hjelp! 

Anonymkode: 1ffe3...997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Daryl Dixon

Korsrygg, bakside av lår og legg blir overbelastet når setemuskulaturen blir kraftig svekket. Setet er med å holde deg oppreist, et sterkt setet gir avlastning for Korsrygg. Senene i underkroppen har ikke fått den aktiviteten  de trenger for å holde seg tøyelige. Har du ork å begynne smått å trene enkle øvelser og tøyning så kan det gi bedring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar:yvonne: Det vil sikkert bli bedre etter hvert da :laugh:

Anonymkode: 1ffe3...997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har utrolig "stram" korsrygg etter en skade. Dette hjalp for meg:

knee-hug-480x320.jpeg

Ligg slik som på bildet, helst på en litt hard flate. Hvis det ikke er for vondt så kan man legge beina over til en side ned på gulvet i noen sekunder, mens man holder beina samlet som på bildet og korsryggen på gulvet, sakte opp igjen også ned på andre side. Da kjenner jeg at det strekker :)  Vanskelig å forklare uten bilder :bond:Men prøver du så forstår du kanskje fort hva jeg mener.

Anonymkode: 766a4...89e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...