Gå til innhold

Anna Rasmussen


Gjest Gregor Clegane

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, Sjokka skrev:

Og jeg tror heller ikke at anna og jan sitter og ler og gnikker seg i hendene om de leser dette. Hvordan reagerer anna på kritikken hun får i kommentarfeltene og via media? Dårlig!. Så hvorfor skal hun le av at vi sender tips til forbruker tilsynet? 

Kanskje @Døgnvill mente at de ler av at Forbrukertilsynet ikke gjør noe med det?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, Sjokka said:

Jeg fikk et automatisk svar på epost, hvor de skriver takk for tipset, og at de vanligvis ikke svarer på tipsene. ... Men det vil ikke si at de aldri gjør noe med det.

Og jeg tror heller ikke at anna og jan sitter og ler og gnikker seg i hendene om de leser dette. Hvordan reagerer anna på kritikken hun får i kommentarfeltene og via media? Dårlig!. Så hvorfor skal hun le av at vi sender tips til forbruker tilsynet? 

Så bra da at du fikk svar. Selv om det nok var et klipp og lim, så var det i alle fall mer enn de fleste av oss andre har fått :)

Det at de gnir seg i hendene og ler er mer at de vet det ikke kommer noen konsekvenser ut av at det sendes inn klage/tips.
Vi er utrolig mange her inne som har sendt inn tips og likevel så får de holde på akkurat som de vil. Dessverre.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sjokka
På 19.1.2018 den 19.00, Plannergirl skrev:

Jeg er faktisk positivt overrasket over Anna i det siste. Hun har roet ned click bait og overskriftene er mer relevante og også mer hverdagslige. Det ser også ut til at hun har fått mer kontakt med egen familie igjen og at knekken i høst ga henne litt perspektiv. Når det gjelder en «offentlig unnskyldning» til familien vil jeg tro at vilkår rundt en evt anmeldelse mest sannsynlig vil inneholde at private familiesituasjoner holdes utenfor bloggen. Hadde jeg vært moren hennes ville jeg ikke at hele Norge skulle ha noe med en offentlig unnskyldning uavhengig av om beskyldninger var i offentligheten. Jeg regner med at ting har ordnet seg på privaten og det er jo bare positivt. Jeg er på all måte ikke enig i hennes eksponering av barn (selv om jeg tror hun er en god mor ellers) eller disse Facebook konkurransene, men hun er et ungt menneske i utvikling og jeg synes det er viktig å legge merke til at ting virker å gå riktig vei nå. 

Vel, clickbaitene er på god vei tilbake. Et innlegg om bridesmaid boksene hadde overskriften: Et stort sjokk for meg. Lureoverskrifter som: De første reaksjonene på graviditeten. Alt er bare lureri, for ikke å snakke om alle konkurransene hun har på facebooksiden, hvor INGEN VINNER blir trukket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sjokka
På 19.12.2017 den 6.50, Rørleggerfrue skrev:

Fikk denne i går. 

 

sketch-1513662738266.png

Fantastisk. Annas blogg er under kontroll hos forbrukerombudet. Hun fikk advarsel om bot i høst en gang, og når de skal ha nye kontroller på henne, kommer hun  til å måtte betale bot mange hundre tusen og krav om rettelse på det svindel og lureri opplegget hun og jan holder på med 👏👏

Det svarer seg og gi tips! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9Det er veldig bra forbrukerombudet rydder opp, håper flere bloggere som holder på uærlig vil få seg en real smekk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 timer siden, Sjokka skrev:

Send tips inn til forbrukertilsynet idag du også.  NOK er NOK. Desto flere som sender inn, jo mer tar de saken alvorlig.

Jeop. Det skal jeg.  Merker jeg blir så provosert! 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sjokka
På 9.12.2017 den 19.15, Panda90 skrev:

Nok en gang velger Anna og ikke merke innlegget med reklame på instagram. Siste post på insta er reklame for egen bok. 

 

Edit; og der, under et døgn senere, har hun slettet bildet fra instagram. Begynner å bli en vane dette. Hun vet godt at hun skal merke, men velger heller å ikke merke for så å slette bildet når hun har nådd ut til allmennheten med reklamen. Godt jeg screenshottet og tipset FO i går.

Smart! 👏 Jeg begynner å ta screenshot jeg og og sender inn. Nok er Nok, for er det noe jeg er imot så er det svindel og lureri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sjokka
2 minutter siden, Christy89 skrev:

Jeop. Det skal jeg.  Merker jeg blir så provosert! 😬

Supert 👍 Desto flere vi er, desto større sjans for Anna blir tatt for det. Svindel og lurer er ikke Ok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sjokka
På 8.12.2017 den 10.45, -Willow skrev:

For dere som ikke leser bloggen. Anna skal nå bli voksen. Et utdrag derfra:

 

Hun har vært hos psykologen og fått tips om hvordan det er å oppføre seg 👍

Men det er jo bare tomme ord. Hun oppfører seg jo akkurat likt enda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Sjokka skrev:

Fantastisk. Annas blogg er under kontroll hos forbrukerombudet. Hun fikk advarsel om bot i høst en gang, og når de skal ha nye kontroller på henne, kommer hun  til å måtte betale bot mange hundre tusen og krav om rettelse på det svindel og lureri opplegget hun og jan holder på med 👏👏

Det svarer seg og gi tips! 

Det som er problemet er at Forbrukertilsynet enda ikke har gjort noe med saken. Dette svaret (ordrett) mottok både jeg og andre på gruppen etter å ha sendt inn klage i høst. Som du leser nederst "...Vi kommer derfor ikke til å ta opp en enkeltsak på bakgrunn av din henvendelse....". Og etter dette har Forbrukertilsynet tilsynelatende ikke gjort noe med saken, da Anna og Jan fortsetter å kjøre på med svindel, lureri, falske konkurranser og skjult reklame. Derfor er det viktig at vi alle sender inn klage til Forbrukertilsynet hver gang Anna og Jan bryter reglene (noe som så og si er daglig), og helst med bildebevis. Sammen blir vi forhåpentligvis hørt.

Endret av Panda90
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sjokka
4 minutter siden, Panda90 skrev:

Det som er problemet er at Forbrukertilsynet enda ikke har gjort noe med saken. Dette svaret (ordrett) mottok både jeg og andre på gruppen etter å ha sendt inn klage i høst. Som du leser nederst "...Vi kommer derfor ikke til å ta opp en enkeltsak på bakgrunn av din henvendelse....". Og etter dette har Forbrukertilsynet tilsynelatende ikke gjort noe med saken, da Anna og Jan fortsetter å kjøre på med svindel, lureri, falske konkurranser og skjult reklame. Derfor er det viktig at vi alle sender inn klage til Forbrukertilsynet hver gang Anna og Jan bryter reglene (noe som så og si er daglig), og helst med bildebevis. Sammen blir vi forhåpentligvis hørt.

Som jeg forstår det  skriver de her at de har sendt varsel til inspirer Norge, ( jan) og at de har fulgt med på Annas blogg osv. De skriver og at det blir ny kontroll på nyåret. ( og anna skrev jo på bloggen hun hadde fått advarsel om å merke annonsene sine samt advarsel om bot på flere hundre tusen kroner, så forbrukerombudet er inne i bildet)

Eller forstår jeg det helt feil her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Sjokka skrev:

Som jeg forstår det  skriver de her at de har sendt varsel til inspirer Norge, ( jan) og at de har fulgt med på Annas blogg osv. De skriver og at det blir ny kontroll på nyåret. ( og anna skrev jo på bloggen hun hadde fått advarsel om å merke annonsene sine samt advarsel om bot på flere hundre tusen kroner, så forbrukerombudet er inne i bildet)

Eller forstår jeg det helt feil her?

Det skrev hun vel på bloggen i oktober fjor. Altså før flere av oss i det hele tatt hadde startet å sende klage. Og Anna kan overdrive med overskriftene sine vet du. Jan og Anna opprettet Inspire Norge i mnd.skiftet okt./nov. i fjor, altså etter Forbrukertilsynet hadde hatt gjennomgang av bloggere/Influencere (og Inspire Norge kommer ikke innunder dette). Dermed er ikke Inspire Norge undersøkt og har heller ikke fått påpakning/tilbakemelding av FT. 

Endret av Panda90
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg ikke har fulgt nok med... men er mammaen i snakk med sin mamma igjen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at Anna hverken ligger på blogg.no eller blogglisten i dag. Men bloggen lever i "beste" velgående. Kan bloggerne selv velge å ikke ligge på disse listene? Eller er det en reaksjon fra høyere hold? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 timer siden, christinasmithh_ skrev:

Mulig jeg ikke har fulgt nok med... men er mammaen i snakk med sin mamma igjen ?

Ja. Og med pappaen. De har feiret bursdagen til pappaen også. Ingen forklaring. De gikk fra å være folk som har terrorisert henne psykisk til at ingenting har skjedd. 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sjokka
1 time siden, Panda90 skrev:

Ser at Anna hverken ligger på blogg.no eller blogglisten i dag. Men bloggen lever i "beste" velgående. Kan bloggerne selv velge å ikke ligge på disse listene? Eller er det en reaksjon fra høyere hold? 

Hm 😲 Det var nå merkelig. Vi må finne ut av om hun selv kan fjerne seg fra listen.  

Jeg jubler om det er en reaksjon fra høyere hold. Det må jo hjelpe når vi varsler både her og der med hva hun driver med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Vipser skrev:

Ja. Og med pappaen. De har feiret bursdagen til pappaen også. Ingen forklaring. De gikk fra å være folk som har terrorisert henne psykisk til at ingenting har skjedd. 

Var det ikke familien mammaen var i sak med for en liten stund siden ? Forstår ingenting, går fra å ikke ha noe kontakt med familien til kontakt med hele familien igjen? 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sjokka
1 time siden, Panda90 skrev:

Ser at Anna hverken ligger på blogg.no eller blogglisten i dag. Men bloggen lever i "beste" velgående. Kan bloggerne selv velge å ikke ligge på disse listene? Eller er det en reaksjon fra høyere hold? 

Jeg googlet det. Der stod om du hadde blogg på blogg.no, ble du automatisk registrert å blogglisten. De som ikke var på blogg.no måtte pinge innleggene for å få dem registrert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...