Gå til innhold

The handmaid's tale på HBO


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

På 23.5.2017 den 23.51, AnonymBruker skrev:

Jeg liker serien for jeg håper kanskje at verden var slik. Kvinner bør først og fremst fokusere på å ta seg av barna.

Anonymkode: b673c...3d8

Mener du at du skulle ønske verden var slik? I så fall god bedring! 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.4.2017 den 17.25, Gliffy skrev:

Ikke direkte som i serien, men det er mange steder der en kvinnes verdi kun består i hennes evne til å produsere barn. Koner er ikke livspartnere  i et forhold slik vi ser på det her hos oss, men en som mannen aldri prater noe særlig med og som har som jobb å lage barn.

Mange steder er det også sånn at en kone er forpliktet til å stå tilgjengelig for sin mann når han ønsker sex, og spesielt i arrangerte ekteskap kan dette i praksis være voldtekt. Kvinnen har ingenting hun skulle ha sagt. 

Men det er litt på siden. Den type avl/voltekt som er i serien er heldigvis ikke noe som foregår i dag (i alle fall som vi vet). Jeg gleder meg til vi får se mer av konene i serien. De er jo også ikledd en form for uniform etter det vi kan se, og til tross for at de materielt sett er mer priviligerte enn tjenerene har jeg en mistanke om at de heller ikke har det så greit. 

Den uniformen minner veldig om den Kvinnene/Konene i sekten til Jeff Warren i USA bruker. 

Liker serien veldig godt. Spennende å se hvor den spinner etter hvert. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.5.2017 den 23.51, AnonymBruker skrev:

Jeg liker serien for jeg håper kanskje at verden var slik. Kvinner bør først og fremst fokusere på å ta seg av barna.

Anonymkode: b673c...3d8

Mener du de kvinnene som systematisk blir voldtatt og etter at de er blitt gravide må ufrivillig  gi fra seg barna?  Du kan ikke være riktig god i hodet!

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.5.2017 den 23.51, AnonymBruker skrev:

Jeg liker serien for jeg håper kanskje at verden var slik. Kvinner bør først og fremst fokusere på å ta seg av barna.

Anonymkode: b673c...3d8

Jeg tror i grunnen ikke du har sett serien i det hele tatt men bare er ute etter å provosere. I serien handler det ikke om fokus på å være hjemme og ta seg av barna, men om å bruke fruktbare kvinner som avlsdyr for eliten og deres sterile kvinner. De har egne ritualer der det først leses fra bibelen og deretter blir handmaiden tatt med makt mens hun ligger med hodet i fanget til husfruen. Blir hun ikke gravid venter det i verste fall straff. Blir hun gravid behandles hun høvelig pent frem til barnet er født, men deretter blir barnet tatt fra henne og regnes som husfruens barn, og handmaiden går tilbake til å være bare et avlsdyr.

Hvis dette er din våte drøm så har du et merkelig forskrudd syn på hvordan verden bør være.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.6.2017 den 14.59, Invicta skrev:

Mener du at du skulle ønske verden var slik? I så fall god bedring! 

 

På 3.6.2017 den 16.46, Mystix skrev:

Mener du de kvinnene som systematisk blir voldtatt og etter at de er blitt gravide må ufrivillig  gi fra seg barna?  Du kan ikke være riktig god i hodet!

 

21 timer siden, Ardwinna skrev:

Jeg tror i grunnen ikke du har sett serien i det hele tatt men bare er ute etter å provosere. I serien handler det ikke om fokus på å være hjemme og ta seg av barna, men om å bruke fruktbare kvinner som avlsdyr for eliten og deres sterile kvinner. De har egne ritualer der det først leses fra bibelen og deretter blir handmaiden tatt med makt mens hun ligger med hodet i fanget til husfruen. Blir hun ikke gravid venter det i verste fall straff. Blir hun gravid behandles hun høvelig pent frem til barnet er født, men deretter blir barnet tatt fra henne og regnes som husfruens barn, og handmaiden går tilbake til å være bare et avlsdyr.

Hvis dette er din våte drøm så har du et merkelig forskrudd syn på hvordan verden bør være.

Problemet er at det blir drevet for mye hor i dagens samfunn. Jeg skulle ønske vi hadde litt mer verdier, og at kvinner ikke kunne spre bena for nye menn hele tiden.

Anonymkode: b673c...3d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

 

Problemet er at det blir drevet for mye hor i dagens samfunn. Jeg skulle ønske vi hadde litt mer verdier, og at kvinner ikke kunne spre bena for nye menn hele tiden.

Anonymkode: b673c...3d8

Ja mannehorene er definitivt verst, vifter med pikken i hytt og pine og ligger rundt.  Menn burde ha litt mere verdier enn å desperat ligge med alt de kommer over av det motsatte kjønn.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6/3/2017 den 14.59, Invicta skrev:

Mener du at du skulle ønske verden var slik? I så fall god bedring! 

Sikkert han som stadig starter tråder om hvordan kvinner ødelegger samfunnet og ikke burde ha stemmerett...

Anonymkode: 21d96...d4e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Ardwinna skrev:

Jeg tror i grunnen ikke du har sett serien i det hele tatt men bare er ute etter å provosere. I serien handler det ikke om fokus på å være hjemme og ta seg av barna, men om å bruke fruktbare kvinner som avlsdyr for eliten og deres sterile kvinner. De har egne ritualer der det først leses fra bibelen og deretter blir handmaiden tatt med makt mens hun ligger med hodet i fanget til husfruen. Blir hun ikke gravid venter det i verste fall straff. Blir hun gravid behandles hun høvelig pent frem til barnet er født, men deretter blir barnet tatt fra henne og regnes som husfruens barn, og handmaiden går tilbake til å være bare et avlsdyr.

Hvis dette er din våte drøm så har du et merkelig forskrudd syn på hvordan verden bør være.

Nå er det vel ikke bevist at det er kvinnene som ikke er fruktbare.

Anonymkode: 51ae3...bea

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sikkert han som stadig starter tråder om hvordan kvinner ødelegger samfunnet og ikke burde ha stemmerett...

Anonymkode: 21d96...d4e

Dette er falske anklager, jeg har aldri startet slike tråder!

 

Men, jeg ønsker ikke at kvinner skal bli voldtatt som i serien. Derimot bør vi kanskje se litt på moralen deres, i dag har kvinner sex med veldig mange, og mange er alenemødre. Jeg vil ikke at de skal straffes med voldtekt, men det bør være lover mot hor.

Anonymkode: b673c...3d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dette er falske anklager, jeg har aldri startet slike tråder!

 

Men, jeg ønsker ikke at kvinner skal bli voldtatt som i serien. Derimot bør vi kanskje se litt på moralen deres, i dag har kvinner sex med veldig mange, og mange er alenemødre. Jeg vil ikke at de skal straffes med voldtekt, men det bør være lover mot hor.

Anonymkode: b673c...3d8

For menn også da eller?

Anonymkode: 21d96...d4e

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er falske anklager, jeg har aldri startet slike tråder!

 

Men, jeg ønsker ikke at kvinner skal bli voldtatt som i serien. Derimot bør vi kanskje se litt på moralen deres, i dag har kvinner sex med veldig mange, og mange er alenemødre. Jeg vil ikke at de skal straffes med voldtekt, men det bør være lover mot hor.

Anonymkode: b673c...3d8

Men det bør ikke være lover mot "hor" (lever du i 1865) når det gjelder menn?  Nei selvfølgelig ikke....

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For menn også da eller?

Anonymkode: 21d96...d4e

 

45 minutter siden, Mystix skrev:

Men det bør ikke være lover mot "hor" (lever du i 1865) når det gjelder menn?  Nei selvfølgelig ikke....

Ærlig talt, nå kommer dere med løgn og legger ord i munnen min. Jeg mener at hor skal være ulovlig for begge kjønn.

Anonymkode: b673c...3d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

 

Ærlig talt, nå kommer dere med løgn og legger ord i munnen min. Jeg mener at hor skal være ulovlig for begge kjønn.

Anonymkode: b673c...3d8

Litt påfallende at du i alle disse innleggene dine om "hor" (:fnise:) bare referere til kvinner.  Hvorfor det?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Derimot bør vi kanskje se litt på moralen deres, i dag har kvinner sex med veldig mange, og mange er alenemødre.

Og alle disse kvinnene som har sex med veldig mange, hvem har de sex med da? 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det vel ikke bevist at det er kvinnene som ikke er fruktbare.

Anonymkode: 51ae3...bea

Nei, det bare antas når parene ikke klarer å få barn. Det er ingen menn som er avlsdyr, de er vel stort sett bare løpegutter for myndighetene (såkalte øyne) og ser til at alle gjør som forventet, både herrene, deres koner og deres handmaids.

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men, jeg ønsker ikke at kvinner skal bli voldtatt som i serien. Derimot bør vi kanskje se litt på moralen deres, i dag har kvinner sex med veldig mange, og mange er alenemødre. Jeg vil ikke at de skal straffes med voldtekt, men det bør være lover mot hor.

Anonymkode: b673c...3d8

Du kom inn i tråden her og skrev "Jeg liker serien for jeg håper kanskje at verden var slik. Kvinner bør først og fremst fokusere på å ta seg av barna." Så begynner du å snakke om hor og at det burde ha vært straffbart. Ingenting av dette har noe som helst med serien å gjøre. Jeg foreslår at du heller starter din egen tråd om hor i dagens samfunn, for i denne tråden blir det bare avsporing.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 4 uker senere...
På 6/4/2017 den 22.46, AnonymBruker skrev:

 

Ærlig talt, nå kommer dere med løgn og legger ord i munnen min. Jeg mener at hor skal være ulovlig for begge kjønn.

Anonymkode: b673c...3d8

Anbefaler du flytter til Saudia Arabia eller Iran. Dette bør være samfunn som åpenbart passer for deg med dine verdier.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Hilter skrev:

Anbefaler du flytter til Saudia Arabia eller Iran. Dette bør være samfunn som åpenbart passer for deg med dine verdier.

Selv om jeg egentlig mest tror du troller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk bra serie, jeg binga den i to-tre omganger. Gleder meg til de videre sesongene!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...