Gå til innhold

Noen her som har prøvd Airol?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har nå brukt den i tre dager(om natten), og enda ikke sett noe til flassing eller andre reaksjoner. Kommer det etter hvert, eller betyr dette at jeg ikke vil ha noen virkning av kremen? Den inneholder 0,05% tretinoin, og jeg bruker den i håp om å få mindre porer og glattere hud. :)  Jeg mener at denne kom da Aberela gikk ut av markedet. Hva er deres erfaringer? 

Anonymkode: 07b95...e06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På Wednesday, April 26, 2017 den 15.31, AnonymBruker skrev:

Jeg har nå brukt den i tre dager(om natten), og enda ikke sett noe til flassing eller andre reaksjoner. Kommer det etter hvert, eller betyr dette at jeg ikke vil ha noen virkning av kremen? Den inneholder 0,05% tretinoin, og jeg bruker den i håp om å få mindre porer og glattere hud. :)  Jeg mener at denne kom da Aberela gikk ut av markedet. Hva er deres erfaringer? 

Anonymkode: 07b95...e06

Jeg har ikke brukt den. Men hr lest den funker mot kviser. Er det mot kviser du bruker den?

Anonymkode: 56c4d...a6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde den mot kviser, men den hjalp meg ikke. Fikk veldig tørr hud selvom jeg brukte god krem, og fikk mye tydeligere småfurer i pannen. Angrer på at jeg brukte den. 

Anonymkode: ac848...41c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har virkning, men flassingen kommer ikke alltid med en gang. Og man får ikke mer linjer, tvert i mot reduserer den dem. Jeg føler også at linjene kommer mer frem i perioder hvor jeg bruker den, men det er bare fordi huden blir tørr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Jeg starta på Airol ved nyttår. Første uken merka jeg ikke noe som helst. Men etter 2-3 uker ble huden stram og jeg fikk litt panikk over virkningen. Følte at huden på en måte ble verre. Men det bedra seg etter en tid. Jeg bruker den forresten for å få vekk noen linjer som irriterer meg, samt forebygge nye linjer. Jeg begynte å flasse etter noen uker og gjør det litt enda. Det er meningen du skal flasse, for det viser at huden fornyer seg raskere. Har snakka med hudlege om dette også.

Tips: Smør Airol i et tynt lag hver kveld etter du har renset huden og den er helt tørr etter rens. Unngå å gå for nær munnen og munnvikene. Det samme gjelder huden rundt øynene. Stans ved toppen av kinnbeina. Tåler du kremen ok, kan du bruke den hver dag i ett år. Deretter tar du vedlikeholdsdoser på 2-3 ganger i uken. Etter at du har smurt på Airol på kvelden venter du minst en halvtimes tid før du smører fuktighetskrem på etterpå. Det er ikke meningen du kun skal ha på Airol alene. Da blir du i hvert fall stram i maska. 

Dette er en krem som er meningen du skal ta over lang tid. Og vil du nyte den forebyggende effekten på rynker, så må du bruke den hele livet. Men husk at det er kjempeviktig å bruke dagkrem med høy solfaktor!! Jeg bruker solfaktor 30 nå. På vinteren holder det med solfaktor 20 så sant du ikke er i direkte sterkt sollys. 

Foreløpig syns jeg ikke Airol har hatt effekt på linjene/rynkene mine i det hele tatt. Mulig litt i pannen, men de linjene har aldri plaga meg. Effekten av Airol vises gjerne tidligst etter 6 mnd og ofte må en bruke den enda lenger også for å se effekt. 

Lykke til. 😄 

Anonymkode: a5a65...370

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også nettopp begynt på Airol, men jeg er så tørr i huden! Ser det blir kommentert at man ikke skal bruke den alene... det fikk nemlig jeg informasjon om😣 Men virker feil, så stram som jeg er i maska.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...