Gå til innhold

Flåm og Rallarvegen


Gjest Frk. Violeta

Anbefalte innlegg

Gjest Frk. Violeta

Heisann!

Trenger litt hjelp her, finner ikke helt ut av det på nettet, håper noen søte kan sette av litt tid til å hjelpe hvis de vet noe om dette:

Jeg og en venn planlegger å reise fra Bergen til Flåm. Her vil vi både ta Flåmbanen og sykle Rallarvegen. Vi trenger å ha samme endepunkt som startpunkt siden bilen må hentes og vi skal en annen vei hjem igjen. Så hvor parkerer man da, og hvor starter man? Starter man med Flåmsbanen opp og sykler ned igjen, eller hvordan fungerer det? Og hvordan gjør man dette på billigest mulig måte? Hvilke overnattingsmuligheter har man, og hvilke mulighet for å leige sykkel har man? 

Setter stor pris på svar! <3 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 timer siden, Frk. Violeta skrev:

Heisann!

Trenger litt hjelp her, finner ikke helt ut av det på nettet, håper noen søte kan sette av litt tid til å hjelpe hvis de vet noe om dette:

Jeg og en venn planlegger å reise fra Bergen til Flåm. Her vil vi både ta Flåmbanen og sykle Rallarvegen. Vi trenger å ha samme endepunkt som startpunkt siden bilen må hentes og vi skal en annen vei hjem igjen. Så hvor parkerer man da, og hvor starter man? Starter man med Flåmsbanen opp og sykler ned igjen, eller hvordan fungerer det? Og hvordan gjør man dette på billigest mulig måte? Hvilke overnattingsmuligheter har man, og hvilke mulighet for å leige sykkel har man? 

Setter stor pris på svar! <3 

Hvis dere vil ha mer av Rallarvegen enn bare Myrdal - Flåm kan dere ta Bergensbanen videre fra Myrdal til enten, Hallingskeid, Finse eller Haugastøl. Tar dere den Til Finse for dere litt stigning i starten men så går det bare utfor. Fra Hallingskeid går det kun utfor. Fra Haugastøl så får dere og det lange stigende ikke bratte men alikevel seige stykket helt til Finse og videre til Taugevatn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rallarvegen er ikke åpnet. Der ligger garantert mye snø i veien enda. 

De felste tar toget til dit de starter og sykler et strekk og ender på Myrdal, i Flåm eller om de foretrekker motbakkesykling så sykler de ommover fra Flåm/Myrdal. Å ha med bil, synes jeg virker tungvindt fremfor å satse på toget. Det er og mulig å leie sykler når sesongen er i gang. 

Mener det er i slutten av Juni at Rallarvegen åpner, når føreforholdene gjør veien farbar. Så stenges veien igjen i slutten av september. Fin tur.

Anonymkode: 5e5b2...5c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk. Violeta
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

http://finse1222.no/nb/rallarvegen/?gclid=CIm4h7rRvNMCFcyHsgodSSAA4A#rallarvegen-sykkelpakker

Her har du mengder av info. Bruk google og du finner mer enn mye info.

Anonymkode: 5e5b2...5c2

For mye info som ikke svarer nøyaktig på det jeg lurer på. Derfor spør jeg her. Ikke fordi jeg ikke har oppdaget Google eller vet hvordan det virker 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk. Violeta
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Rallarvegen er ikke åpnet. Der ligger garantert mye snø i veien enda. 

De felste tar toget til dit de starter og sykler et strekk og ender på Myrdal, i Flåm eller om de foretrekker motbakkesykling så sykler de ommover fra Flåm/Myrdal. Å ha med bil, synes jeg virker tungvindt fremfor å satse på toget. Det er og mulig å leie sykler når sesongen er i gang. 

Mener det er i slutten av Juni at Rallarvegen åpner, når føreforholdene gjør veien farbar. Så stenges veien igjen i slutten av september. Fin tur.

Anonymkode: 5e5b2...5c2

Meget nytttig! Tusen takk! 😊

Hadde ikke tenkt å reise før i slutten av mai, men da får vi nøye oss med toget og spare syklingen til en annen gang 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Frk. Violeta
8 timer siden, Kjetil E skrev:

Hvis dere vil ha mer av Rallarvegen enn bare Myrdal - Flåm kan dere ta Bergensbanen videre fra Myrdal til enten, Hallingskeid, Finse eller Haugastøl. Tar dere den Til Finse for dere litt stigning i starten men så går det bare utfor. Fra Hallingskeid går det kun utfor. Fra Haugastøl så får dere og det lange stigende ikke bratte men alikevel seige stykket helt til Finse og videre til Taugevatn.

Takk for tipset @Kjetil E, men må innrømme at jeg egentlig ble lettet når jeg fikk vite at selve rallarvegen ikke åpner før etter at det er aktuelt for oss å dra. Formen er ikke på sitt beste 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...