Gå til innhold

Hva gjør man om tidligere ektefelle nekter å skrive under på at boet er delt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min eksmann er dessverre svært bitter og informerte meg akkurat om at han nekter å skrive under på at boet er delt. Hvordan går jeg frem her? Ventet dessverre i årevis etter vi ble separert før jeg søkte om skilsmisse. Må ha denne attesten underskrevet for å gifte meg på nytt.

Anonymkode: 1a6ce...f60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja jeg skal gjøre det i morgen tidlig, håper noen her har noen erfaringer.

Anonymkode: 1a6ce...f60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg skal gjøre det i morgen tidlig, håper noen her har noen erfaringer.

Anonymkode: 1a6ce...f60

Har ikke annen erfaring enn det du må gjennom: ta det via advokat.... Det økonomiske var forøvrig gjort opp mellom oss, men han satt på en del inventar og av mine personlige ting som han ikke ville gi meg. Valgte å få attesten fremfor å krangle i årevis på å få ut dette. Skjønner ikke gleden enkelte kan ha av å være så tverr, ei heller at min eks vil ha mine gamle saker, helt uten verdi, kunne kanskje ha vært morsomt å hatt, men den gang ei. Send skriftlig mail til din eksmann om at dere må ta dette via advokat om ikke han signerer på papirene innen feks en uke. 

Anonymkode: ce4de...39d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er helt vanvittig. Jeg etterlot alle møblene og alt jeg hadde kjøpt i huset og jeg har ingen ønske om å prøve å få noe av det. Jeg vil kun ha attesten underskrevet. Jeg har kontaktet advokat som skulle svare meg i løpet av dagen i dag.

Anonymkode: 1a6ce...f60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da begynner moroa. Dersom den ene part ikke vil skrive under, har vel denne parten ett år på seg fra første skriftlige varsel fra deg om dette til retten kan dømme dere skilt. 

Anonymkode: 27033...690

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 30.4.2017 den 9.50, AnonymBruker skrev:

Da begynner moroa. Dersom den ene part ikke vil skrive under, har vel denne parten ett år på seg fra første skriftlige varsel fra deg om dette til retten kan dømme dere skilt. 

Anonymkode: 27033...690

Vi er skilt allerede. Da jeg skal gifte meg på nytt og det er under to år siden skilsmissen så trenger jeg underskrift av han på at boet vårt er delt, dette nekter han å skrive under på. Han har nå fått en henvendelse fra advokaten min så får jeg håpe at han gir seg.

Anonymkode: 1a6ce...f60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi er skilt allerede. Da jeg skal gifte meg på nytt og det er under to år siden skilsmissen så trenger jeg underskrift av han på at boet vårt er delt, dette nekter han å skrive under på. Han har nå fått en henvendelse fra advokaten min så får jeg håpe at han gir seg.

Anonymkode: 1a6ce...f60

Huff, at noen gidder å være så vrang. Jeg kan godt skjønne at noen nekter å skrive under om de mener at boet ikke er oppgjort og at du feks skylder han penger, men akkurat dette virker som om det kun er på trass. Lykke til, håper det ordner seg raskt for deg! 

Anonymkode: ce4de...39d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2. mai 2017 den 9.25, AnonymBruker skrev:

Huff, at noen gidder å være så vrang. Jeg kan godt skjønne at noen nekter å skrive under om de mener at boet ikke er oppgjort og at du feks skylder han penger, men akkurat dette virker som om det kun er på trass. Lykke til, håper det ordner seg raskt for deg! 

Anonymkode: ce4de...39d

Ja det er kun for å være vrang. Jeg tok ikke med meg noen av eiendelene jeg har kjøpt eller som vi kjøpte sammen når jeg flyttet ut. Ulempe med denne to års regelen staten har satt i slike situasjoner.

Anonymkode: 1a6ce...f60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ene forelderen min gjorde det samme da den andre skulle gifte seg. Da signerte jeg, som eneste myndige arving, på at skiftet var påbegynt. Jeg mener det var det som var kravet da (ikke at det var ferdig delt), men dette er en del år siden, så mye kan være endret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...