Gå til innhold

Lave sko til selskapskjole?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 timer siden, Tigress skrev:

Men om ein er i så dårleg forfatning, då burde ein vel eigentleg berre ta det med ro heime? Altså for eiga helse si skuld? 

Så for eksempel en bestemor, en som har brukket benet eller andre med fysiske plager skal ikke dra i bryllup, da? Fordi de ikke kan gå med høye heler eller helt flate ballerinasko?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tigress
1 time siden, funginger skrev:

Så for eksempel en bestemor, en som har brukket benet eller andre med fysiske plager skal ikke dra i bryllup, da? Fordi de ikke kan gå med høye heler eller helt flate ballerinasko?

Ja, eg synest vel en bør vurdere om eit bryllaup er staden å vere om er i så dårleg stand? Som eg sa: for eiga helse si skuld? OM ein har kroniske plagar, så har ein vel truleg også eitt par sko til nett denne typen høve, tenkjer eg. Og om ein har brekt beinet, så vil vel dei fleste ha gips på det beinet, og då kan ein jo fint ha eit par låge sko av eit høveleg slag på det andre beinet. Joggesko, liksom, alvarleg tala, dei fleste har vel ikkje berre joggesko og høghæla sko? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, funginger skrev:

 

Har du nettopp pressa ut en unge og har lang kjole synes jeg godt du kan ha joggesko eller andre fritidssko, i hvert fall på festen. 

Det finnes drøssevis med behagelige lave pensko, man trenger da ikke skjemme seg ut i joggesko!  Ecco som noen nevner her er jo kjempegode sko. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken kjole skal du ha? Kanskje litt lettere å finne flate sko som passer om vi kan få se kjolen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har noen helt lave svarte ballerinasko i skinn med reim over vrista, som jeg ikke finner på nett akkurat nå. Disse reimene, som jeg syns får skoene til å se ut som sko for småjenter, gjør at skoene henger på foten. Men de er mitt foreløpige beste alternativ, og jeg leita en del for å finne noe i det hele tatt.  

En gang  dro jeg forresten i et selskap iført joggeskolignende sko (de var mitt eneste alternativ, jeg lover, ingen drar i selskap med annet enn pensko om man har alternativer), mens jeg ellers var forskriftsmessig pynta for anledningen.  Fikk en del komplimenter for kjolen den kvelden, heldigvis holdt de kjeft, eventuelle folk som mente jeg heller burde vært hjemme siden jeg ikke klarer å gå i 99% av alle sko som er fine. Mulig de tenkte det og heller sier det på KG, da, men om man skal fungere sosialt med bevegelsesvansker, så må man iblant være ekstremt løsningsorientert selv om det går på bekostning av sosiale normer som dreier seg om f.eks. sko. Selv prøver jeg å tenke på at mange av normene stammer fra en tid der man kasta funksjonshemmede i potetkjelleren før det kom besøk. I dag tenker jeg at de fleste er rause nok til å være litt runde i kantene med folk som av ulike grunner "skjemmer seg ut med joggesko", og tenker at det kanskje var det, eller å bli hjemme. 

Endret av Søgni
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...