Gå til innhold

Synes ikke magen blir større, nesten mindre?! Uke 30


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Så på bilder fra uke 28 og 29. Synes magen ser nokså lik ut i de ukene, men at den nesten ser bittelitt mindre ut nå? Kan det være rett? Jeg kjenner liv flere ganger daglig. Var på ultralyd i uke 27, da hadde hun det bra. 

Kan det ha noe med åssen hun ligger? Synes spesielt magen var mindre når jeg våknet i dag - og da har hun vært ganske aktiv i natt. Var støl i lyske, nedre del av magen når jeg stod opp. 

Skal til lege i morgen og jeg kjenner jo som sagt liv, så tenker at det ikke er nødvendig å ringe føden akkurat. Men ble litt bekymra når jeg sammenlignet magebildene...

Anonymkode: f6851...31a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er i uke 38 nå og har ikke vært  noe særlig vekst på størrelsen på magen på rundt 10 uker syns jeg. Den har bare sunket litt 😊

Anonymkode: 6fa46...150

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er i uke 38 nå og har ikke vært  noe særlig vekst på størrelsen på magen på rundt 10 uker syns jeg. Den har bare sunket litt 😊

Anonymkode: 6fa46...150

Takk for svar! :) Tror jeg min også har gjort. Og så er jeg litt hør, kanskje det har med det? Er du høy?

Anonymkode: f6851...31a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta det opp med jordmor og ta symfysemål eller hva det heter. Avtakende vekst kan være symptom på begynnende morkakesvikt. Da kan blodtrykket også være noe forhøyet. Ofte er det andre årsaker til at magen flater ut eller veksten utenpå synes å bremse opp, men det er mulig å kontrollere blodstrøm i navlestrengen feks. Jeg ville bedt om ekstra kontroll  for sikkerhets skyld da nettopp morkaksvikt er en av de årsakene som fortsatt fører til komplikasjoner og fosterdød i vår tid.  

Anonymkode: 23b37...399

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GoldenLioness

Jeg flatet ut, men er lang og tynn. Samme var babyen så han kunne strekke seg godt. De tok en ekstra ul for å være sikker da. Så ville nok presset på om det om du er bekymret. De gir etter om du er paranoid nok :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser heller ikke særlig forskjell. Men merker det når jeg barberer meg nedentil. For ett par uker siden kunne jeg dytte vekk magen, men nå er det ikke sjangs. Uke 33. 

Anonymkode: a15d4...749

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...