Gå til innhold

Kan man ta med reseptfrie medisiner til USA?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg pleier å ha paracet og immodium i håndbagasjen når jeg reiser, i tilfelle man får behov underveis.

Jeg har tidligere tatt det med til USA uten å tenke over det, men kom plutselig på at det ikke nødvendigvis er ok..

Finner ikke noen konkret info. Er det noen som vet eller har link? Ser et sted at man evt må ha legeattest også for reseptfrie medisiner, men da dropper jeg det heller isåfall..

Anonymkode: cd03c...103

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har til og med tatt med reseptbelagte uten at jeg har fått spørsmål om de :P Hverken i Kina eller USA. Hvilken er det du tenker på?
Melatonin er feks ikke reseptbelagt i USA, men er det i Norge, så det får du ikke inn denne veien (med mindre du smugler), så er jo mye forskjellige regler.

Anonymkode: 194a2...7f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk med apotek eller bruk google. I de fleste tilfeller kan du ta med til eget forbruk for en kortere periode . Du må ha legemidler i originalembalasjen.

Anonymkode: ed667...493

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var nylig i USA og hadde omtrent med meg et apotek av reseptfrie og reseptbelagte legemidler. Ibux, Paracet, Imodium, Voltaren, Rinexin. Dette har jeg gjort mange ganger, og det har aldri blitt sjekka. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg pleier å ha paracet og immodium i håndbagasjen når jeg reiser, i tilfelle man får behov underveis.

Jeg har tidligere tatt det med til USA uten å tenke over det, men kom plutselig på at det ikke nødvendigvis er ok..

Finner ikke noen konkret info. Er det noen som vet eller har link? Ser et sted at man evt må ha legeattest også for reseptfrie medisiner, men da dropper jeg det heller isåfall..

Anonymkode: cd03c...103

Ber norsk lege on engelsk attest for medisiner, Paracet etc.

På den måten sysselsettes alle: legene og de flyplassansatte.

Anonymkode: b2135...e18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ber norsk lege on engelsk attest for medisiner, Paracet etc.

På den måten sysselsettes alle: legene og de flyplassansatte.

Anonymkode: b2135...e18

Hvorfor i alle dager skal en lege skrive en attest for at du har en pakke Paracet i håndbagasjen? Dette gjør at jeg får enda lengre ventetid på ny time hos legen, fordi han må bruke arbeidstida si på sånt tull.

TS: så lenge medisinene ligger i originalembalasjen sin, er det ingen problemer med å ha med medisiner til USA.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Både "paracetamol" (virkestoffet i Paracet) og Imodium er navn på virkestoffer også på engelsk. De vil derfor skjønne hva det er du har, og at det er vanlige "over the counter" reseptfrie legemidler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...