Gå til innhold

Krise! Har byttet navn. Men bestilte flybiletter før navneendring.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Søskenflokken skal på tur. Og biletter er bestilt (krakow). I passet står pikenavnet mitt. Etter bilettene ble bestilt har jeg endret navn hos skatteetaten pga bryllup senere i år.

 

Må jeg ha nytt pass, og må jeg få navneendring på flybilettene?

Anonymkode: b35c2...d38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gikk fra f.eks

lena mari(fornavn) gundersen(mellomnavn)  pedersen(etternavn)

 til

lena mari(fornavn) pedersen(da etternavn, nå mellomnavn) olsen(kjærestens etternavn)

Anonymkode: b35c2...d38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tar bare med vielsesattesten, kanskje?  Men så lenge du har samme navn i både pass og på biletter, så tviler jeg på at det blir et problem

Anonymkode: eeb1a...c85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det samme navn i pass og bilett så er det bare å dra. Du må ikke skaffe nytt pass så fort du har endret navn.

Det sjekkes ikke opp mot noe system i passkontrollen om du har byttet navn eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i samme situasjon. Reiste til et EU land og brukte bare passet med mitt gamle navn. 

Anonymkode: 6eeb4...212

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du har samme navn på billetten som i passet går det fint. Det er det eneste de bryr seg om. Hvis du har bestilt billett i et annet navn enn du har i passet bør du få nytt pass hvis du har tid, eller betale for å endre navn på billetten til det som står i passet ditt

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, EvaLena skrev:

Er det samme navn i pass og bilett så er det bare å dra. Du må ikke skaffe nytt pass så fort du har endret navn.

Det sjekkes ikke opp mot noe system i passkontrollen om du har byttet navn eller ikke.

Så lenge de ikke e rusikker eller veldig nøyaktig og undersøker nærmere, så går det igjennom. Men jeg ville ikke gamblet på dette. Snakk med billettutsteder. 

Anonymkode: ceefc...976

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, EvaLena skrev:

Er det samme navn i pass og bilett så er det bare å dra. Du må ikke skaffe nytt pass så fort du har endret navn.

Det sjekkes ikke opp mot noe system i passkontrollen om du har byttet navn eller ikke.

Helt riktig det du sier.

Jeg jobber på OSL og kan de reglene der.

Bsre reis og kos deg med det gamle passet.

Anonymkode: 4a05e...b18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så lenge de ikke e rusikker eller veldig nøyaktig og undersøker nærmere, så går det igjennom. Men jeg ville ikke gamblet på dette. Snakk med billettutsteder. 

Anonymkode: ceefc...976

De sjekker ikke annet enn navn på billett og pass. De ringer ikke noe sted for å undersøke dette. Du sjekker inn selv og bare viser at du har pass ved boarding. De skal bare forsikre seg om at navn stemmer og at du har passet med deg ombord. Har skjedd flere ganger at folk har "mistet" passet sitt, men så finner de det igjen i kloakken fra flyet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...