Gå til innhold

Trenger å komme meg bort


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er SÅ lei av miljøet her jeg bor, det er så helt forferdelig ungdomsmiljø på skolen min. Det er som tatt ut fra den mest klisjé high school filmen du kan tenke deg. Jeg går i 10 klasse og starter på VGS i samme by til høsten, tviler på det blir bedre og jeg angrer litt på valget mitt. Har dere noen tips til hva jeg kan gjøre, gå på skole et annet sted for eksempel. Er jo begrenset hvor jeg kan dra som 16 åring, har dere tips?

Anonymkode: 97041...39b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med et år på folkehøyskole? Da får du et avbrekk, og kommer deg til et nytt miljø. 

Ellers er det stort sett uproblematisk å bytte skole etter inntak. Bare ta kontakt med den skolen du vil flytte til.

Anonymkode: b1d7a...b7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med et år på folkehøyskole? Da får du et avbrekk, og kommer deg til et nytt miljø. 

Ellers er det stort sett uproblematisk å bytte skole etter inntak. Bare ta kontakt med den skolen du vil flytte til.

Anonymkode: b1d7a...b7b

tenkte litt på folkehøyskole, men det er så dyrt. I tillegg er nok de fleste der allerede ferdige på vgs og blir nok da vanskelig for meg å passe inn i miljøet med tanke på aldersforskjellen.

Anonymkode: 97041...39b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å begynne på vgs, ta første skoleåret, også kan du søke som utvekslingselev 2 året på vgs? Lånekassen dekker en god del av hva det koster å reise på utveksling. 

Datteren min dro til England da hun tok andre året på vgs, stortrivdes! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får nok bare velge videregående innen ditt fylke. Om du ikke bor langt nord, så har du kanskje litt skoler å velge mellom? Du får dessverre ikke flyttet så langt.

Men husk at på VGS blir klassen din skikkelig utvannet og du er kanskje heldig å komme med noen som er mer "oppegående".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...