Gå til innhold

Orker jeg igjen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har prøvd siden desember å få nr 2 og har hatt 1 kjemisk  og 1 sa. hver mnd er jeg knust og føler det går utover nr1 og mannen..denne mnd ( sa i uke 7) tenker jeg at jeg ikke orker mer..noen som har en solskinnshistorie til meg?

Anonymkode: 47e9e...cef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har en fra før. Og du har bare prøvd i 4 - fire - måneder. Selvfølgelig blir du gravid igjen på et tidspunkt. 

Jeg forstår det er tøft å gå gjennom aborter. Men dette synes jeg ble veldig sytete. Selv har jeg prøvd i 9 år, inkludert 6  prøverørsforsøk, så på oss blir det aldri barn. 

Først og fremst -  Skjerp deg med tanke på humøret. Ikke ødelegg hverdagen til barnet, og forholdet til barnet. Så kommer nok graviditeten og den etterlengtete nummer to etterhvert. 

Anonymkode: 936a8...8cb

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er trist at du mistet i SA, men en kjemisk er ikke å miste. Du har et barn og har mistet en gang. Det er ganske normalt og noe mange må igjennom. De aller fleste av mine venner som har flere barn har opplevd både én og to SA i det løpet. Det er dessverre vanlig og det gjør vondt for alle. Det beste du gjør er å prøve igjen. Du har et barn, så du vet at du er fruktbar, det er bedre odds en mange. Opp med motet. 4 mnd er ingenting, og du har blitt gravid 2 ganger på den tiden. Du har alle odds på din side.

Anonymkode: 95335...f61

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta deg en pause og tenk på noe annet. 

Anonymkode: f5513...733

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde først en SA, så en kjemisk, og deretter satt spiren. Alt dette på 5 mnd, så det er ingen grunn til å gi opp enda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnet mitt kostet noen års prøving, 3 ivf-forsøk, 2 operasjoner, 1 MA. Verdt hver eneste bekymring og triste tanke. 

Det er mest sannsynlig ingenting som skulle tilsi at ikke en ny graviditet hos deg kan komme snart og ende godt. Men ingen kan gi noen garanti, og bare du vet om et barn til er verdt å risikere en ny sorg for. Jeg tenker at grunnen til at du blir lei deg er at det er viktig for deg med en til, og derfor verdt å ta sjansen. Og at du hatt en urealistisk forestilling om hvor raskt og problemfritt det skal være å få til å få barn. For veldig mange skal det litt prøvelser til.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...