Gå til innhold

Konflikt på jobb, blir ikke tatt på alvor


Mirrorsa

Anbefalte innlegg

 Usikker på om dette blir rett underforum, men jeg prøver meg.

like etter jul ble det ansatt en ny på jobben min. Vi skulle jobbe tett sammen, så jeg var med på ansettelsesprosessen av denne personen. Gledet meg til å få inn noen nye! Men nesten fra dag 1 har vi klinsjet, vi kommer ikke overens. Vi misforstår hverandre osv. Jeg har vært i samtale med sjefen jevnlig siden starten, med og uten den nye kollegaen, for å forklare situasjonen og for å få hjelp til å megle etc.

min sjef skjønner ikke problemet, bla. fordi jeg var med under prosessen med å ansette vedkommende og var positiv da.

min kollega mener at jeg er et grusomt menneske, og har ikke lagt noe i mellom fra dag 1. Altså han forteller meg at jeg er fæl, negativ, sur, irriterende etc. Han beskriver meg ikke på denne måten når andre hører på, da. Og stiller seg helt uforstående til at jeg synes samarbeidet er vanskelig så lenge sjefen er til stede. Når ikke sjefen er der, overser han meg og later som jeg ikke finnes/prater ikke til meg.

Jeg er ikke vant med å ligge i konflikt med andre mennesker og synes situasjonen er ekstremt krevende. Jeg gruer meg til å gå på jobb, jeg får ikke sove, har problemer med å spise.

Har tatt det opp med ledelsen så mange ganger, men de ser ikke problemet. Mine andre kollegaer (jobber ikke fult så tett som jeg og han nye) har begynt å legge merke til oppførselen hans. En annen kollega overhørte at han skjelte meg ut en gang, hun tok da kontakt med meg og støttet meg.

Jeg har sagt til sjefen at jeg føler kommunikasjonen mellom meg og han nye er på felgen, men jeg har jo ikke noe bevis og jeg vil ikke være sutrete. Sjefen hører ikke på meg og tar ikke meg på alvor. Han bagatelliserer, sier 'gi det tid!' Nå er det over 4 mnd siden han nye begynte og jeg har helt tynnslitte nerver og får en fysisk angstreaksjon hver gang jeg ser ham.

hva gjør jeg? Går snart på veggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 Start lydopptak på telefonen neste gang du prater med han. Ikke provoser frem noe, men du vet sikkert hva som får han til å si disse tingene?

I tillegg må "vitnet" ditt ta en prat med sjefen deres.

 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overse, konfronter ( sett deg i respekt ) søk nye jobber.

Har han a sosiale trekk? les deg opp på psykopati/narssisme.

Anonymkode: 2cb7c...a36

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter det å ta lydbåndopptak. Du trenger bevis. 

Hva tror du arbeidsgiver kan gjøre i saken, uten bevis? De kan snakke med han, men så lenge det er ord mot ord, kan de ikke gjøre noe...

Anonymkode: ac8b8...9d4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn deg en annen jobb, eller begynn å samarbeide. Alt er ikke bare den andres feil i en konflikt. Det kreves to for å lage konflikt og to for å fortsette en konflikt. 

Å offentliggjøre arbediskonflikten på nettet setter ikke akkurat deg i verdens beste lys, heller. Det vitner om dårlige antenner og lite samarbeidsvilje og selvinnsikt fra din side.

Anonymkode: 10abc...e64

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 22.4.2017 den 2.13, AnonymBruker skrev:

.... Å offentliggjøre arbediskonflikten på nettet setter ikke akkurat deg i verdens beste lys, heller. Det vitner om dårlige antenner og lite samarbeidsvilje og selvinnsikt fra din side.

Anonymkode: 10abc...e64

Hva mener du med dette? 

Hi forteller hverken hvor hen jobber eller hva hen jobber med. Det må være innafor å lufte problemer på nett så lenge det er i anonyme former. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lydopptak og be de som har vært vitne til dette om at de kan bekfrefte dette sånn at du kan få et behagelig arbeidsmiljø.

Anonymkode: baf37...aa8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
På 22.4.2017 den 2.13, AnonymBruker skrev:

Finn deg en annen jobb, eller begynn å samarbeide. Alt er ikke bare den andres feil i en konflikt. Det kreves to for å lage konflikt og to for å fortsette en konflikt. 

Å offentliggjøre arbediskonflikten på nettet setter ikke akkurat deg i verdens beste lys, heller. Det vitner om dårlige antenner og lite samarbeidsvilje og selvinnsikt fra din side.

Anonymkode: 10abc...e64

Sorry at jeg sier det,men du er jo helt ute og kjører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi

All sympati med deg Ts.For en situasjon du er kommet i. Psykopatiske tendenser hos den nye kollegaen din? Syns synd på deg altså,men har ingen gode råd. Dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dagens arbeidsliv må man være hard mot de som forsøker å kjefte deg ned eller på andre måter stille deg i et dårlig lys. Vær rakrygget, si at du ikke finner deg i oppførselen og at det vil ha konsekvenser hvis det fortsetter (bruk lydopptaker for å få noen bevis, du har lov til å ta opp samtalen så lenge dere begge er med i den)

Dessverre er det slik at man blir behandlet slik man tillater å bli behandlet, dvs. setter man ikke grenser, så blir man gjerne behandlet dårlig. 

Anonymkode: 85ef6...9b6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HR avdeling? Tillitsvalgte? Fagforening? Noen andre du kan søke råd hos og få støtte for å legge det frem nok en gang til ledelse?

Anonymkode: 02eef...af5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...