Gå til innhold

Ny venninne "løy" om hva hun jobbet med, hvorfor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sist høst ble jeg kjent med ei dame i slutten av 30-årene. Hun sa hun jobbet i kommunen, innenfor helsevesenet og eldreomsorgen.

I ettertid har jeg funnet ut at dette ikke stemmer helt, for hun sitter i en relativt høy stilling i denne kommunen, og tviler på at hun overhode har kontakt med de eldre. Lønnen hennes er sikkert heller ikke i nærheten av så lav det som de som til daglig jobber innenfor eldreomsorgen har.

Stusser litt over dette. Hvorfor ikke si at hun er leder? Er det på noen måte skamfult å inneha en slik stilling? Er hun redd for å bli sett ned på?

Selv er jeg bilmekaniker, og overhode ikke flau over dette.

Anonymkode: e5b3f...e76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun kan godt jobbe innenfor helse og omsorg i kommunen å fremdeles være leder. (for eks adelingsleder/seksjonsleder etc)
Er ikke alle som liker å skryte av at dem er ledere å tjener gode penger.

Har selv kjentfolk som jobber i lederstillinger som ikke sier det rett ut.
For eks ei som jobber på et større verksted som bare sier hun jobber der, men ikke at hu er kvalitetsansvarlig og leder.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke helt hva hun har løyet om?

Anonymkode: 07f70...f81

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange administrerende stillinger i helsevesenet.

Anonymkode: 0b5c0...fca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Slarti skrev:

Hun kan godt jobbe innenfor helse og omsorg i kommunen å fremdeles være leder. (for eks adelingsleder/seksjonsleder etc)
Er ikke alle som liker å skryte av at dem er ledere å tjener gode penger.

Har selv kjentfolk som jobber i lederstillinger som ikke sier det rett ut.
For eks ei som jobber på et større verksted som bare sier hun jobber der, men ikke at hu er kvalitetsansvarlig og leder.

Enig, men en annen mulighet er jo at hun føler seg mer som en type "helsearbeider" selv om det er administrativt enn en leder. Altså hvordan hun identifiserer seg med og i jobben sin. Er ikke sikkert hun tenker på arbeidsområdet sitt som først og fremst "ledelse".

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være hun av erfaring er litt tilbakeholden med hva hun jobber med? At hun har hatt negative opplevelser, enten fra venner, familie eller fremmede ved at hun er en leder innen området? Er rimelig delt syn på kvaliteten av omsorgen for eldre og helsevern her i landet, så å være en "leder" innenfor det kan ha ført til negative opplevelser.

Kanskje hun vil ha en vennine, og ikke en "jamen, min mor er 240 år, kan ikke du gi henne en plass på Herogder"-vennine?

 

Ikke løy hun heller. Hun lot være å si noe, og du hopper til slutning, en forståelig slutning.

Anonymkode: b4a8d...aa3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun lyvde vel ikke akkurat. Hun bare valgte å ikke utbrodere nøyaktig hvilken stilling hun hadde i helsevesenet.  Jobber selv i mellomleder stilling, kommunal sektor. Når folk spør meg hva jeg jobber med svarer jeg bare sykepleier. Fordi det er slik jeg identifiserer meg etter å ha jobbet på "gulvet" i mange år. 

Anonymkode: 715dc...1d8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke at hun løy. Mulig stillingstittelen hennes er så spesifikk at de fleste ikke hadde skjønt hva hun jobbet med med mindre hun forklarte det. Og derfor har hun lagt til seg vanen å si det i stedetfor, så hun slipper forklare til alle som ikke hadde visst hva stillingen hennes betydde. ikke alle er så interesserte i å snakke om jobbene sine

Anonymkode: 8e121...805

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir spekulativt men kom til å tenke på at en del menn faktisk ikke takler at kvinner har høyere stillinger og bedre lønn enn dem. Dette er ting som de fleste kvinner ikke bryr seg så mye om, men de kan faktisk bli avvist av menn om de er "for flink". Mulig hun underdrev jobben sin for å ikke risikere å skremme deg bort..

Anonymkode: 97743...0f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk blir liksom så 'ooooh' når jeg sier stillingstittelen min, så jeg snakker heller litt rundt uten å nevne tittelen. Redd folk skal synes jeg sier tittelen for å være blærete, liksom. 

Anonymkode: 78c57...1a3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun løy ikke men ville ikke virke skrytete. 

Anonymkode: c4b4f...445

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier alltid at jeg jobber i barnehage. Det er ikke løgn å ikke nevne at jeg er leder :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...