Gå til innhold

Skurrer dette litt eller er det bare meg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Arabella skrev:

Hvorfor ikke? Er forholdene annerledes om et års tid?

Ja. Jeg går på medisiner som må trappes ned og doseres i henhold til et svangerskap. Dette må gjøres i samråd med spesialister og jeg har fått beskjed at det er hensiktsmessig å vente litt.

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Og dette ble det en brå slutt på?

Da virker det ikke som at det er sant at årsaken til at han ikke vil ha sex er hans redsel for graviditet. Han var jo tydeligvis ikke redd for dette for noen måneder siden.

Han høres uærlig ut. Han burde kunne være ærlig med deg.

Var det noe spesielt som hendte rett før dere sluttet å ha sex?

Anonymkode: 753fe...ae6

Han var ikke redd for det før jeg ble gravid nei. Han hadde vel aldri tenkt på det da kanskje?

TS

Anonymkode: c57f2...d9c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Jeg går på medisiner som må trappes ned og doseres i henhold til et svangerskap. Dette må gjøres i samråd med spesialister og jeg har fått beskjed at det er hensiktsmessig å vente litt.

Han var ikke redd for det før jeg ble gravid nei. Han hadde vel aldri tenkt på det da kanskje?

TS

Anonymkode: c57f2...d9c

Hadde jeg vært i en slik situasjon som deg, hadde jeg krevd at han oppsøkte hjelp for dette problemet som han utsetter deg for.

Hvis han ikke gjorde noe for å løse problemet, hadde jeg gjort det slutt med han.

Anonymkode: 753fe...ae6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tja, enten få høre at dere er enige i at det skurrer og at jeg burde ane ugler i mosen. Eller at jeg burde forstå bekymringene hans.

Dette er jeg enig i.

TS

Anonymkode: c57f2...d9c

Det skurrer veldig.

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du høres rimelig urealistisk ut at en mann som klikker og ikke tørr ta i deg etter at du er blitt uplanlagt gravid av redsel for å bli far, vil ønske barn med deg om ett år. 

Anonymkode: 66bee...d05

Det er bra at du trådstarter er enig i dette.

 

Anonymkode: 753fe...ae6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tja, enten få høre at dere er enige i at det skurrer og at jeg burde ane ugler i mosen. Eller at jeg burde forstå bekymringene hans.

Dette er jeg enig i.

TS

Anonymkode: c57f2...d9c

Jeg syns uglene i mosen ligger der i alle fall. Han motsier 100% seg selv, når han vil ha barn med deg om ett år, men likevel er hysterisk redd for at du skal bli gravid igjen. Så redd at han ikke tørr ha sex. Har du spurt han om han tviler på forholdet deres?

Anonymkode: 66bee...d05

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde jeg vært i en slik situasjon som deg, hadde jeg krevd at han oppsøkte hjelp for dette problemet som han utsetter deg for.

Hvis han ikke gjorde noe for å løse problemet, hadde jeg gjort det slutt med han.

Anonymkode: 753fe...ae6

Jeg tror ikke jeg kommer langt med å "kreve" noe som helst. Han motsetter seg alle former for krav/ultimatum osv. Jeg mener uansett at slike virkemidler ikke hører hjemme i et forhold.

Men det er klart, noe må jo gjøres her. Dette tærer veldig på meg, og det vet han godt, selv om jeg ikke tar det opp i tide og utide.

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns uglene i mosen ligger der i alle fall. Han motsier 100% seg selv, når han vil ha barn med deg om ett år, men likevel er hysterisk redd for at du skal bli gravid igjen. Så redd at han ikke tørr ha sex. Har du spurt han om han tviler på forholdet deres?

Anonymkode: 66bee...d05

Enig i at det virker litt selvmotsigende. Han har ikke noe tvil. Det er meg han vil ha (sier han).

Jeg er rett og slett så rådvill. Jeg sover dårlig pga hele greia. Han har sovet i mange timer alt..jeg synes han tar så lett på det. Føler kanskje at han er litt egoistisk på enkelte områder.

TS

Anonymkode: c57f2...d9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har spurt ham om han vil ut av forholdet. Det vil han ikke.

Jeg ønsker ikke å gjøre det slutt.

TS

Anonymkode: c57f2...d9c

Da legger du lista veldig lavt og det er ikke synd på deg.

Anonymkode: 2b713...268

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan tenke meg at en overraskende graviditet og aborten var ett sjokk og en ubehagelig opplevelse for dere begge. Så det er meget mulig at han er redd for at dere skal få en til overraskelse. 

Men jeg syns det er skikkelig sært at han er kåt nok til å tømme seg i munnen på deg daglig, men ikke er villig til å gi noe seksuell nytelse i gjengjeld. Jeg skjønner at du gjør det for at du syns det er godt å gi han den nytelsen, og at du ikke ønsker noen form for sex om ikke han ønsker å gi det til deg. Men syns du ikke det er trist at han ikke prioriterer din nytelse i det hele tatt? Du vil gjøre det godt for han, men han har ignorert dine behov i tre måneder. Og jeg er heller ikke spesielt glad i kondom og kjæresten min liker de virkelig ikke. Men når prevensjonen min ikke har vært trygg så har han vært raskt ute med å kjøpe kondomer, for samleie med kondom er bedre enn å være helt uten. Så helt ærlig, hadde dette skjedd i mitt forhold så hadde det skurret.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp en pakke kondomer som dobbelsikkerhet og gi til han. Avviser han deg flere ganger etter det, er det helt andre grunner til at han ikke vil ha sex med deg enn graviditet. Slutt også å gi han blowjob. 

Kan du tenke deg å leve ett liv uten sex? For hvis du ikke ønsker det, og han ikke vil jobbe med dette, hva skal du i dette forholdet da? 

Anonymkode: 89d27...79b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han er ikke så gira på kondom, og det er overhode ikke jeg heller. Derfor jeg valgte spiral, hvor det ikke er rom for brukerfeil osv, slik at vi skal føle oss sikre.

TS

Anonymkode: c57f2...d9c

De fleste menn ville vel syntes det var bedre med sex med kondom, enn å ikke ha sex i det hele tatt? Det er noe som skurrer her

Anonymkode: 89d27...79b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det mye som skurrer, synes jeg.

TS sier at samboeren er utrolig glad i henne, og beskriver ham som snill og god - i et innlegg litt senere forteller hun at han ikke på noen måte ønsker å imøtekomme henne til tross for at vet at situasjonen tærer på henne. Hvor snill og god er han da? En pussig måte å vise at han er utrolig glad i henne på, tenker jeg. 

Slik jeg leser det ut fra det TS deler med oss, så er han ikke villig til å møte henne på noe vis her - han vil ikke en gang snakke med en utenforstående. Her burde det jo holde med en tur til legen, som på veldig kort tid ville forklart mannen hvordan en spiral virker. Uansett burde han vite at det er kun en relativt kort periode man kan bli gravid, så de bør kunne boltre seg store deler av måneden om han nå er så redd for graviditet at det er det dom stopper ham.

Jeg synes ikke samboeren virker verken snill eller god - tvert om er han slem mot TS. Han tar i mot og tar i mot og er ikke villig til å gjøre noe for henne (ikke seksuelt, i alle fall, og det var det som var utgangspunktet her), han vet at dette går inn på henne og bryr seg ikke. 

Så må TS bare kjenne etter selv. Hvordan vil hun ha det? Slik hun forteller, er dette et forhold med temmelig ujevn maktbalanse. Samboeren tar ikke hensyn til henne, og ser ikke en gang urimeligheten i at hun server ham daglig - hadde han hatt skamvett hadde han faktisk takket nei!

Ut fra det TS skriver tror jeg ikke denne mannen vil endre seg om et år. Men jeg er redd for at TS vil ha at helt annet selvbilde da. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan aborten ha gått inn på ham? Kanskje det er tanker rundt det han ikke vil dele, eller ikke helt har tenkt ut. (Mange menn er flinke til å unnvike...) Det kan bunne i religiøs bakgrunn/påvirkning fra barndommen, eller en følelsesmessig reaksjon. Kanskje han er overrasket over at du så "lett" tok abort, eller at han oppdaget egne følelser rundt dette litt sent - at han tenkte det ville være greit, men så var det ikke det likevel. Jeg må bare si at jeg er absolutt for fri abort, men hos noen settes mange følelser i gang. Kanskje er du ikke lenger det "rene", omsorgsfulle morsemnet i hans øyne, uten at han vil det eller rasjonelt tenker det kan dette ha endret noe i følelsene hans. Er ikke sikkert han helt har analysert dette selv...

Mulig han føler noe er ødelagt? 

En annen ting er hva sykdommen og medisineringen din består i. Kan noe være arvelig? Er det f eks arvelig psykisk eller fysisk lidelse? Kan hende at med graviditet og abort rykket virkeligheten brått nærmere, og han ble usikker på om han vil ha barn med deg likevel, pga sykdom? 

Begge disse tilfellene er helt forenlig med at han fortsatt er veldig glad i deg. Det at han er glad i deg, kan gjøre at han fornekter eller undertrykker disse tankene/følelsene også, fordi de på sett og vis "klandrer" deg og gjør ham ukomfortabel.

Den siste muligheten jeg ser, er at han har fått kalde føtter når det gjelder deg. At aborten gjorde at han "unnslapp" starten på voksentilværelsen resten av livet, og at han nå tar en mental ekstrarunde og lurer på om det er det han virkelig vil.

Kan hende det også er en annen involvert.

Anonymkode: 2f697...1d6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tillegg:....så spørsmålet til ham er ikke hvorfor han ikke vil ha sex - men hvorfor han er så redd for at du skal bli gravid?

Er det fordi det føles feil å abortere barnet sitt? Er det fordi han er bekymret for din sykdom? Er det fordi han er blitt i tvil a) om dette er et forhold for livet eller b) om han er klar for å binde seg nå?

Anonymkode: 2f697...1d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tillegg:....så spørsmålet til ham er ikke hvorfor han ikke vil ha sex - men hvorfor han er så redd for at du skal bli gravid?

Er det fordi det føles feil å abortere barnet sitt? Er det fordi han er bekymret for din sykdom? Er det fordi han er blitt i tvil a) om dette er et forhold for livet eller b) om han er klar for å binde seg nå?

Anonymkode: 2f697...1d6

TS mistet barnet, det var ikke en provosert abort. Les innlegget.

------- 

TS - ja, dette skurrer. Men det er bare han som kan svare på hvorfor han oppfører seg som han gjør. Og jeg mener du er i din fulle rett til å kreve et svar på hvorfor han nekter å gi deg oppmerksomhet og nytelse i retur, spesielt siden han mener at han fortsatt vil være sammen med deg. Jeg personlig hadde ikke akseptert dette, og hadde nok sterkt vurdert å gjøre det slutt. Ikke som et ultimatum, men livet er rett og slett for kort til å leve i et forhold som ikke gjør en godt. Du sier han er din beste venn - vel ut fra det du skriver, virker vennskapet ganske ensidig. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Munnsex er en grei løsning om man ikke vil bli gravid.

Så da er spørsmålet: Gir han DEG munnsex?

 

Anonymkode: 4e186...fbc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tatt en lang prat med han om hva han følte da du ble uventet gravid. Kanskje du var utrolig fortvilet, stressa, osv, og han tok rollen som den trygge og sterke, som fortalte deg at "dette ordner seg", mens han egentlig og i ettertid ikke hadde det slik i det hele tatt. Det kan godt hende han tenkte masse "hva-hvis-sånn-og-sånn", både før og etter at du mistet barnet, og at han fortsatt gjør det. Drodle rundt dette. Hvordan ville han ha følt det hvis du faktisk tok en abort den gangen? Eller hvis du hadde beholdt barnet?  En slik samtale skal ikke handle om mangel på sex i det hele tatt, tenker jeg.

Etter at du vet noe mer om hvorvidt dette er en issue, kan du ta initiativ til en samtale til om hva han tenker om deg og kroppen din. Er det slik at han ikke lenger tenker på deg som ei deilig sexy dame, men som noe som kan føre han tilbake til den tilstanden av angst og fortvilelse han (eventuelt) var i da du ble gravid? I så fall kan det hende han trenger mer profesjonell hjelp med dette. Men før han gjør noe sånt, kan du jo prøve på å gi han litt realitetsorienteringer. Alle damer kan bli gravide når han har sex med dem, det er ikke sånn at du er eksepsjonelt fertil og at ingen prevensjon biter på deg. Har han tenkt å avstå fra sex med enhver dame resten av livet?  

Anonymkode: e110b...87d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Petra75 skrev:

TS mistet barnet, det var ikke en provosert abort. Les innlegget.

------- 

TS - ja, dette skurrer. Men det er bare han som kan svare på hvorfor han oppfører seg som han gjør. Og jeg mener du er i din fulle rett til å kreve et svar på hvorfor han nekter å gi deg oppmerksomhet og nytelse i retur, spesielt siden han mener at han fortsatt vil være sammen med deg. Jeg personlig hadde ikke akseptert dette, og hadde nok sterkt vurdert å gjøre det slutt. Ikke som et ultimatum, men livet er rett og slett for kort til å leve i et forhold som ikke gjør en godt. Du sier han er din beste venn - vel ut fra det du skriver, virker vennskapet ganske ensidig. 

Men forstår du meg når jeg sier at jeg ikke ønsker å "kreve" noe som helst av ham? Hva om jeg klarer å overtale ham da, til enten samleie eller gjøre meg noe godt på noen måte seksuelt.. Hvordan i alle dager skal jeg klare å nyte det? Han pleide å ha veldig lyst på meg hver eneste dag. Jeg vil ikke mase meg til sex, det er veldig avtennende for meg. 

Jeg tenker at jeg bare får slutte å prøve meg på ham, så får vi bare ha et samliv uten intimitet da, så lenge det går. Han må vel få opp øynene før eller siden?

TS

Anonymkode: c57f2...d9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Munnsex er en grei løsning om man ikke vil bli gravid.

Så da er spørsmålet: Gir han DEG munnsex?

 

Anonymkode: 4e186...fbc

Nei.

TS

Anonymkode: c57f2...d9c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men forstår du meg når jeg sier at jeg ikke ønsker å "kreve" noe som helst av ham? Hva om jeg klarer å overtale ham da, til enten samleie eller gjøre meg noe godt på noen måte seksuelt.. Hvordan i alle dager skal jeg klare å nyte det? Han pleide å ha veldig lyst på meg hver eneste dag. Jeg vil ikke mase meg til sex, det er veldig avtennende for meg. 

Jeg tenker at jeg bare får slutte å prøve meg på ham, så får vi bare ha et samliv uten intimitet da, så lenge det går. Han må vel få opp øynene før eller siden?

TS

Anonymkode: c57f2...d9c

"Og mens gresset gror, dør kua". :( Vil du leve på denne måten i det uvisse og kaste bort livet ditt på en mann som ikke fortjener deg?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm, jeg tror mannen din trenger å lære om blomstene og biene. Han vil ikke ha sex med deg pga redsel for graviditet - forsåvidt forståelig og logisk etter hva som skjedde da du ble gravid. Men, det jeg henger meg veldig opp i, det er at han ikke kan tilfredsstille deg på andre måter..at han mottar uten skrupler, men ikke tenker på dine behov - for her kan han overhodet ikke skylde på redsel for graviditet. Når du gir han bj, er dette noe han vil, eller føler du at du tvinger det litt gjennom? Jeg får egentlig en følelse av at han er veldig redd for deg - at du skal måtte gå gjennom noe sånn en gang til, og at han føler seg skyldig i det som hendte? :vetikke:

 

Eneste muligheten til å komme videre er kommunikasjon - du må fortelle ham hvor sårende og vondt dette kjennes ut. Gjerne vise ham hovedinnlegget ditt her? Ikke vis ham svarene, det vil bare legge ekstra press på ham foreløpig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm jeg har et paranoid sinn.. og tenker; kan det være andre grunner til at han ikke vil? Kan han ha vært utro? og så være redd for å smitte deg med noe før han har fått svar på alle tester?? det tar vel flere mnd for at hiv -test skal være helt sikker?

Anonymkode: d7397...240

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...