Gå til innhold

Gammel feminist angrer - Vi tenkte ikke på barna


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

26 minutter siden, Athleisure skrev:

Det er ikke en reel problemstilling. Det er faktisk sånn at de aller fleste ønsker seg eller får barn, i tillegg til dette har man innvandring. Positivt at folk får færre barn, eller at færre får barn, men det kommer aldri til å bli sånn at ingen får barn. 

Nordmenn har negativ fødselsrate. Så det er klart det er en reell problemstilling. Mange andre land sliter med det samme, eller med utvandring. Feks Russland. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Sykkelkopp skrev:

Jeg vet ikke om jeg er i stand til å takle de første 2-3 årene i et barns liv hvor det konstant holder oss våken om natten, og krever oppmerksomhet og energi all våken tid hjemme

Jeg vil på sett og vis oppdra et barn og se det vokse opp til å bli et bra menneske, men på den andre siden vet jeg ikke om jeg orker å være forelder hver eneste dag. Hverken hjemmeværende eller jobbende

Men nå har jeg ikke planer om å dedikere livet mitt til karriere, heller hobbyer, venner, forhåpentligvis en kjæreste. Utdanningen min vil være ok+ lønn uten at det tar hele livet med mindre jeg vil

Hvorfor tror du at dette er enklere for kvinner? Jeg har småbarn i familien som jeg har passet. Jeg blir skikkelig lei etter én dag. Det er veldig slitsomt, selv om man er kvinne. 

Min bror har vært alene med barn to uker om gangen når mor har måttet jobbe off-shore. Det er ikke slik at menn ikke mestrer å være med barn, de må bare ha viljen til det. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Athleisure
2 minutter siden, Sykkelkopp skrev:

Innvandringen fører til enorme kostnader for Norge. Som skrevet tidligere må en nordmann betale skatt i 42 år før kostnaden for å jobbintegrere en enkelt innvandrer er dekket. Denne innvandreren kommer IKKE til å betale skatt i 42 år, og hvert år vil de betale mindre gj. skatt pga lavere utdanning. Vi går mye i minus. 

Tenk på alle innvandrerne som allerede er i Norge. Mange av disse får gjerne 3-5 unger - mange flere barn enn hva en typisk nordmann ville fått. Det blir lønnsomt i lengden.

2 minutter siden, King in the North skrev:

Nordmenn har negativ fødselsrate. Så det er klart det er en reell problemstilling. Mange andre land sliter med det samme, eller med utvandring. Feks Russland. 

Hvordan mener du man skal løse problemet med fødselsraten i Norge? Skal man tvinge folk til å få minst 3 barn hver? Mange ønsker en karriere, eller et liv, og da er gjerne ikke barn førsteprioritet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så hvorfor skal en kvinne orke det? Om du ser rundt så ser du ufattelig mange kvinner som går på veggen og får depresjon pga det du nevner... 

Anonymkode: 1ce7c...0a3

Det er det som er så imponerende da, at så mange kvinner orker det. Men mange menn har også langt større ønske om barn enn det jeg har. Det er mye strev, og kreves mye innsats for å bli suksesfull forelder. Men mange mener det er verdt det. Hvorfor en kvinne skal orke det? Skal? Hun kan velge å ikke få barn om hun ikke vil det. Men jeg tror de fleste som velger det kommer til å angre. Den biologiske klokken tikker sterkere for kvinner flest enn menn

1 minutt siden, Chiyo skrev:

Hvorfor tror du at dette er enklere for kvinner? Jeg har småbarn i familien som jeg har passet. Jeg blir skikkelig lei etter én dag. Det er veldig slitsomt, selv om man er kvinne. 

Min bror har vært alene med barn to uker om gangen når mor har måttet jobbe off-shore. Det er ikke slik at menn ikke mestrer å være med barn, de må bare ha viljen til det. 

Jeg snakket for meg selv, ikke for alle menn. Menn flest ser og ut til å være mer innstilt enn meg på å få barn. 

Hvorfor det er enklere for kvinner? Det er ikke det. Kvinner må gjennom akkurat de samme utfordringer og det er akkurat like slitsomt. Men kvinner har ofte en enorm styrke til å gjennomføre det. Og kvinner har ofte enda mer lyst på barn enn menn, så de har oftere sterkere vilje og. Jeg har ikke sagt menn ikke mestrer det

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Athleisure skrev:

Tenk på alle innvandrerne som allerede er i Norge. Mange av disse får gjerne 3-5 unger - mange flere barn enn hva en typisk nordmann ville fått. Det blir lønnsomt i lengden.

Hvordan mener du man skal løse problemet med fødselsraten i Norge? Skal man tvinge folk til å få minst 3 barn hver? Mange ønsker en karriere, eller et liv, og da er gjerne ikke barn førsteprioritet.

Første avsnitt, dette er svært negativt for Norge og norsk kultur. Vi kommer til å bli minoriteter i eget land.

Andre avsnitt, man kan øke økonomiske incentiver for å få barn. Vanskelig å gjennomføre siden man da blir stemplet som rasist om dette ikke skal gjelde for alle. Man kan fint ha et liv selv om man får barn. Jeg er alenemor til to og klarer fortsatt å ha et liv, selv med 100% omsorg for de.

Anonymkode: 433c2...c9c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Athleisure skrev:

Tenk på alle innvandrerne som allerede er i Norge. Mange av disse får gjerne 3-5 unger - mange flere barn enn hva en typisk nordmann ville fått. Det blir lønnsomt i lengden.

 

Pensjonsproblemet er nå, og det er også nå vi kaster penger etter innvandrere. 

Ting blir mer og mer automatiset. Innen dagens babyer blir arbeidsdyktige har de brukt enda mer penger. er du klar over hvor mye det koster å oppfostre et barn? Rundt 1,5 millioner stk. Og hvordan får de råd til det uten jobb? Statsstøtte. Og hva skjer om 20 år? Ting er blitt enda mer automatisert, og vi har mindre behov for arbeidskraft, men mer behov for kompetanse pr stk. Hvor skal de jobbe? Nei det blir NAV. Barn med foreldre med lav utdanning får ofte lav utdanning selv 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Athleisure skrev:

Tenk på alle innvandrerne som allerede er i Norge. Mange av disse får gjerne 3-5 unger - mange flere barn enn hva en typisk nordmann ville fått. Det blir lønnsomt i lengden.

Hvordan mener du man skal løse problemet med fødselsraten i Norge? Skal man tvinge folk til å få minst 3 barn hver? Mange ønsker en karriere, eller et liv, og da er gjerne ikke barn førsteprioritet.

Blir nok å kutte ned velferdsgodene og prøve å øke yrkesdeltagelsen blant innvandrerne. 

Man skal selvfølgelig ikke tvinge folk til å få barn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Første avsnitt, dette er svært negativt for Norge og norsk kultur. Vi kommer til å bli minoriteter i eget land.

Andre avsnitt, man kan øke økonomiske incentiver for å få barn. Vanskelig å gjennomføre siden man da blir stemplet som rasist om dette ikke skal gjelde for alle. Man kan fint ha et liv selv om man får barn. Jeg er alenemor til to og klarer fortsatt å ha et liv, selv med 100% omsorg for de.

Anonymkode: 433c2...c9c

Hvordan får du det til å gå opp?
Flere kvinner ut av arbeidslviet og til kjøkkenbenken = FÆRRE skatteytere.
Hvor skal du få pengene til å gi inventiver til å få barn? Og selvfølgelig er det rasistisk å gi økonomisk incentiver til etnisk nordmenn og ikke andre. Det er brydd på loven og ikke minst internasjonale lover.

Anonymkode: bce01...d51

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Feministene har også ødelagt for oss som ønsker å være hjemmeværende med barna lenge. Før var dette akseptert,  nå må kvinnen også jobbe. Om man lever på mannens penger er det uglesett og du blir fortalt at du snylter på det norske systemet og ødelegger for andre borgere ved å ikke delta i jobbsamfunnet. Mens sannheten er at økonomien bukker og ting blir dyrere nettopp fordi det i hver er husstand jobbes for mye! En kvinne i 150% jobb og mannen med 130% jobb utgjør at den husstanden er i 280%. Ikke bra for Norge sier jeg bare!

Anonymkode: b6251...fd1

Dette er jo bare tull. I den virkelige verden (altså utenfor KG) blir ikke hjemmeværende personer sett ned på. De snylter da ikke på "det norske systemet" selv om de bare lever på én lønn. Det er også langt flere kvinner i deltidsstillinger enn menn, så det er absolutt fortsatt en skjevhet. Majoriteten av par består ikke av en kvinne med en stillingsprosent på 150 og en mann med en stillingsprosent på 130. 

Du velger akkurat hva du selv vil, og det er et resultat av feminisme. Dersom du ønsker å være hjemmeværende, be my guest. Dersom du ønsker å jobbe og være på lik linje som menn i karrierelivet er dette også mulig. Det var ikke mulig før feminismens inntog. 

Og ettersom flere har så vansker med å forstå begrepet feminisme: Når jeg bruker feminisme mener jeg like rettigheter og muligheter for begge kjønn. 

Anonymkode: 442c3...2c4

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan får du det til å gå opp?
Flere kvinner ut av arbeidslviet og til kjøkkenbenken = FÆRRE skatteytere.
Hvor skal du få pengene til å gi inventiver til å få barn? Og selvfølgelig er det rasistisk å gi økonomisk incentiver til etnisk nordmenn og ikke andre. Det er brydd på loven og ikke minst internasjonale lover.

Anonymkode: bce01...d51

Ved å minke innvandringen vil man spare masse penger. Et barn født og oppvokst i Norge koster mindre å oppfostre til en god skattebetaler enn en innvandrer uten utdannelse som  kanskje aldri kommer i jobb.

Anonymkode: 433c2...c9c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Athleisure
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Første avsnitt, dette er svært negativt for Norge og norsk kultur. Vi kommer til å bli minoriteter i eget land.

Andre avsnitt, man kan øke økonomiske incentiver for å få barn. Vanskelig å gjennomføre siden man da blir stemplet som rasist om dette ikke skal gjelde for alle. Man kan fint ha et liv selv om man får barn. Jeg er alenemor til to og klarer fortsatt å ha et liv, selv med 100% omsorg for de.

Anonymkode: 433c2...c9c

Det er svært lite sannsynlig at vi kommer til å bli en minoritet i vårt eget land. 

Selvsagt kan man ha et fint liv selv om man har barn. Som sagt ønsker de aller fleste seg barn. Det bør likevel ikke være slik at noen (spesielt kvinner) skal føle seg presset til å få barn. Ikke alle ønsker seg barn, men får det likevel ettersom det er forventet. De som ønsker seg barn får få seg barn. Skjønner virkelig ikke hvorfor det er et problem for noen at fødselsraten i Norge ikke er så høy som i afrikanske land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ved å minke innvandringen vil man spare masse penger. Et barn født og oppvokst i Norge koster mindre å oppfostre til en god skattebetaler enn en innvandrer uten utdannelse som  kanskje aldri kommer i jobb.

Anonymkode: 433c2...c9c

Det endrer fortsatt ikke at vi får en eldreboom og at ved færre kvinner i arbeidslivet vil gi færre skatteytere så jeg vil ha ett bedre svar på enn en utopisk ide om at grensene til Norge vil plutselig bli stengt.

Anonymkode: bce01...d51

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

 

Og ettersom flere har så vansker med å forstå begrepet feminisme: Når jeg bruker feminisme mener jeg like rettigheter og muligheter for begge kjønn. 

Anonymkode: 442c3...2c4

På grunn av den radikale endringen feminsime har tatt  de siste årene og det faktum at å bruke et kjønnsladet uttrykk for å forklare like rettigheter og muligheter for begge kjønn er rimelig tilbakestående

Det var en gang mer feminisme betydde mer likestilling, og det var fordi kvinner rett og slett ikke hadde de samme rettighetene som menn. Feminisme betydde aldri likestilling bokstavelig talt, det var bare noe som ville medføre mer likestilling. Det har blitt tester på hvor mange kvinner som identifiserer seg som feminist. I UK var det 13%. Det er et tegn på at kvinner og skjønner feminisme ikke lenger betyr likestilling, men har snudd seg til å bli en mannshatende bevegelse med noen få gode unntak

Jeg er sikker på at du har gode intensjoner, ikke ødelegg dem ved å bruke et kjønnsladet uttrykk for å beskrive like rettigheter til begge kjønn. Å i Norge si at feminisme betyr likestilling er å indikere at en manns karakter er mindre egnet til å skape et fair samfunn

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Athleisure skrev:

Det er svært lite sannsynlig at vi kommer til å bli en minoritet i vårt eget land. 

Selvsagt kan man ha et fint liv selv om man har barn. Som sagt ønsker de aller fleste seg barn. Det bør likevel ikke være slik at noen (spesielt kvinner) skal føle seg presset til å få barn. Ikke alle ønsker seg barn, men får det likevel ettersom det er forventet. De som ønsker seg barn får få seg barn. Skjønner virkelig ikke hvorfor det er et problem for noen at fødselsraten i Norge ikke er så høy som i afrikanske land.

Mange som er uenig med deg

Forskningsdirektør Asle Toje ved Nobelinstituttet mener etniske nordmenn vil bli en minoritet i fremtiden.

 

Anonymkode: c6fe9...e46

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det endrer fortsatt ikke at vi får en eldreboom og at ved færre kvinner i arbeidslivet vil gi færre skatteytere så jeg vil ha ett bedre svar på enn en utopisk ide om at grensene til Norge vil plutselig bli stengt.

Anonymkode: bce01...d51

Jeg har ikke sagt at kvinner ikke skal delta i arbeidslivet.

Og som nevnt tidligere,om vi har færre innvandrere "å betale" på blir det mer penger å bruke på andre ting. Feks å legge mer til rette for at folk skal få fler barn.

Anonymkode: 433c2...c9c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 minutter siden, helloAdele skrev:

Edit: feil forum :P 

Hello from The other forum

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Sykkelkopp skrev:

Jeg vet ikke om jeg er i stand til å takle de første 2-3 årene i et barns liv hvor det konstant holder oss våken om natten, og krever oppmerksomhet og energi all våken tid hjemme

Jeg vil på sett og vis oppdra et barn og se det vokse opp til å bli et bra menneske, men på den andre siden vet jeg ikke om jeg orker å være forelder hver eneste dag. Hverken hjemmeværende eller jobbende

Men nå har jeg ikke planer om å dedikere livet mitt til karriere, heller hobbyer, venner, forhåpentligvis en kjæreste. Utdanningen min vil være ok+ lønn uten at det tar hele livet med mindre jeg vil

Med andre ord, du ønsker kvinner til å gjøre drittjobben som du ikke gidder å gjøre selv.

Hva med feie for egen dør først? Du bør få deg 3-4 norske unger og være hjemmeværende med dem før du begynner å klage på at ikke kvinner ønsker et sånt liv.

Anonymkode: 7610c...ffa

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner til feminister: Vi ønsker barn og mann og litt jobb på siden. 

Feminister til kvinner: Nei det gjør derre ikke, derre ønsker topp jobber i yrker som krever 80 timer i en arbeids uke.

 

Kvinner til feminister: Vi liker menn som oppfører seg maskulint.

Feminister til kvinner: Nei det gjør derre ikke, menn hater kvinner derfor er menn som oppfører seg feminint det beste for derre.  

 

Kvinner til feminister: vi ønsker at derre ikke snaker for alle kvinner som vi var en gigantisk blokk.

Feminister til kvinner: Vi snakker for alle kvinner, om du tror noe annet så er du ikke en kvinne men en mann i kvinne drakt (internalisert kvinnehat).       

 

Kvinner til feminister: Jeg ønsker å finne noen å bli gammel med, men menn er redd å være langtids forhold med kvinner siden rettsystemet er så urettferdig for menn.

Feminister til kvinner: Menn har holdt kvinner som slaver i hele menneske historien, dette er helt fortjent.

 

Kvinner til feminister: Sønnen min har bilt falsk anklaget for Voldtekt, og motpart tape rettsaken men publiserte navn og adresse, hjelp meg.

Feminister til kvinner: Sønnen din kan lære noen ting og man må alltid tror kvinner som anklager menn for voldtekt. Selv om det er ingen bevis for dette.    

 

Kvinner til feminister: Kan derre fjerne de radikale feministene som ønsker å sette menn i konsentrasjon leiere eller redusere mannlig pop til 10% av befolkingen i fra feminismen?   

Feminister til kvinner: Nei, dette er ikke vårt problem.

 

Om dagens feminister hadde hatt debatt og akseptert kritikk så hadde disse flokene vært løst for 30 år siden, men de dårlige ideene har spred seg som kreft og antatt at alle kvinnene tenkte og ønsket akkurat samme som dem. Vi hadde ikke hadd innenfor feministen dette fiendeblide av alle menn, og patrakiet som betyr hva som helst om faktisk haddt debatter om dette gjerne over NRK fra disse feministene som patologisk aldri stoppet.

Det var en marginal gruppe med radikal feminister som tokk over feminismen i Norge, og disse feministene kastet ut normale feminister og derfor har vi denne situasjonen i Norge. Der de innsatte har tatt over amylumet, og vi defakto mareritt feminisme som betyr det motsatte enn det egentlig norsk feminisme er og var for noe.       

Endret av ElinX0Xpoliti
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligger helt klart en del i det hun sier i videoen. En ting er at barnas behov kom i andre rekke, i beste fall. En annen at man får mye færre barn. Om man ikke ser problemet med det sistnevnte har man ikke fulgt særlig godt med. Færre barn kan få så store negative konsekvenser at man har prøvd å kompensere det med høy innvandring, noe som dessverre viser seg å kun forsterke de negative effektene av færre barn. 

Som det nevnes har nok utviklingen ført til veldig mange flere ensomme kvinner, og kvinner som lever for å oppfylle de nye idealene for vellykkethet. Dermed ser man også flere triste "sex og singelliv" skjebner, med mennesker som møter alderdommen uten nær familie, eller hastverk med å etablere seg, med de følgene det medfører. 

Det skal uansett bli spennende å se hvordan senere generasjoner reagerer. Det utvikler seg gjerne motbølger, og en skal ikke se bort ifra at fremtidige unge kvinner ser sin (beste)mødre-generasjon, med færre og svakere familiebånd, mye ensomhet og gjentatte mislykkede forhold og tenker at de selv ikke ønsker å ende slik. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...