Gå til innhold

1+1=3?


hopeful

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg og samboeren min har bestemt oss for å prøve på en liten baby. Vi er i midten av 20 åra. Vi har akkurat passert pp1. Fikk mensen i går. Så pp1 resulterte ikke i noen spire. Selv om jeg håpte. Mensen er nok ganske uregelmessig. Var det før jeg starta på p-piller for mange år siden. Denne gangen fra jeg tok siste pilla til mensen kom tok det hele 39 dager. Noe som føltes som en evighet for meg og jeg hele tiden håpte på at det var 2 blå streker. Men det ble aldri 2 blå streker. Så nå venter jeg på at mensen skal bli ferdig og vi kan starte på igjen.

Grunnen til at jeg starter denne dagboken er fordi jeg trenger et sted å lufte tanker og følelser anonymt. Fordi ingen vet at vi faktisk hopper i høyet uten prevensjon for tiden. Også hadde det vært fint om noen leser og kunne svare på spørsmål som dukker opp underveis.

Jeg kommer tilbake med jevne mellom når jeg har noe å komme med 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så kjekt, og ikke minst sjukt spennende! Jeg anbefaler å laste ned en app for å tracke mensen og eggløsning :) Clue eller Ovia er veldige gode. Kanskje en idé å teste etter eggløsning? Jeg er i PP7 og angrer på jeg ikke begynte med det tidligere, men skjønner godt om du ikke vil stresse med det. 

Masse lykke til! Blir spennende å følge med :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Tue Apr 18 2017 den 0.37, tweet skrev:

Så kjekt, og ikke minst sjukt spennende! Jeg anbefaler å laste ned en app for å tracke mensen og eggløsning :) Clue eller Ovia er veldige gode. Kanskje en idé å teste etter eggløsning? Jeg er i PP7 og angrer på jeg ikke begynte med det tidligere, men skjønner godt om du ikke vil stresse med det. 

Masse lykke til! Blir spennende å følge med :) 

Takk takk. Har fått bestilt noen eggløsningstester for å kartlegge syklusen og prøve. Men redd det blir mye stress. Men skal prøve for å se litt tenkte jeg.

Appene er lastet ned. Takk for tips. 

Masse lykke til med prøvingen du også ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, hopeful skrev:

Takk takk. Har fått bestilt noen eggløsningstester for å kartlegge syklusen og prøve. Men redd det blir mye stress. Men skal prøve for å se litt tenkte jeg.

Appene er lastet ned. Takk for tips. 

Masse lykke til med prøvingen du også ☺

Takk takk :) 

Selv synes jeg at det var mer spennende enn det var stressende! Greit å få en liten pekepinn, så kanskje klaffer det fortere enn uten eggløsningstest :) 

Endret av tweet
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, tweet skrev:

Takk takk :) 

Selv synes jeg at det var mer spennende enn det var stressende! Greit å få en liten pekepinn, så kanskje klaffer det fortere enn uten eggløsningstest :) 

Ja. Jeg skal prøve de pinnene. Men må nok bruke mange denne perioden da jeg ikke har snøring på hvor lang syklusen er og når jeg bør starte å teste 😜 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Thu Apr 20 2017 den 13.28, tweet skrev:

Hmm. Skjønner ikke hva som skjedde nå. Denne ruten skulle ikke være her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er spent og tenker egentlig på baby hele tiden. Kunne snakket om baby og babyting og alt som omhandler baby hele tiden. Trur samboeren min er litt lei haha. Vi er i pp2 nå. Venter på å få ELtestene i posten over helgen så jeg kan starte å lete etter EL. Spennende. Skulle gjerne klaffer perfekt denne perioden. Men trur kanskje ikke det skjer. Hvorfor skulle det gå så raskt for min del liksom? Men jeg håper og håper og håper. Samboeren min har trua på at det skjer raskt. Men vi begge vet at det kan ta tid bare for at kroppen skal stabilisere seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kom el-testene i posten. Kveldens test var negativ (noe som var forventet). Forklarte samboer forskjell på testene og hva som var negativ og positiv. I dag er det 9 dager siden første dag i forrige mens. Så blir spennende å se hva dagene fremover viser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dragoste

Så spennende! Følger deg gjerne!:yvonne:

Har selv hatt sykluser på 39,39,30 og 36 dager, veldig frustrerende! Det gir meg også ett håp om at jeg er gravid, så kjipt når det bare er uregelmessig syklus :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, tweet skrev:

Så gøy! Synes det er spennende å lete etter el, jeg :) Gøy å prøve noe nytt. 

Takk. Ja. Kjenner spenningen. Særlig når en kan dele det med partneren 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Dragoste skrev:

Så spennende! Følger deg gjerne!:yvonne:

Har selv hatt sykluser på 39,39,30 og 36 dager, veldig frustrerende! Det gir meg også ett håp om at jeg er gravid, så kjipt når det bare er uregelmessig syklus :glare:

Takk. Kjekt at du vil følge ☺ min første syklus var på 39 dager 😣 med flere symptomer på at jeg kunne være gravid. Testet flere ganger. Trur jeg bør roe ned forhåpningene nå. Håpte i det lengste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dragoste
59 minutter siden, hopeful skrev:

Takk. Kjekt at du vil følge ☺ min første syklus var på 39 dager 😣 med flere symptomer på at jeg kunne være gravid. Testet flere ganger. Trur jeg bør roe ned forhåpningene nå. Håpte i det lengste. 

Samme her, forrige måned kunne jeg nesten vedde livet mitt på at jeg var gravid, hadde sikkert 20 forskjellige symptomer, men nei da. Tror nesten at ingen symptomer er ett symptom for meg fra nå av :P 

Er jo selvfølgelig det beste å vente til IKM, så slipper man å kaste bort tester uten grunn, + man slipper å bli unødvendig skuffet av å teste tidlig... men mye lettere sagt enn gjort, skjønner det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Dragoste skrev:

Samme her, forrige måned kunne jeg nesten vedde livet mitt på at jeg var gravid, hadde sikkert 20 forskjellige symptomer, men nei da. Tror nesten at ingen symptomer er ett symptom for meg fra nå av :P 

Er jo selvfølgelig det beste å vente til IKM, så slipper man å kaste bort tester uten grunn, + man slipper å bli unødvendig skuffet av å teste tidlig... men mye lettere sagt enn gjort, skjønner det :) 

Kjenner igjen den ja 😅 ja. Er nok best. Men jeg aner ikke når ikm er for min del. Vet ikke når jeg bør forvente å få mensen. Så da blir det så jeg venter 3-4 uker fra sist mens også tester. Men prøver å ikke teste for ofte. For å slippe å bli skuffet for ofte 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter og venter på eggløsning. Har testet flere ganger denne uken. Syntes testen var litt strykere i dag enn tidligere, men er sikkert bare tilfeldig, negativ er den uansett. Kjenner meg litt småkvalm og rar i kroppen, håper det er et tegn på at el er i anmarsj. Hadde vært kjekt om den kom i helgen kjenner jeg. Etter jeg har slutta på p-piller er lysten til å hoppe i høyet blitt høyre, noe jeg trur kjæresten er glad for. Og det må da være et godt tegn, for uten sex blir det ihvertfall ille baby 😅 men guuud så lang denne ventetiden er. Bare venter og venter. Denne perioden har vært evig lang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vil jeg gjerne følge med :nigo:  Jeg elsker og hater å teste etter EL. Elsker det fordi jeg synes det er så spennende å se strekene og sammenligne de fra dag til dag. Hater det fordi jeg aldri får positiv test :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

16 timer siden, Pjusk skrev:

Her vil jeg gjerne følge med :nigo:  Jeg elsker og hater å teste etter EL. Elsker det fordi jeg synes det er så spennende å se strekene og sammenligne de fra dag til dag. Hater det fordi jeg aldri får positiv test :ler: 

Så gøy at du vim følge. El testen var ikke positiv i dag heller. Håper så inderlig at den blir positiv snart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Oi. Mye som skjer, men jeg har testet meg ihjel noen uker, og gjett hva? Jeg fant EL. Og ja. Vi hopper i høyet noen dager på rad for å være sikker. Jeg hadde EL 7. Mai. ikm Vil da bli på søndag/mandag om jeg regner riktig. Jeg er spent. Jeg prøver å vente med å teste til mandag, skulle helst testet søndag, men jeg er ikke hjemme da. Men jeg har et spørsmål, om jeg tester på fredag, er det for tidlig? Er det da fare for at jeg kan treffe på kjemisk?

Oget spørsmål til. Hva betyr dpo? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dragoste

Jeg anbefaler alle å vente til i alle fall 12-13 dpo :) Da slipper du å bli skuffet og spekulere om du er gravid eller ikke. Og dpo betyr "days past ovulation", altså dager etter eggløsning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, hopeful skrev:

Oi. Mye som skjer, men jeg har testet meg ihjel noen uker, og gjett hva? Jeg fant EL. Og ja. Vi hopper i høyet noen dager på rad for å være sikker. Jeg hadde EL 7. Mai. ikm Vil da bli på søndag/mandag om jeg regner riktig. Jeg er spent. Jeg prøver å vente med å teste til mandag, skulle helst testet søndag, men jeg er ikke hjemme da. Men jeg har et spørsmål, om jeg tester på fredag, er det for tidlig? Er det da fare for at jeg kan treffe på kjemisk?

Oget spørsmål til. Hva betyr dpo? 

Hurra for EL! :)
Mange som tester fra 9-10 DPO, men du kan fint på negativt 10 dpo og posistivt 13-14 dpo. 
Vi ligger ganske likt i løypa - jeg hadde EL 6.mai og er da 10 dpo i dag, IKM på lørdag. Røyk på en test både i går og i dag (jeg eier ikke viljestyrke nemlig:p) med mulig skyggestrek på begge, så nå venter jeg til helgen og ser på tanta dukker opp eller ikke før jeg tester igjen. 
Håper dere har truffet med aksjene og at det blir gevinst! :D Lykke til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...