Gå til innhold

Kosmetisk neseoperasjon


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 
Jeg har, etter lang betenkningstid, bestemt meg for å gjennomføre en neseoperasjon. Har lest en del tidligere forumer ang. emnet, med da disse begynner å bli noen år gamle bestemte jeg meg for å opprette en ny tråd. Noen er inne som har erfaringer? Syntes det er utrolig vanskelig å velge klinikk/kirurg, dette er jo et essensielt valg! Kvalitet er selvsagt det viktigste. Jeg bor for tiden i Elverum, så vil gjerne operere meg i Oslo, Hedmark, Akershus eller lignende. Vurderer Aleris Nobel med Morten Haug. Blir veldig glad for tips og erfaringer! 

Anonymkode: 8872c...ace

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Vilunich

Jeg gjorde det for 14 år siden.. så kan ikke hjelpe deg med hvor og hvem. Kan bare si at jeg aldri har angret og fikk 1000 ganger bedre selvbilde pga det. 

Nesen har sin hukommelse og min er nå ganske mye større enn rett etter operasjon, men formen og alt er kjempe fin og naturlig

Var vondt; spesielt ekkelt imens "tampongene" var i.. gjorde det uten narkose og det var null stress... legen var veldig bestemt på det da det minsker blødninger og risiko

 

lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg skal opereres i morgen hos Akademiklinikken. Betalte 60000 for operasjonen.

Jeg har en lang nese som går rett ut, og nå vil jeg få en kortere nese med en mer feminin form, altså en liten svai. Er såå nervøs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du ble fornøyd! Og bra å høre at nesen vokser pent også. Og lykke til FannyFab! Har du vært på konsultasjon hos flere kirurger? Hva fikk deg til å lande på Akademiklinikken? Jeg har lest om noe som heter wellness travels, kirurgi i Polen. Tror nok jeg ender opp med norsk kirurg, men har lest mye bra om nesekirurgi i Polen. Noe erfarig med det? Evt. noe du har lest når du gjorde din research? Og takk for svar ! Si gjerne ifra hvordan det gikk etter operasjonen. Høres ut som vi har ganske like ønsker, i tillegg har jeg skjev skillevegg jeg vil rette opp

 

Anonymkode: 8872c...ace

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg ble operert av Morten Haug en stund tilbake. Ble ikke veldig fornøyd med resultatet, og det virket på etterkontroll som at han heller ikke var spesielt stolt av egen prestasjon. Det var en ting med nesa jeg overhode ikke likte, og det er på en måte borte, men nå er nesa rar på en annen måte som jeg ikke forutså før operasjonen. 

Av egen, dyrkjøpt og irreversibel erfaring vil jeg sterkt anbefale at du venter enda litt lenger, og ser om du ikke muligens kan bli fornøyd med deg selv. Jeg var overbevist om at jeg aldri kom til å godta utseendet på nesa mi, og hadde tenkt på dette i over ti år. 

Si ifra hvis du har konkrete spørsmål. 

Anonymkode: 25cef...578

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Så dumt du ikke ble fornøyd. Har tenkt veldig lenge på det her, så for meg handler det mest om å velge riktig kirurg akkurat nå. Kan jeg spørre hva du ville fikse i første omgang og hva som ble feil etter operasjonen? Og hvilket år var dette? Om det er lenge siden kan det jo hende han har blitt bedre..har hørt så lite negativt  om han fra før.Tar virkelig til meg det du sier altså, så ikke en besluting jeg tar lett på. Og setter veldig pris på svar😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, beklager sent svar. Det jeg ønsket å endre var nesen i profil - det var en etter min mening stor hump på neseryggen. Dette trivdes jeg ikke med, og etter å ha visst at jeg aldri ville klare å akseptere det i mange år, gjorde jeg noe med det. Det var tre-fire år siden.

Etter å ha forklart nøye for Haug hva jeg ville endre, og hvordan jeg ville at det skulle bli, følte jeg at han forsto meg (og det tror jeg han også gjorde). Men jeg synes at nesen endret form på andre steder, bl.a. annen vinkel på nesevingene (?hvis det er det det heter) og nesetuppen, og det ble også en annen form på sidene av nesa, sett forfra.

Jeg valgte han fordi jeg hadde lest mye bra om han, gjorde veldig mye research i forkant. Grunnen til at jeg forteller om min opplevelse er at det er et stort og permanent inngrep midt i ansiktet, og hvis du ikke blir fornøyd er det vanskelig og dyrt å endre på det. Resultatet kan bli vanskelig å forutsi. I ettertid synes jeg også at den typen nese jeg hadde kan se fint ut på andre, før forbant jeg det bare med misnøye over egen nese. Jeg vil ikke si at jeg angrer, men hvis jeg skulle ha valgt i dag vet jeg ikke om jeg ville ha gjort det. Jeg ser at vi har omtrent samme alder, og selv om vi er mye mer modne enn i tenårene, tror jeg veldig mye skjer med egen trygghet og selvbilde i løpet av tjueårene, og man vil kanskje ha et annet perspektiv om noen år. Med dette sagt er det selvfølgelig opp til deg. Husker veldig godt sikker jeg var på at dette var det eneste rette selv. 

Anonymkode: 25cef...578

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...