Gå til innhold

Venstrehendte


Fireflies

Anbefalte innlegg

Til dere som er venstrehendte; pleier folk å spørre dere også om dere er venstrehendte når dere sitter å skriver med venstrehånd?

Og til dere høyrehendte, hvorfor spør dere om det egentlig?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nja...får av og til spørsmålet "Er du venstrehendt??" når de ser meg skrive noe..Men det er ikke ofte da.

Skjønner heller ikke hvorfor høyrehendte spør om det☺

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får som regel bare en liten kommentar som: "Jøss, er du også venstrehendt?", "[navn/slektskap/kjendis] er også venstrehendt!" eller "Så det er derfor du er så kunstnerisk!"

Som oftest er det bare de som også er venstrehendt som legger merke til det eller velger å kommentere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men andre venstrehendte bruker å kommentere det :) Syns litt synd på høyrehendte som ikke har en slik en fin icebreaker som gir fellesfølelse :P 

Anonymkode: 52ee5...0a3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, SunnivaOslo skrev:

Nja...får av og til spørsmålet "Er du venstrehendt??" når de ser meg skrive noe..Men det er ikke ofte da.

Skjønner heller ikke hvorfor høyrehendte spør om det☺

Er da jeg også får høre det. Men synes det skjer så innmari ofte. Tror jeg må begynne å spørre om de er nærsynte eller noe ettersom jeg åpenbart skriver med venstre hånd :P

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men andre venstrehendte bruker å kommentere det :) Syns litt synd på høyrehendte som ikke har en slik en fin icebreaker som gir fellesfølelse :P 

Anonymkode: 52ee5...0a3

Vant til at venstrehendte spør også, men synes så innmari mange høyrehendte spør om det. Etterfulgt av; Er det ikke vanskelig å skrive slik da?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja jeg blir ofte spurt om jeg er venstrehendt når folk ser jeg skriver med venstrehånden. Det frister å svare "nei jeg bare liker å skrive med venstrehånden, det er litt ekstra utfordrende liksom" :P 95% av dem som spør er høyrehendte. Ofte er det folk som har kjent meg ganske lenge og som bare plutselig oppdager at jeg er venstrehendt, og tydeligvis blir helt sjokkert over at jeg faktisk er venstrehendt.

Bestemoren min får helt noia av å se på når jeg skjærer opp mat for hun er overbevist om at jeg kommer til å skade meg alvorlig siden jeg skjærer med "feil" hånd. Morsomt når folk ikke helt skjønner at det er like lett og naturlig for oss å gjøre ting med venstrehånden som det er for dem å bruke høyrehånden.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Athleisure

Ja har ofte fått spørsmål om det. Er jo ikke noe big deal, så skjønner ikke hvorfor folk spør

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ardwinna skrev:

"nei jeg bare liker å skrive med venstrehånden, det er litt ekstra utfordrende liksom"

Åh, det hadde vært utrolig komisk å si og se hva de svarte på det etterpå :P

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, får stadig vekk kommentarer på det. Som om det skulle være en stor prestasjon, liksom:fnise:. Og enda verre blir det hvis jeg svarer at "nja, jeg skriver med venstre, men det meste annet gjør jeg med høyre".

Endret av Hattifnatten
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen min er venstrehendt, men skriver med høyre. Han får spørsmål når han gjør alt annet med venstrehånda. Det er ganske naturlig å spørre da, synes jeg. Fin icebreaker.

Anonymkode: fb5d6...5df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venstrehendt her. Ja, folk spør meg om det.

"Er du venstrehendt!?!?". Ja, det er derfor jeg skriver med venstre :|

"Oj. Hvordan klarer du å skrive med venstre?!?!" Omg. Kanskje fordi jeg er venstrehendt? :| Hva i alle dager?

Anonymkode: f3c5f...d45

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg får det spørsmålet relativt ofte.

Om jeg bruker kniv for å skjære noe så får jeg veldig mange reaksjoner, for de er sikret på at jeg kommer til å skjære meg. Den kommentaren fikk jeg hver dag når jeg jobbet med mat.

Anonymkode: efdeb...a73

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Venstrehendt her. Ja, folk spør meg om det.

"Er du venstrehendt!?!?". Ja, det er derfor jeg skriver med venstre :|

"Oj. Hvordan klarer du å skrive med venstre?!?!" Omg. Kanskje fordi jeg er venstrehendt? :| Hva i alle dager?

Anonymkode: f3c5f...d45

Og spør man om det samme tilbake så får man liksom et blikk som sier "fy faen, hvor tilbakestående er det mulig å være egentlig" Folk ass.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er høyrehendt og har en slags fasinasjon for å oppdage at ande mennesker er venstrehendt. Dersom jeg finner ut at jeg skal gi til kjenne min oppdagelse så går det mer i: Oooi, du er venstrehendt! Sånn i tilfelle vedkommende ikke var klar over det. :fnise: Men det er ikke ofte jeg sier noe om det altså. Gjorde det når jeg fant ut kjæresten min var det da. Men det er bare irriterende at han legger brødet feil vei på brødfjølen og sånne ting. :ler:

Anonymkode: 07ab9...9f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 15.4.2017 den 20.35, AnonymBruker skrev:

Er høyrehendt og har en slags fasinasjon for å oppdage at ande mennesker er venstrehendt. Dersom jeg finner ut at jeg skal gi til kjenne min oppdagelse så går det mer i: Oooi, du er venstrehendt! Sånn i tilfelle vedkommende ikke var klar over det. :fnise: Men det er ikke ofte jeg sier noe om det altså. Gjorde det når jeg fant ut kjæresten min var det da. Men det er bare irriterende at han legger brødet feil vei på brødfjølen og sånne ting. :ler:

Anonymkode: 07ab9...9f0

Dere legger brødet feil vei på fjølen. Ikke vi :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...