Gå til innhold

Hørte du på trance på 90-2000-tallet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Åjada, hørte masse på trance på 90 og starten av 2000-tallet. TeamDeep, Veracocha, ATB, DJ Tiesto, Darude, Sash!,Antiloop, Prodigy og ikke minst Faithless var favorittene. Faithless hører jeg faktisk litt på enda selv om det ikke er så ofte. 

Endret av Salka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

47 minutter siden, Hemmingroad skrev:

Jeg har nevnt tidligere at PROGRAMERT musikk ikke er musikk. I mine ører vel å merke. Hvem som helst kan lage dette. Men du har rett, jeg liker det ikke. Hør på for eksempel Rush, Toto, musikernes favorittband, så hører du skikkelig musikk. Men hører også på mye annet. Som spilles på instrumenter. Men jeg er å vel å merke veldig sta på dette området....

Selv programmert musikk må lages. Programmereren må velge om neste tone skal være en C eller E, om den skal være kort eller lang, hvilken lyd (instrument) den skal representere etc. Det er like mye skaperkraft i å programmere musikk som å skrive noter. 

Hvem som helst kan klunke på ett piano. Det er ikke sikkert det blir vakkert men det trengs øvelse (og talent) i å håndtere instrumentet slik at det blir bra. Likeså vil programmert musikk kreve noe av programmereren. Fordelen dog med programmert musikk er at man kan gjenbruke på en annen måte, både i forhold til nye låter og fremførelse.

Det er bare et drøyt år siden jeg var på Toto konsert. Absolutt bra musikk, men på en konsert er man også opptatt av sceneshow og annet utenommusikalske opplevelser. Her har begge leire noe å lære av hverandre. 

Toto sin musikk gir en annen opplevelse enn trance musikk, men jeg vil likevel kalle begge deler musikk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Dr. A. Kula skrev:

Selv programmert musikk må lages. Programmereren må velge om neste tone skal være en C eller E, om den skal være kort eller lang, hvilken lyd (instrument) den skal representere etc. Det er like mye skaperkraft i å programmere musikk som å skrive noter. 

Hvem som helst kan klunke på ett piano. Det er ikke sikkert det blir vakkert men det trengs øvelse (og talent) i å håndtere instrumentet slik at det blir bra. Likeså vil programmert musikk kreve noe av programmereren. Fordelen dog med programmert musikk er at man kan gjenbruke på en annen måte, både i forhold til nye låter og fremførelse.

Det er bare et drøyt år siden jeg var på Toto konsert. Absolutt bra musikk, men på en konsert er man også opptatt av sceneshow og annet utenommusikalske opplevelser. Her har begge leire noe å lære av hverandre. 

Toto sin musikk gir en annen opplevelse enn trance musikk, men jeg vil likevel kalle begge deler musikk.

Har mine preferanser. Har et elsk, hat forhold til musikk som jeg deler med mine nærmeste venner og kolleger. Jeg har selv prøvd å programere musikk selv å forsto at dette er for de som ikke kan lære seg å spille gitar, trompet, trommer, banjo, etc og piano som du nevner. Man må ha gehør for å lage musikk ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her har dere litt mer "søppel-musikk" anno 2017: :D

 

Anonymkode: 2561c...87f

fantastisk. er blodfan av gouryella. har hørt på gouryella siden 2013 :D spesiellt walhalla sangen, den går jeg aldri lei av 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, husker min favoritt var Antiloop. Torturerte den stakkars familien min med å spille den cd-en på repeat i månedsvis, haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Raven.WritingDesk skrev:

 trance/dance/elektronika.. sykt bra uansett! God lørdagskveld 

ikke trance eller dance kategorien, men sikkert det siste vil jeg si

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe tilfeldig
3 minutter siden, Gliffy skrev:

Ja, husker min favoritt var Antiloop. Torturerte den stakkars familien min med å spille den cd-en på repeat i månedsvis, haha!

Oh mih...! Jaaa! Hørte mye på denne ja

  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de av dere som så Tidsbonaza på NRK1 i går, der året i fokus var 95, ble sjangeren omtalt (dog ikke nødvendigvis i positive ordelag), og det første Hyperstate i Oslo Spectrum ble mimret med Prodigy som trekkplaster. Kanskje ikke det første som man tenker på med trance, men her er link til "Firestarter" 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som det blir rave/trance-party på kvinneguiden i kveld, alle er velkommen!! :alice:

:nori::skya::danse::hoppendeglad::hoppe::duskedame::skya::danse::nori:

:danse::nori::hoppendeglad::skya::danse::hoppe::danse::nori::skya:

Til og med sinnataggen Hemmingroad :rasende::strix:

Anonymkode: 2561c...87f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe tilfeldig
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser ut som det blir rave/trance-party på kvinneguiden i kveld, alle er velkommen!! :alice:

:nori::skya::danse::hoppendeglad::hoppe::duskedame::skya::danse::nori:

:danse::nori::hoppendeglad::skya::danse::hoppe::danse::nori::skya:

Til og med sinnataggen Hemmingroad :rasende::strix:

Anonymkode: 2561c...87f

WOOP WOOP!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ingenting2
44 minutter siden, Dr. A. Kula skrev:

For de av dere som så Tidsbonaza på NRK1 i går, der året i fokus var 95, ble sjangeren omtalt (dog ikke nødvendigvis i positive ordelag), og det første Hyperstate i Oslo Spectrum ble mimret med Prodigy som trekkplaster. Kanskje ikke det første som man tenker på med trance, men her er link til "Firestarter" 

 

Prodigy ass!! :alice: I got the poison I got the REMEDY!!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyyyyper-kommersiell (dritt)-musikk med under 20.000 avspillinger på 8 år!! :skratte::nori::nori:

Anonymkode: 2561c...87f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest AnonGangerTo

Det gjorde jeg men fikk enda mer sans for det i 2005-6. Favoritten var en podcast kalt Rotation med DJ Addison. Ellers er det ATB, Darude, Alice DJ, Sash!, Sonique og flere jeg ikke husker navnet på som ble spilt ofte hjemme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Yvonne skrev:

Nei. Verken da eller nå.

Mvh Yvonne :heiajente:

Aldri for sent å begynne! :nordvesta:

Anonymkode: 2561c...87f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...