Gå til innhold

Camping - fast plass - pakketips ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Vi har kjøpt oss campingvogn, vært rundt og kikket og nå bestilt fast plass for denne sesongen. Gleder oss veldig! Men; vi har aldri gjort noe sånt før, så føler meg litt "grønn" på hva jeg burde tenke på å ha med/ha der. Noen som har noen tips og råd? Gjerne pakkelister :-) Og ting & tang jeg burde tenke på, eller som andre har erfart..?

Vi skal altså ha ei vogn der, med fortelt. I forteltet tenkte jeg å sette en kommode langs den ene veggen, som kjøkkenbenk, med hybelkomfyr og et kjøleskap ved siden av. I andre enden tenkte jeg å ha ei sittegruppe. (Vogna er 5 meter)

Så tenkte jeg å ha ei sittegruppe ute, og en grill. Og blomsterpotter med blomster. Og parasoll er sikkert lurt.

I vogna har vi fast seng, og ei sittegruppe her også. Vi tenkte ikke å bygge platting, må se om vi liker dette først.

Så er det kanskje lurt å ha ei balje å vaske opp i, og et par vannkanner. Og kaffetrakter, vannkoker, og servise da, og et par kjeler/stekepanne.

Det er så langt jeg har kommet. Tar imot innspill med stoooor takk!

Anonymkode: c0650...711

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi er forresten to voksne. Siden vi ikke skal ha platting, men duk på jordbakken (det er flatt der) er det kanskje noe vi bør tenke på ang det? F eks valg av møbler el.l, noen med erfaring her?

Anonymkode: c0650...711

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaskeutstyr som Zalo, allrengjøring, klorin til do, mopp kanskje, div.

Håndklær, filler og sengetøy. (Kjedelig å dra det frem og tilbake)

Div tørrvarer som krydder, salt, mel, sukker, kaffe..

Pynt (lysestaker, stearinlys etc)

Mange ting tar man vel litt frem og tilbake og tar med ved behov.

Anonymkode: 0fd94...8b6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som du har tenkt på det viktigste. 

Skjøteledning, ekstra lader til mobil/duppeditter, kortstokk og en liten støvsuger kan være greit å ha. 

Kjøleskapet bør stå på en treplate eller noe, ikke direkte på duken. Både mtp slitasje på duken og luft rundt kjøleskapet. 

Anonymkode: 2e650...4d2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her, takker for gode råd.

Presenning under, det er nok lurt ja. Og bygge opp kjøleskapet på en europalle kanskje. Ellers mye bra råd - *noterer på lista*

Kom gjerne med flere råd, tips og erfaringer :-)

 

Anonymkode: c0650...711

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje noe av det viktigste: Papptallerkener, plastikk bestikk og plastkopper. Det er hyppig brukt og utrolig lettvint. Selv om det kanskje ikke er så veldig miljøbevisst, så tror jeg heller ikke at et par campingturer ødelegger det.

En liten varmeovn burde også medbringes!
og litt verktøy ville jeg nok hatt liggendes.

Men tror egentlig du finner ut av mye selv etter et par turer, for plutselig står du der og tenker; DET skulle jeg hatt med meg...
:) 

Har vært camper siden jeg var liten og har nå i år kjøpt min egen vogn med spikertelt. Masse lykke til! det er så koselig :):) 
 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...