Gå til innhold

Avskilting og barn i bilen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 11.4.2017 den 9.36, AnonymBruker skrev:

Dere som hevder bileier får kjøre hjem, har dere sett området politiet eller Vegvesenet har hatt kontroller på? De stoller seg nemlig opp der jeg har sett, på plasser der det er muligheter for å plassere mange biler. Og når de er ferdig, står det en eller flere biler igjen der, uten skilt. I aviser står det gjerne og at x antall blier ble kontrollert og y antall biler ble avskiltet. 

Det bær være en klar pekepinn til ts. 

Anonymkode: 76c73...cfe

Kjenner noen som selv fortalte de ble stoppet av UP og at de kjørte etter de hjem 3-4 km for å avskilte bilen hjemme hos dem. De hadde flere barn i baksetet. Bilen ble kun avskilta pga mye rust. Det ble aldri snakk om å måtte sørge for skyss hjem selv. Tror derfor UP vurderer hver situasjon for seg.

Anonymkode: 86d03...153

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 11.4.2017 den 9.36, AnonymBruker skrev:

Dere som hevder bileier får kjøre hjem, har dere sett området politiet eller Vegvesenet har hatt kontroller på? De stoller seg nemlig opp der jeg har sett, på plasser der det er muligheter for å plassere mange biler. Og når de er ferdig, står det en eller flere biler igjen der, uten skilt. I aviser står det gjerne og at x antall blier ble kontrollert og y antall biler ble avskiltet. 

Det bær være en klar pekepinn til ts. 

Anonymkode: 76c73...cfe

Politiet/Vegvesenet avskilter biler utenfor storkontrollene også. Jeg ble stoppet engang av politiet fordi bilen min manglet lys bak. Det hadde gått en sikring som tilhørte baklyktene i bilen uten at jeg var klar over det. De slo bare på blålysene og stoppet meg langs veien. Hadde det vært noe galt med bilen min da hadde de tatt skiltene der og da, eller fulgt meg hjem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politiet tar barna og de blir tatt vare på av en foster familie som kan gi dem den tryggheten dem fortjener. Dere må nok ta en taxi hjem ja.

Anonymkode: 8122f...567

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.4.2017 den 4.19, AnonymBruker skrev:

Det må de ta på egen kappe.

Vet om folk som har fått kjøre bilen hjem, mens andre har fått biler avskiltet på stedet. 

Anonymkode: 103f0...a96

Det er ikke så enkelt som å hevde at de må ta det på egen kappe.

TS har skrevet at det er bedre å kjøpe ny bil, da er det mye som tyder på at bilen er i elendig forfatning. Når det kontrolleres biler som er i åpenbart dårlig teknisk stand bør det avskiltes på stedet. Det kan også være mange skjulte feil og alvorlige mangler som politi eller Statens vegvesen ikke har muligheter til å avdekke når det holdes kontroller langs veiene. Gis bilfører dispensasjon til å kjøre bilen hjem og det oppstår en ulykke, vil det raskt kunne rettes kritikk mot de som lot dem kjøre videre når kjøretøyet var begjært avskiltet og ikke skulle vært ute i trafikken.

Selv om det brukes skjønn, og det er lett å argumentere med at det som regel går bra, kan også tjenestemennene bli stilt til ansvar om det skulle skje en ulykke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Sunday, April 09, 2017 den 21.59, AnonymBruker skrev:

Jeg lurte på en ting angående det å avskilte bil. Dersom en ikke har tatt bilen på eu kontroll (like greit å kjøpe ny), blir bilen mest sannsynlig avskiltet på stedet (har betalt årsavgift). Men hvordan fungerer det med tanke på det praktiske? Dersom det skulle skje at far, mor og baby på en måned er ute og kjører langt fra hjemsted, kan tollen/politiet/vegvesen eller hvem som holder på med det forlange familie ut av bilen og gå hjem? Eller tar de hensyn til slik? 

Vet det finnes taxi, buss og familie/venner man kan få hjelp av om man plutselig står uten bil, men dette er rent hypotetisk. 

Vi har ikke planer om å kjøre bilen, det blir uansvarlig med tanke på baby. Jeg spør fordi jeg ikke vet. 

Anonymkode: d8aa0...455

Vettuge folk drar ikke på tur med disse barna, langt hjemmefra i en sånn bil.

Anonymkode: 590c8...917

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...