Gå til innhold

Fridykking


veslemøy

Anbefalte innlegg

Hei.

Eg driv å vurderer fridykking som ny hobby sidan det ser veldig kjekt ut, men har ingen erfaring med det eller kjenner nokon i nær omkrets som driv med det. Lurer derfor på om det er nokon her inne som har det som hobby og kan dele litt erfaringar med det?

(har tenkt å delta på fridykkingskurs i mai om eg bestemme meg for å gå for det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Drev med fridykking for en del år siden.. 

Fridykking er mest ok i områder der det er litt liv i sjøen å se på. Her jeg bor har mye av livet forsvunnet de siste årene. Ut fra dialekten din ser det ut som om du er fra Vestlandet. I så fall er du heldigere med livet i sjøen enn oss på Østlandet. 

Det er mest ok hvis du kjøper en våtdrakt, så du beholder varmen. Da bør du også ha blybelte og en vest, sånn at du får passe oppdrift. I tillegg må du selvsagt ha maske, snorkel og svømmeføtter. En dykkekniv kan også være lurt. 

Hvis det ikke er alt for kaldt i vannet der du dykker, og hvis du tåler kulda godt, kan du kanskje klare deg uten drakt den første tida, så du slipper å investere så mye før du vet om du liker det. 

Er det mye fisk der du dykker kan du kanskje fange fisk med en harpun etter hvert. 

Hvis du søker på nettet vil du se at det er en del fridykkerklubber rundt omkring. Kanskje en ide og se om det er noen klubb der du bor. Lykke til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...