Gå til innhold

Reinsdyrflytting - minutt for minutt!


Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

Jeg syns det er fascinerende, men har ikke fått sett så mye enda. Nå ser jeg på og det virker som om de kanskje har gått til ro for natten, eller? For de går vel ikke hele tiden? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan nok hende at de hviler nå ja. Har bare det oversiktsbildet her, men de skrev at de fulgte reinenes naturlige rytme og stoppet når de ville det og gikk videre når ledersimlene begynte å trave videre med deler av flokken. Veldig lærerikt å følge dem ja. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, hjertesukka skrev:

Jeg syns det er fascinerende, men har ikke fått sett så mye enda. Nå ser jeg på og det virker som om de kanskje har gått til ro for natten, eller? For de går vel ikke hele tiden? 

De hviler ca hver 6 time, og går mest om natten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.4.2017 den 21.09, Severus skrev:

Jeg har slekt fra Stallogargo, ja rein er veldig moro for turistene. Spesielt i Honningsvåg når de går løse midt i byen, å spiser opp plantene til folk. Turistene elsker det, de tar masse masse bilder.

Reinen gjør det samme her i Hammerfest. Er forresten selv fra Magerøya, vet godt hvordan det er der. Vi pleide å jage bort reinen ved å slå på kaserollene. De hadde en lei tendens til å ta seg litt vel til rette i hagen vår :P 

Anonymkode: 919fe...b11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt litt på dette med at de går og går og så blir det beiting når stedene blir litt snøfrie innimellom, men det blir jo alltid de som går først som får spise der. Det blir ikke noe mat igjen til stakkarene som vandrer sist. De hadde så fine bilder i går av en som satt ved sin scooter og matet dem som ville ha. En slik personlig håndmater skal jeg bli i mitt neste liv. :)  Utrolig maleriske bilder hele tiden. Min indre fotograf ser motiv på motiv og øyet blir aldri trett av å se.

Heldige er dere som bor i den delen av landet.    :goodbye: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dessverre...men de skal altså ha en sendepause fra mandag.
Så setter de i gang igjen direkte når oversvømmingstidspunktet nærmer seg. Jeg venter tålmodig. :) 

Endret av Hoppetaujenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den oversvømminga er vel det kritiske punktet, antar jeg. Utrolig spennende!

Grunnen til at jeg spurte om navnet, var at noen på FB spurte....:) så da er det vel ingen som har fått det med seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå blir det kanskje kryssing av E6 i løpet av kvelden...men de ser det sikkert av mht vær og sterk vind. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det slutt på reinsdyr-TV nå? 

Anonymkode: d65f7...d0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer tilbake om noen dager. De har en kort pause. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg syns det høres aldeles drit-kjedelig ut..!

 

men min venninne har en katt som eeelsker det programmet og visstnok er helt oppslukt hver gang de reinsdyra kommer på tv-en. Hun har visst fulgt det nøye,

katten alså  ;>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for at du sier ifra @Poppzy! :)  Jeg er ikke skuffet, for jeg forstår årsakene til at de måtte gjøre det slik.
Vi har fått veldig mye som vi ellers ikke hadde hatt sjansen til å oppleve, så da fokuserer jeg heller på det
enn å være skuffet for det lille jeg ikke fikk. De kunne ha brutt tvert, men de kommer tilbake og gir oss finalen.
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

NY TID ER KL.08:00 i morgen tidlig!            :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når reinen kommer hit til øya, er det våååår🌸🌺🌳

Og nyfødte reinkalver er så utrolig søte❤

Anonymkode: b07c1...ae1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

P.g.a. værforhold blir det nok frakting med ferge istedenfor svømming. Jeg hadde heller ikke svømt der. 
Bra at de tar vare på de vordende mødre og kalvene....og ikke setter noen i fare. :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...