Gå til innhold

Tips til enkle frisyrer til langt hår


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ei datter med veldig langt hår. Det er greit, og hun er helt enig i at det må settes i strikk el.l hver dag. Men jeg skulle gjerne hatt tips til enkle, pene frisyrer som kan brukes på skolen etc. Ender som regel med hestehale eller strikk øverst, flette og strikk nederst. Andre tips?

Anonymkode: a38a6...0b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hår ned til forbi rompa, og jeg er noe lat, så jeg gidder aldri gjøre mye med det.
Høy knute, altså ikke knute i nakken, men på toppen av hodet, er som regel en vinner. Da er håret ute av veien og jeg kan jobbe uten at det kommer hår over alt.
Med littegranne effort kan knuten bli veldig stilig, lag en liten flette og legg rundt til slutt, gjør knuten med skumgummidonut, Flett håret først og rull fletta opp i en knute. Mulighetene er egentlig mange, selv om knuten er enkel.

Fletter, en på hver side av ørene (tenk Laura i Huset på prærien) er også både praktiske og kan se ganske pene ut.

Er du flink til å flette og håret til datteren din ikke er så glatt at det løsner fra hårstrikker og alt mulig for et godt ord, så kan du flette rotflette/pariserflette/hva det nå heter-flette på din dialekt. Jeg syntes det var veldig pent da jeg gikk på skolen, men håret mitt satt aldri i en sånn flette. Gi det to minutter så datt galskapen fra hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei jente i klassa til dattera mi pleier å ha en høy hestehale på siden, kjempestilig!

Kjøp den store fletteboka, mange flotte frisyrer der - men kan jo være litt tidkrevene på morgenen.
Jeg er link å flette, men datteren min er ekstremt hårsår og høysensitiv (tar lang tid på å roe seg bare fordi det lugger bittelitt - og da får jeg ikke røre håret igjen)... så her går det mest i lav hestehale da de høye kan lugge mer, og kanskje en flette om jeg er heldig. En og annen sjelden gang får jeg lage to musefletter eller musehaler, det er jo også søtt da :)

Anonymkode: 248cd...609

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiskeflette - utovervendt eller innovervendt,

fiskebeinsflette er en fin variasjon når du fletter også :) Finnes videoer på youtube der du kan lære - jeg måtte se den mange ganger før jeg skjønte tegninga. Den får jeg flette om jeg lager hestehale først og lager fiskebeinsflette nederst. Tar bare bittelitt lenger tid enn vanlig flette.

Anonymkode: 248cd...609

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Skal prøve varianten m hestehale m fiskebein og de andre som ble foreslått her. Fletteboka har jeg, men den er litt for komplisert på morgenkvisten (bortsett fra tauflette og et par andre).

Anonymkode: a38a6...0b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...