Gå til innhold

Så du tenker å bli en kvinne? Opplysningstråd for transekvinner.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I disse tider, hvor dette med å bytte kjønn er veldig i vinden, tenkte jeg det kanskje kunne være nyttig å få igang en opplysningstråd rettet mot menn som tenker å bli kvinner, hvor kvinner kan fortelle om de mer underkommuniserte aspektene ved det å være kvinne, og om hva en mann som tenker å tre inn i rollen som kvinne må kunne forvente både av samfunnet rundt seg og av seg selv. 

Det er nemlig ikke sånn at det bare er å flekke på seg en vagina og et par pupper, og tygge noen hormondrops, og "vips" så er man en kvinne. Dersom dere trodde det, må dere tenke om igjen. Det er nemlig visse krav og forventninger knyttet til det å være kvinne, og ikke minst er det også en del sosiale kodekser å følge dersom du ønsker å bli tatt inn i "det gode selskap" av andre kvinner.  

Dessverre kan jeg ikke bidra med mer spesifikke opplysninger om det å være kvinne, ettersom jeg ikke er kvinne selv, så akkurat den oppgaven overlater jeg til kvinnene på forumet. Men se gjerne paralell-tråden ("Så du vil bli mann?") for referanse til hvordan dette kan gjøres.

Anonymkode: 76eb6...899

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har noen mer spesifikke opplysninger om det å være kvinne allikevel, når jeg tenker meg om. Jeg kom på dette fordi jeg akkurat gjorde meg skyldig i det selv:

 

Som kvinne vil du bli avspist med tilbud av lavere kvalitet 

Det stemmer. Nå er det slutt på tiden hvor folk bare antar at du har peiling på ting, og derfor er forsiktige med å prakke på deg tilbud de vet du ikke kommer til å være interessert i. Et eksempel på dette er denne tråden sammenlignet med paralelltråden om transemenn; I tråden om transemenn kom jeg med et spesifikt eksempel til hjelp for de som leser tråden, mens i denne tråden ble kvinnene bare avspist med en innledning uten spesifikke eksempler. 

Andre eksempler kan være når det kommer til innkjøp av diverse ting, og da gjerne ting som det krever litt peiling for å kunne avgjøre kvalitetsnivå på. Elektronikk vil være et typisk sånn eksempel. Som kvinne vil du få høre fraser som: "Hvis du kjøper denne iPhonen får du veldig mye telefon for pengene", eller "denne bærbare laptopen fra Lenovo er noe av det ypperste på markedet". Grunnen til dette er at selgerne vil anta at du ikke har peiling på den slags, men det kan det selvsagt være at du har. 

Mer generelt kan man kanskje si at som kvinne vil du bli løyet til. Noen av løgnene vil være av den ondsinnede sorten ("selvsagt vil jeg ha deg for mer enn bare sex!"). Andre løgner igjen vil være godt ment, men allikevel skadelige ("overvekt er fint!"). Men uansett motivasjon og underliggende årsak, vil du som kvinne bli løyet til. Mye.

Anonymkode: 76eb6...899

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følg med på prosessen til Caitlyn Jenner. Før ble det påpekt at han var en OL vinner og greier i media. Nå skrives det bare om kjole, sminke og kropp.

Anonymkode: 1b9de...34f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Følg med på prosessen til Caitlyn Jenner. Før ble det påpekt at han var en OL vinner og greier i media. Nå skrives det bare om kjole, sminke og kropp.

Anonymkode: 1b9de...34f

Kjendiser som ham har som oftest et skokk med profesjonelle hjelpere rundt seg, så egentlig er det ikke en veldig stor bragd at han har klart å mestre overgangen på en så fremragende måte. For å si det sånn: Dersom alle hadde hatt de samme muligheten som Caitlyn Jenner, hadde vi ikke trengt denne tråden. Synd, men sant.

Anonymkode: 76eb6...899

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...