Gå til innhold

Er så sykt fortvilet (laaaangt innlegg)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er kanskje litt tidlig å tenke på barn etter et halvt år, men skjønner deg jo. Se det positive i det: du har kjæreste og han vil ha barn, men skjønner jo at han ønsker fast jobb først. Hvor gammel er han?Det kan bli vanskeligere å bli gravid jo eldre man er, men idag finnes det jo all verdens hjelp man kan få om det blir vanskelig. 

Det som ikke høres bra ut er om du føler deg sjalu og usikker, om han har gitt deg grunn til det er jo ikke det bra, og hvis det er en tidligere kjæreste som har gjort deg usikker, så husk at ikke alle menn er like og han må få en fair sjanse til å vise at han er til å stole på og ikke bli straffet for noe en tidligere kjæreste har gjort. 

Anonymkode: 2622f...98e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 timer siden, Bootyhunter skrev:

Det sånne som deg må lære dere er å godta et liv som barnløs også. Livet handler ikke om å få barn, men å leve. Du lever ikke på den måten du holder på. Det ødelegger kun for deg selv. Tenk det viktigste er kjærligheten og å leve uansett hva livet fører til. Ingen vet om de noen gang får barn eller ikke. Skal ikke la livet kun handle om det. Ikke rart dere blir ulykkelig da. Du velger selv om du vil leve eller bare tenke på det å få barn. Senere kan du angre for at du ikke ga mer faen og levde livet. Slutt med denne panikken. Ellers gjør du som du selv vil. Du har mange år på deg enda.

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sliter mentalt og går på medisiner for det, i tillegg til å virke vinglete og usikker. Da ringer varsellampene hos meg 😱 Man skal jo ikke bare tenke på at alle bør få barne ønsket sitt oppfylt, men at barna skal sikres en god og trygg oppvekst. Det er ikke en menneskerett å få barn, og alle er faktisk ikke egnede foreldre. 

Anonymkode: 00828...28f

Dette! Jeg tenker også på de stakkars ungene som blir til i slike desperate tilstander. Det å få barn handler om å sette andre menneskers behov foran egne behov. Desperate mennesker setter egne behov foran andres behov.

Begynn å tenke på dette barnet ditt, ts. Ikke på deg, men på barnet. Vil hun ha det best hos deg eller hos noen som er i stand til å ta vare på henne? Om du ikke har tenkt over dette, så dropp tanken på barn til du er blitt frisk.

Angst, depresjoner og panikk er IKKE gode oppvekstvilkår!

Anonymkode: e43b9...05f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke helt hvor jeg skal begynne, bare sliter noe helt sykt. Er snart i midten av 30-årene, barnløs, men har kjæreste. Er blitt helt desperat føler jeg. Er livredd for å ikke få barn, gifte meg osv. Dette er nok normalt, men hvordan klare å akseptere at dette ikke skjer over natta? Jeg og kjæresten har et veldig fint og trygt forhold, det har dog bare vart over halvåret. Jeg gråter ofte, diskuterer med typen og skremmer han vel bort en dag. Han har ikke fast jobb, og vil ha flere ting på stell før familielivet starter. Jeg tenker vel mer slik at man kan ikke planlegge alt i livet til å skje etter boka. 

I tillegg sliter jeg ekstremt med sjalusi og er grubleren over alle grublere 😞 Sliter meg ut snart, merker hvordan negativiteten min enkelte dager sender meg rett ned i kjelleren. Jeg blir så lei meg. Stortrives på arbeid med kollegaer, smiler og er glad. Slik er det også med typen min, er vanvittig glad i han og livredd for å miste han. 

Må nevne at jeg har slitt med angst og depresjon tidligere, og er medisinert fortsatt, men med lavere dose enn før. 

Huff, vet ikke hva jeg vil med dette innlegget, men måtte bare skrive det ned. Virker vel som den gale dama 🙄

Anonymkode: cb9b2...5b0

Det går an å jobbe med seg selv slik at du slipper slike negative tanker, er en del områder her du må innom: selvtillitt, selvbilde, forstå hvordan følelser skapes og aktiv handling.

Hvis du ikke forstår dette og er villig til å gjøre noe med det så kan det utvikle seg skeivt videre.

Anonymkode: 2890b...024

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts ikke stress .. Xn min var sån som maste om barn 3 mnd i forholde men nå er jeg 22 da og han var 28. Der maste mannen om barn faktisk . Men ta de me ro Ts , sjønner hvorfor mannen din vil ha ting på stell, ansvarlig tankegang det :) ta de me ro og lev livet ditt barn kommer etterhvert . De finnes mulighet for adopsjon og masse ting uansett også :)

Anonymkode: 1279a...080

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til dere som kom med gode råd 😊🌷 Er godt å få ut ting som anonym. Jeg har det bra, og vet at jeg må roe meg litt ned og ta ting som det kommer 😊

Anonymkode: cb9b2...5b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...