Gå til innhold

Fikk nesten ingen gratulasjoner på bursdagen min


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg fylte 24 år på mandag som var. Jeg fikk svært få gratulasjoner på facebook, men det verste av alt var at flere av de jeg anså som mine venner ikke gratulerte meg. Og når jeg mener ikke gratulerte meg så mener jeg at de ikke gjorde det i virkeligheten, facebook, SMS, snapchat eller ringte. Jeg følte meg trist og ensom. Så at de var innlogget flere ganger og de har sett at jeg hadde bursdag. Jeg er alltid flink til å ringe og gratulere dem eller invitere de med på cafe osv.. når de har bursdag. Generelt sett fikk jeg mye mindre gratulasjoner enn vanlig. Jeg mener ikke det er antallet som betyr noe, men de jeg fikk gratulasjoner av er ikke spesielt nære (flere av de er venner av mamma/pappa og noen gamle klassekamerater. Tre av de går jeg i klasse med og er en del med etter skolen, vi ser hverandre altså nesten hver dag (men har noen dager i uka der vi har fri...det hadde vi på mandag) Hvem gratulerer du ? hva kan en forvente av gratulasjoner på facebook/SMS osv... ? Er det greit at de ikke gratulerte meg? 

Anonymkode: a87b9...731

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det greit at de ikke gratulerte meg?

Gratulerer så mye med dagen (beklager for at du får gratulasjoner 2 dager på etterskudd).

Masse klem og håper at du likevel har hatt en god og deilig dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du ikke føler deg ensom ellers bør du ikke legge så mye vekt på dette.

Med sosiale mediers inntog har dette med gratulasjoner utviklet seg i veldig rar retning. Det du opplevde skjer med de aller fleste, eller i hvert fall svært mange.

Dette med bursdag er også et kulturelt fenomen. I mange kulturer er bursdag ikke mer høytidelig enn navnedag er hos oss. Så lenge du har folk rundt deg til vanlig som bryr seg om deg, og du ikke føler deg ensom bør du la dette gå og heller anse det som det nye normale.

Anonymkode: cc386...d2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hug: Gratulerer med dagen på etterskudd.

Synes absolutt du burde kunne forvente at venninne dine gratulerer deg når de ser på Facebook at du har bursdag og du selv inviterer de med på cafe.

Endret av Hermine Grang
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med dagen på etterskudd...

Jeg hadde et nyttårsforsett i 2016 at jeg ikke skulle gratulerer noen andre enn barna mine med dagen på facebook. De mer nære venner, familie osv fikk selvfølgelig gratulasjon. 
Men årene tidligere og i år igjen gratulerer jeg alle på vennelista mi av de som kommer opp, ellers er de lett å glemme.

Anonymkode: 5d4be...b11

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at det er kjipt, men forsøk å ikke legge for mye i det, det ender bare opp med kjipe følelser for deg. Stort sett ingen bortsett fra nær familie husker at jeg har bursdag, etter at jeg fikk fb kommer det litt mer gratulasjoner. Men da jeg var student og bodde i kollektiv fikk de andre bursdagsfrokost, kake og gave om morgenen, den dagen jeg hadde bursdag var det ingen som husket det. Ville ikke si det selv for jeg ble så utrolig skuffet over at ingen husket det, så jeg gikk på kafe og spiste god frokost alene. Tok nesten en uke før en av de andre nevnte det, men ingen gratulasjoner av den grunn. Vær glad for de som husker deg, drit i resten!

Anonymkode: 5e9fc...993

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke så mange gratulasjoner jeg heller, da jeg hadde bursdag forrige uke. Men jeg har ikke venner da :P

Anonymkode: 29290...169

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner at det er kjipt, men forsøk å ikke legge for mye i det, det ender bare opp med kjipe følelser for deg. Stort sett ingen bortsett fra nær familie husker at jeg har bursdag, etter at jeg fikk fb kommer det litt mer gratulasjoner. Men da jeg var student og bodde i kollektiv fikk de andre bursdagsfrokost, kake og gave om morgenen, den dagen jeg hadde bursdag var det ingen som husket det. Ville ikke si det selv for jeg ble så utrolig skuffet over at ingen husket det, så jeg gikk på kafe og spiste god frokost alene. Tok nesten en uke før en av de andre nevnte det, men ingen gratulasjoner av den grunn. Vær glad for de som husker deg, drit i resten!

Anonymkode: 5e9fc...993

Sånn hadde jeg det og, bare at det var på jobb og ikke i kollektiv. 4 stykker som jobbet der, de andre sin bursdag ble skrevet opp på arbeidsplanen hvis de jobbet den dagen, og det ble kjøpt inn kake. Skjedde aldri med meg. Har alltid vært usynlig i slike sammenhenger.

Anonymkode: 89ccd...b8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler det med gratulasjoner på facebook har roet seg litt. At det rett og slett er flere som har sluttet med det. Merker det selv, at jeg har blitt mye dårligere til å gratulere folk.

Er heller ikke den flinkeste til å gratulere andre enn ytterst få på andre måter også. Handler ikke om at jeg ikke er glad i dem, men er bare dårlig på det med bursdager.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merka de selv sist b dag fikk ikke mange gratulasjoner :0 litt kjipt men 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk ingen gratulasjoner. Men så har jeg ikke venner heller.

Anonymkode: 00efd...262

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt godt å høre at jeg ikke er den eneste. I går gratulerte to av dem meg med bursdagen og sa at de hadde det så travelt at de ikke rakk å gratulerer meg. Det er jo greit det, men å sende en  SMS eller facebook synes jeg de hadde hatt tid til (spesielt siden de var aktive på face flere ganger) Uttrykte meg kanskje litt feil med det med cafe, når de har bursdag inviterer jeg dem med på cafe for å gjøre noe hyggelig for dem. 

Anonymkode: a87b9...731

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...