Gå til innhold

Kjæresten har vært utro


enjoylife

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

F

Anonymkode: 5ec7d...25e

Er det virkelig nødvendig å banne sånn?

Anonymkode: 1a838...f14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ts du er enda ung du har maaange år og få barn på . Han angrer vel bare fordi han ble tatt.. ville gått videre om jeg var deg. Utroskap er ikke bra . Han elsker deg nokk ikke da nei siden han var utro . Gå selv om de er tungt :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid
16 timer siden, enjoylife skrev:

Hei!
Fant i går ut at kjæresten min som jeg har vært sammen med i 3 år, har vært utro og hatt et forhold på si. Jeg er så ufattelig skuffa og lei. Skjønner ikke hvordan dette kan ha skjedd. Vi hadde det fint ilag, gjorde MYE kjekt sammen og virkelig koste oss. Han er deppa for tiden og sier det er et resultat av destruktiv oppførsel. Han skyver alle han elsker fra seg. Føler ikke han er interessert i å få dette til å fungere igjen. Nå bare gråter, gråter og gråter jeg. Hele verden min har virkelig rast sammen. Vi hadde planer om hus og barn til sommeren, og gledet oss til det. Jeg er så skuffet og såret. Og egentlig så trenger jeg bare noen motiverende og gode ord fra dere.

Mvh Jente 25

Vær glad du fant ut av det nå og ikke etter hus og barn. 

Du hadde nok merket om han var interessert i få forholdet til å fungere og var oppriktig lei seg. 

Jeg tror du har godt av å finne noen å snakke med slik at du får lette på trykket og ikke sitter med alt det vonde alene. 

Dette blir jo bare hans tap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist at du har blitt sviktet på den måten, og at han ikke er villig til å legge inn arbeid for at dere skal komme igjennom utroskapen må være enda tyngre å svelge. Jeg skjønner ikke hvordan du skal greie å tilgi når han er mest opptatt av sine egne følelser, og ikke hva han har gjort med deg og deres forhold. Ut i fra det du skriver virker det som han er mer opptatt av å gjøre seg selv til offer, enn å ta ansvar for hva han har gjort.

Jeg syns du fortjener bedre enn denne oppførselen han har hatt og viser nå. Jeg skjønner at det må være knusende og se alle planene deres falle i grus, men du er iallefall ikke "låst" til mannen med hus og barn. Du bør også ordne deg time hos gynekolog sånn at du får sjekket at han ikke har smittet deg med noe. 

Lykke til videre uansett hva du velger. :troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde min eks sagt at han flørtet med andre i 2 år og var utro med som bestevenninne på fylla for det kunne reddet forholdet vårt hadde jeg ledd han i trynet tror jeg. Har hørt om tilfeller der utroskap har reddet forholdet men man kan ikke ha det som bevist grunn til å være utro. Man man gjerne leve i åpne forhold osv for min del ingenting i mot det, men tenker alfa omega der er jonat begge er enig i dette og at begge ønsker det. 

Til TS. Klem til deg, ikke altfor mange år siden jeg var der selv. Nå er nok ditt tilfelle litt annderledes siden han ikke vil jobbe med det. Men jeg prøvde en gang, forholdet og tilliten var altfor ødelagt. Hvordan gikk det egentlig ?

Anonymkode: 5d788...97e

Ja jeg er personlig helt enig. Jeg hadde ikke godtatt utroskap for min egen del. Men jeg jobber med samliv og par daglig og det er mange undersøkelser vi jobber med som gir meg innsikt jeg ikke var klar over. Det betyr ikke at utroskap er ok, det betyr bare at det finnes informasjon der ute som kan gjøre oss mer rusta til å handle ting som skjer i livet. Jeg føler at å være kunnskapsrik om vaner i samfunnet og årsaker til at folk gjør som de gjør, gjør at vi kan takle fremtidige og tidligere hendelser bedre. Spesielt denne damen interesserer meg: 

Håper uansett at ærligheten kommer frem i situasjoner. Det er alltid sunnere for paret og de enkelte. 

Igjen, lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Tba skrev:

Å bruke artikler fra Victoriamillan blir vel omtrent så useriøs som det er mulig å bli.

 

TS det er veldig vondt det du opplever nå, men det er mye være å finne ut slik når du har barn og hus med en slik fyr.

 

Jeg syns ikke det for å være ærlig. Hun snakker om at hun ønsker motiverende ord i en situasjon hun har opplevd. Jeg henviser også til Esther Perel som kanskje er like useriøst? Jeg skjønner ikke hvorfor informasjon fra de som jobber med temaer kan være upassende. Det er jo ikke et moralsk spørsmål i seg selv. Denne artikkelen handler om hvorfor mennesker ofre er utro. Jeg syns det er viktig at folk forstår seg på folk og ikke bare dømmer de moralsk, Ikke noe useriøst med det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er klok av skade og vil bare anbefale TS å ikke akseptere blindt den der "jeg er selvdestruktiv og skyver alle jeg elsker fra meg"-klassikeren. Etter min erfaring er det en unnskyldning og en ansvarsfraskrivelse som jeg ikke orker å forholde meg til lenger. Har vært gjennom den samme berg-og-dalbanen i to år, med en mann som var utro over lengre tid og forklarte det med at han hadde personlige problemer og selvdestruktivitet. Det er lett å kjøpe den når man nettopp er blitt bedratt, knust og ikke vil slå opp, men til slutt fikk jeg den fullstendig opp i halsen og gikk for godt.

Min innstilling er nå: det er greit at du har noen personlige problemer. Men da er det din plikt å jobbe konstruktivt med problemene og oppsøke terapi, ikke bruke dem som hvilepute for å såre den personen som bryr seg mest om deg og som ville gjort alt for deg. Hvis du er for destruktiv for å være trofast, så er du for destruktiv til å være i et forhold. Da drar du bare den andre personen med i dragsuget ditt.

Anonymkode: cad09...10b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 30.3.2017 den 12.30, Datingeksperten28 skrev:

Jeg syns ikke det for å være ærlig. Hun snakker om at hun ønsker motiverende ord i en situasjon hun har opplevd. Jeg henviser også til Esther Perel som kanskje er like useriøst? Jeg skjønner ikke hvorfor informasjon fra de som jobber med temaer kan være upassende. Det er jo ikke et moralsk spørsmål i seg selv. Denne artikkelen handler om hvorfor mennesker ofre er utro. Jeg syns det er viktig at folk forstår seg på folk og ikke bare dømmer de moralsk, Ikke noe useriøst med det. 

Jeg kommerte linken din Victoriamillan.

Du vet vel hva foretningskonseptet til Victoriamillan er? Det kan nok neppe kalles motiverende for TS. Jeg valgte å kalle det useriøst for å skrive for å ikke skrive for stygt. Men det er nok langt mindre flatterende uttrykk som ville være mer passende.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager sent svar. Det har vært en vanskelig tid. Tusen takk for alle gode svarene dere har kommet med:) Vi har gjort det slutt og jeg har flyttet ut. Flyttet faktisk ut i går. Har det helt forferdelig. Gråter hele tiden og er helt knust. I dag er første gang hvor jeg har kommet meg ut. Jeg dro ut i fjellet og var der i flere timer! Det var medisin :) Han er kjempe lei seg og har brutt all kontakt med denne jenta (sier han iallfall). Han sier han er så glad i meg at det gjør vondt, og at vi har hatt det kjempe fint i lag. Dessverre har han holdt litt tilbake fra starten av (forskjellige grunner) og har ikke klart å snu dette. Han sier han tror han elsker meg, men ønsker litt avstand for å finne ut av dette, samtidig rydde opp i sitt eget rot og kanskje finne seg selv. Dette er jeg enig i at han trenger, selv om det gjør fryktelig vondt. Vi har daglig kontakt, det ønsker han selv. Jeg ønsker det også, samtidig som jeg ikke helt vet hvordan jeg skal takle dette. Prøver å ikke ta så mye kontakt selv, slik at han må jobbe litt for det å ha kontakt med meg. Vi håper begge at dette kan ordne seg, men det vil fremtiden vise. Mer vet jeg ikke. Men jeg håper, for jeg elsker han mer enn alt :sukk::hjerte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...