Gå til innhold

Hvorfor kler og oppføre mange lesbiske seg som menn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette forundrer meg også. Spesielt etter at jeg traff et par der den ene var utpreget "lipstick" og den andre svært "butch". Det har fått meg til å gruble på hvorfor førstnevnte ikke like gjerne gikk for heterofile menn.

Anonymkode: c16a9...183

Er nok endel av disse flatbankerne som går etter "butch" som er bifile. Eller at de vil ha en mann uten pikk. De har penisskrekk og/eller elsker fitte.

Anonymkode: 22251...29b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det så mange menn som oppfører seg som kjærringer?

Anonymkode: 10cff...c54

Jeg vil si det er flere av de som oppfører seg som barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk, jeg ser at mange tok innlegget mitt i verste mening selvom jeg spesifiserte at jeg ikke mente det som diskriminering. Klart folk kan kle seg som de vil. Men når der er mange lesbiske kvinner som bruker både gutteklær, guttebokser og gutteparfyme virket det mer en enn tilfeldighet. Ei guttelesbe jeg kjenner bruker ikke bh engang, tross store pupper. Og da begynner man jo å lure på det sosiale fenomenet

 

ts

Anonymkode: cd8b8...0f0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mest sannsynlig er det fordi en lesbisk kvinne har en hjerne som ligner en heterofil mann, og en homofil mann har en hjerne som ligner en heterofil kvinne. 

http://www.kk.no/livsstil/homofili-er-medfødt-14410

Anonymkode: 774e0...159

Hmm kanskje du er inne på noe?  Det forklarer jo også det fenomenet at homofile menn ofte er feminine. At hjernen til se som oppfører seg som motsatt kjønn er mer lik i oppbygging og preferanser til det motsatte kjønnet

 

ts

Anonymkode: cd8b8...0f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette forundrer meg også. Spesielt etter at jeg traff et par der den ene var utpreget "lipstick" og den andre svært "butch". Det har fått meg til å gruble på hvorfor førstnevnte ikke like gjerne gikk for heterofile menn.

Anonymkode: c16a9...183

kanskje enkelte av dem er bifile uten at vi vet noe?

Anonymkode: cd8b8...0f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har merket meg det samme som ts, og det er litt merkelig, da lesbisk tross alt vil si å forelske seg i en av samme kjønn, hvorfor er de ikke da begge hyperfeminine? Ulogisk rett og slett, ser ikke bort fra at de strengt tatt ikke er så lesbiske som de selv ønsker og tror de er.

Samme gjelder for homser selvsagt, hvorfor fornekte lysten på damer, og selv kle seg ut som ei dame for å friste en mann som elsker menn?? Greit at kjønnsorganene forblir det de er men likevel, dette er direkte ulogisk. 

Anonymkode: 1c9f0...afd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har merket meg det samme som ts, og det er litt merkelig, da lesbisk tross alt vil si å forelske seg i en av samme kjønn, hvorfor er de ikke da begge hyperfeminine? Ulogisk rett og slett, ser ikke bort fra at de strengt tatt ikke er så lesbiske som de selv ønsker og tror de er.

Samme gjelder for homser selvsagt, hvorfor fornekte lysten på damer, og selv kle seg ut som ei dame for å friste en mann som elsker menn?? Greit at kjønnsorganene forblir det de er men likevel, dette er direkte ulogisk. 

Anonymkode: 1c9f0...afd

Det er ikke ulogisk. Kvinner er kvinner selv om de ikke er hyperfeminine.  Lesbiske tiltrekkes av kvinner og kvinner kommer i alle former og med ulike stiler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Lykkehjerte skrev:

Dette fenomenet, som du kaller det, finnes vel blant alle typer mennesker, uavhengig kjønn og legning osv? Blant alle oss mennesker er det vel helt naturlig at det finnes personer som er mer feminine eller maskuline andre, og at man har forskjellig klesstil og smak er også en helt naturlig ting, tenker jeg. Du skriver "hvorfor kler og oppfører mange lesbiske seg som mandig?..." Det er vel fordi man har sin stil? Noen liker å fremme det feminine, mens andre liker å fremme det maskuline osv, og dette gjelder da alle mennesker, og vi har alle vår personlighet uansett legning! Liker ikke stigmatisering!

Dette var et veldig intetsigende innlegg. Selvfølgelig har folk forskjellig stil, men det som pekes på her er at man gjerne ser mange homofile og lesbiske som velger en stil som etteraper trekk ved det motsatte kjønn. Det er et legitimt og interessant tema som må være mulig å diskutere uten at noen skal skrike opp om stigmatisering. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det flere macho lesber? Hvordan kan du si det egentlig? Hvis du bare ligger merke til at en kvinne er lesbisk hvis hun kler seg macho så kan du ikke si at det er "overvekt" av macho lesber, fordi du ligger ikke merke til de andre. Jeg kler meg hverken macho eller super feminint, og folk tror at jeg er hetero.

Jeg tenker at samfunnet har skapt båser som vi mennesker skal passe inn i, og det passer ikke for alle. Når noen ikke passer inn i de stereotypiske rollene samfunnet har skapt, skiller de seg utifra mengden og man ligger merke til dem mer enn andre, men det betyr ikke at de er et flertall.

Hvis noen lesber går mer macho kledd, så ligger du mer merke til dem fordi de er kvinner som kler seg og ter seg på en måte du ikke "forventer", men det betyr ikke at de er alle lesber som er der ute. Du bare ser ikke de andre, fordi de skiller seg ikke ut fra mengden av kvinner. Men det er sant at det er enklere for lesbiske kvinner å komme unna meg å kle seg slik. Er vel ikke mange menn som ville tent på en dame i herreklær kanskje. Bare en tanke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har merket meg det samme som ts, og det er litt merkelig, da lesbisk tross alt vil si å forelske seg i en av samme kjønn, hvorfor er de ikke da begge hyperfeminine? Ulogisk rett og slett, ser ikke bort fra at de strengt tatt ikke er så lesbiske som de selv ønsker og tror de er.

Samme gjelder for homser selvsagt, hvorfor fornekte lysten på damer, og selv kle seg ut som ei dame for å friste en mann som elsker menn?? Greit at kjønnsorganene forblir det de er men likevel, dette er direkte ulogisk. 

Anonymkode: 1c9f0...afd

Det oversker meg at enkelte ikke skjønner forskjell på kultur og natur. :klaske:  Jeg skjønner ikke hvorfor dette er forvirrende for deg.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette forundrer meg også. Spesielt etter at jeg traff et par der den ene var utpreget "lipstick" og den andre svært "butch". Det har fått meg til å gruble på hvorfor førstnevnte ikke like gjerne gikk for heterofile menn.

Anonymkode: c16a9...183

fordi hun er lesbisk

Anonymkode: f5ae9...8c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har merket meg det samme som ts, og det er litt merkelig, da lesbisk tross alt vil si å forelske seg i en av samme kjønn, hvorfor er de ikke da begge hyperfeminine? Ulogisk rett og slett, ser ikke bort fra at de strengt tatt ikke er så lesbiske som de selv ønsker og tror de er.

Samme gjelder for homser selvsagt, hvorfor fornekte lysten på damer, og selv kle seg ut som ei dame for å friste en mann som elsker menn?? Greit at kjønnsorganene forblir det de er men likevel, dette er direkte ulogisk. 

Anonymkode: 1c9f0...afd

FORDI MAN TILTREKKES AV MENNESKER SOM VISER VISSE VERDIER.  Det er vel ikke så vanskelig? Det er kansje visse typer mennesker du blir intressert i, som feks menn som er veldig mannlige. 

Lesbisk vil si å tiltrekkes det samme kjønn, og en kvinne som har kort hår og som feks bandasjerer overkroppen for å bli flat og guttete og oppfører seg guttete er fortsatt en kvinne. Det er en sånn kvinne jeg hadde valgt selv.

Du kan si at gjennom din måte å være på, så viser du omverdenen hvem du er og hva dine verdier er.

Anonymkode: f5ae9...8c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest antbug
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette forundrer meg også. Spesielt etter at jeg traff et par der den ene var utpreget "lipstick" og den andre svært "butch". Det har fått meg til å gruble på hvorfor førstnevnte ikke like gjerne gikk for heterofile menn.

Anonymkode: c16a9...183

Det blir vel omtrent som å lure på hvorfor en mann som tenner mer på guttejenter i jeans enn på ultrafeminine jenter i kjole ikke heller går for homofile menn, eller hvorfor jenter som er sammen med menn som ikke er utpreget macho ikke like godt kan satse på kvinner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke veldig mange lesbiske som er hard core butch, det er flere som ikke er det. Det er bare ikke like lett å få øye på oss som ikke har den stilen. Vil tro det er mange heterofile kvinner som skulle ønske de kunne kle seg mere butch, men lar det være fordi de ikke vil skremme bort menn, eller bryte ut av stereotypen om at de skal være feminine og søte og pene.

Anonymkode: 114db...d81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 Ei guttelesbe jeg kjenner bruker ikke bh engang, tross store pupper. Og da begynner man jo å lure på det sosiale fenomenet

ts

Anonymkode: cd8b8...0f0

Jeg er ikke lesbisk, har medium store pupper og går uten bh. 

Anonymkode: 654c8...5bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...