Gå til innhold

Klovn til kaffen på TVNorge - Skremming av dyr og fugler som humor


Leo

Anbefalte innlegg

https://www.facebook.com/klovntilkaffen/?fref=nf

Kan noen være så snill å forklare meg humoren i dette? :( Det er nemlig langt utenfor min fatteevne hva som er morsomt med å skremme dyr og fugler.

TVNorge unnskylder innslaget med at hundeeierne var leid inn og at de som laget det nok ikke tenkte på dyrevelferd og signaleffekt. Hundene og måkene derimot var tydeligvis ikke informert om at dette var en spøk for de viser alle tegn på frykt.

Det er allerede mer enn nok av både barn og voksne som i beste fall ikke aner hvordan de skal forholde seg til dyr og i verste fall plager og mishandler dem med vilje. Etter mitt syn trenger vi absolutt ikke at dette ufarliggjøres og til og med fremstilles som morsomt på en av Norges største TV-kanaler i beste sendetid.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Reagerte på det jeg og. Synes ikke det er noe morsomt å skremme dyr, det er jo ikke akkurat sånn at man kan forklare dem etterpå at det bare var tull. Derfor lurte jeg på hvorfor ingen av hundeeierne ble sinte, men hvis de var leid inn så forklarer vel det det hele.. 

Anonymkode: 860c5...ed7

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest chisandra
11 minutter siden, Den Lille Heksa skrev:

Finnes dette på video noe sted?

Ligger klipp av møkkaoppførselen deres på facebooksiden. Heldigvis har de fått masse gørr selv også, ser jeg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idiotisk å skrive det at hundeeierne har samtykket til det (sikter til det som blir skrevet på FB-siden), fordi det er jo ikke de som blir skremt...Stakkars dyr. Er det i orden å skremme barn dersom foreldrene har samtykket til det? Har sett videoen, og jeg syntes ikke det var noe morsomt. Barn kan bli påvirket av det klippet, og kanskje tenke at det er greit å skremme dyr siden en voksen person gjør det på TV.

Endret av Tita92
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Den Lille Heksa

Fant videoen nå. Utfra det jeg ser virker det ikke som de to hundene som er på klippet ble traumatisert, men dette kan man selvsagt ikke vite på forhånd og det er jo uansett galskap vise noe sånt på TV.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så glad i hunder, men fy særen så mye stygt hundr blir utsatt for pha underholdning. Milan, Calle, afv osv.

Anonymkode: ce992...b3c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Den Lille Heksa skrev:

Skulle ønske det ble like mye opprør når de viser episoder av Cesar Millan...

Gjør de det fremdeles? :sjokkbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Den Lille Heksa
8 minutter siden, Leo skrev:

Gjør de det fremdeles? :sjokkbla:

Har ikke hørt at de har sluttet, men kanskje de har det? Det går på FEM iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Den Lille Heksa skrev:

Har ikke hørt at de har sluttet, men kanskje de har det? Det går på FEM iallefall.

Går på tv'en hver eneste dag ja 

Anonymkode: 000c9...66d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant klippet nå jeg også. Har faktisk autografen til Calle og kan ikke si jeg er spesielt stolt over det. Ikke at det var så mye å skryte av i utgangspunktet. 

Disse hundeeierne som samtykket til dette må være noen komplette idioter. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel typisk TVN (Discovery som eier TVN,FEM, VOX og MAX) å lage underholdning av dyreplaging.

Anonymkode: 52d3b...073

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her er direktelink til innslaget:

Jeg har prøvd å spørre TVNorge også om akkurat hva som er så morsomt med dette, men de har tydeligvis ikke lyst til å svare. Og de må jo synes det er morsomt siden de sender det som en del av et humorprogram...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste i komentarfeltet at det skulle bli en mulig russeknute. Jeg klikker dersom russ kommer for å skremme hunden min! Men skal gi de tvilen til gode og tro ungdommen er smartere enn som så...

Anonymkode: 03cc9...c74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.3.2017 den 22.27, Den Lille Heksa skrev:

Skulle ønske det ble like mye opprør når de viser episoder av Cesar Millan...

Har aldri sett det, hva er det han gjør?

Anonymkode: 07a91...3f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tåpelig innslag. Billig, desperat forsøk på humor. 

Anonymkode: 3a3fc...cec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...