Gå til innhold

Hund?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har veldig lyst på en valp nå men problemet er at jeg har fire hunder fra før av. Jeg vil jo ha, men alle rundt meg får nok sjokk hvis jeg skaffer meg enda en. Jeg har satt meg på venteliste på en bra kombinasjon. Jeg føler jeg må velge pga. Andre og ikke pga. Meg selv siden folk får nok panikk hvis jeg skal ha enda en. Hva bør jeg gjøre? Trenger hjelp.

Anonymkode: 67786...7f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal man ta hensyn til andre eller ta hensyn til seg selv? Det er jo jeg som lever med hundene og hva har antall hunder noe å si på andre?

Anonymkode: 67786...7f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, skaff deg en hund til om du vil det. Hva er problemet ditt?

Anonymkode: 2ade3...b7c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har tid og lyst og råd til en hund til, så er det vel bare å skaffe seg? Syns absolutt fem hunder høres mye ut, men det er vel ikke så stor forskjell fra å ha fire. Så lenge du tar godt vare på hundene og ikke skaffer deg en ny fordi du bare "må ha en" på ren impuls, så syns jeg ikke du skal bry deg om hva andre mener

Anonymkode: 41998...6a8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tid, plass og ikke minst råd (veterinær, forsikring og alt det der) til en til, så er det vel opp til deg. Folk som driver på med hundekjøring har jo fort 30 hunder.

Anonymkode: 24af2...8c9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måten du ordlegger deg på gjør at jeg lurer om du vil ha en hund til fordi du vil ha en søt liten valp, og om du kommer til å ønske deg enda en når valpen er blitt voksen?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, Cathrine88 skrev:

Måten du ordlegger deg på gjør at jeg lurer om du vil ha en hund til fordi du vil ha en søt liten valp, og om du kommer til å ønske deg enda en når valpen er blitt voksen?

Måten du ordlegger deg er veldig dømmende. Selvfølgelig er voksne hunder like fine som valper. 

Anonymkode: 67786...7f9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke være så snill å adoptere en i stedet for å kjøpe en valp.

Anonymkode: 715f6...144

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Måten du ordlegger deg er veldig dømmende. Selvfølgelig er voksne hunder like fine som valper. 

Anonymkode: 67786...7f9

Jeg syns du svarer Cathrine88 veldig aggressivt, det hun spør om er et fornuftig og velbegrunnet spørsmål. Utifra måten du reagere så syns jeg ikke du burde skaffe deg flere hunder. 

Anonymkode: 053e4...a25

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du alene om fire hunder så tyder dette på at du ikke gir hundene nok mental mosjon og oppmerksomhet. Du tror du klarer fem hunder fordi du ikke forstår hvordan du neglisjerer hundene dine

Anonymkode: ff20d...d15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Måten du ordlegger deg er veldig dømmende. Selvfølgelig er voksne hunder like fine som valper. 

Anonymkode: 67786...7f9

Dømmende? Du skriver at du har veldig lyst på en valp nå, og jeg lurte på hva du mente med det. :vetikke: 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med @Cathrine88. Virker som om du har lyst på en søt liten valp, og ikke en hund med alt det som medfølger.

Jeg har selv to, til tider tre når venner/familie trenger pass, og det blir for mye for min del, og jeg er hjemmeværende uten barn. Nå er det viktig for meg at mine to får det de trenger av fysisk og mental trening, slik at jeg har slitne og lykkelige hunder. Men for all del, hvis du har tid, plass og økonomien til 5 hunder så kjør på, men tenk langsiktig også.. Har du noen som kan passe alle fem dersom du vil ta deg en ferie? Har du penger nok til veterinær dersom 3 eller alle av de skulle fått ett magevirus på samme tid og trengt veterinærhjelp for å bli friske? Hva om du skifter jobb og får mindre tid til hundene? Når du kanskje engang stifter familie? 

Kjenner ingen utenom oppdrettere eller hundekjørere som har så mange hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At jeg skriver at jeg har lyst på valp nå betyr ikke at jeg kun vil ha valper og ikke voksne hunder.

Anonymkode: 67786...7f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grunnen til jeg vil ha valp nå er fordi det er nå den kombinasjonen som jeg vil ha skal få valper. Jeg kan ikke vente noen måneder eller år på denne kombinasjonen da oppdrettern venter kull nå.

Anonymkode: 67786...7f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Grunnen til jeg vil ha valp nå er fordi det er nå den kombinasjonen som jeg vil ha skal få valper. Jeg kan ikke vente noen måneder eller år på denne kombinasjonen da oppdrettern venter kull nå.

Anonymkode: 67786...7f9

Men så må du også tenke på de 4 du allerede har. En god kombinasjon dukker titt og stadig opp, og selvom den er fantastisk nå så har du allerede 4. Sorry om jeg ikke skriver det du vil lese. Men for all del, er jo du som skal bo med, aktivisere og betale for evt 5 hunder, og om du vet at du klarer det så er det vel bare å kjøre på? 

Mistenker at du egentlig vet at det blir for mange å håndtere, men prøver å spørre her for å få noen tilbakemeldinger som kanskje kan vippe pinnen til å ikke føle det sånn du gjør, hadde du vært sikker i din sak ang hund nr. 5 så hadde du jo ikke trengt å spørre anonymt på ett forum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...