Gå til innhold

Tror du noen gang jorden kommer til å gå under?


Stoltskeiv

Anbefalte innlegg

7 timer siden, Lutetium 71 skrev:

Jeg ber ikke om noenting, jeg påpeker noe besynderlig i din argumentasjon.

Hvorfor klandrer du da Gud for noe som helst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, debatant skrev:

Hvorfor klandrer du da Gud for noe som helst?

Ok. jeg klandrer skynissen din for at du ikke kan lese.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menneskene er i ferd med å utslette seg selv!

Anonymkode: 74582...2a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Axl Rose

Det er ingen tvil om at den vil gå under om noen milliarder år. Ingen sol varer evig og den ødelegger jorda når den dør ut. Men jeg tror menneskeheten vil gå under en gang om ikke så lenge. Lenge lenge lenge før jorda går under. Tviler på det finnes mennesker igjen om 1 mill år. Enten tar naturen å utrydder oss eller så utrydder vi oss selv. Størst sjanse er vel atomkrig, en dødelig virus eller asteroide nedslag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Axl Rose

Jorden vår er 4,5 milliarder år gammel, og den blir ikke eldre enn 12 milliarder år.

Det er solen som gir jorden liv, og det er solen som til slutt tar knekken på oss. Den brenner ikke evig.

 

Strålingen fra solen øker langsomt etter hvert som den bruker opp hydrogenet som får den til å gløde.

Om 500 millioner år er det jorden blitt så stekende het at ingen planter og dyr kan overleve på tørt land.

Oppvarmingen fortsetter, og om tre-fire milliarder år koker hav og innsjøer bort. Samtidig forsvinner mye av atmosfæren ut i rommet. Det betyr slutten på alt liv.

 

soljord-250_1022080a.jpg

Ser du den lille blå prikken i midten? Så liten er jorden i forhold til solen nå. Buene er utbrudd på soloverflaten. 

 

Jorden finnes fortsatt, men den er glohet, brunsvidd og knusktørr.

Så begynner solen å vokse.

Om 5,5 milliarder år er den blitt til en rød kjempestjerne, 250 ganger større enn nå, og sluker jorden og planetene innenfor.

Om 6,5 milliarder år kommer finalen.

 

Kjempesolen begynner å pulsere, og eksploderer i et kjempesmell. En enorm lysende sky brer seg utover i rommet. Det som er igjen av jorden, er en del av denne stjernetåken.

Midt inni tåken skinner en liten hvit dvergstjerne, som langsomt kjølner og blir svakere og svakere.

På samme måte som livet kom fra havet og erobret landområde for landområde, blir livet om noen hundre millioner år jaget tilbake. På et tidspunkt er vi der vi var for 475 millioner år siden, da det bare eksisterte liv i havet.

Den siste skapningen på jorden kommer til å være en enkel encellet organisme.

Den siste resten av jorden slik vi kjenner den, kan være en romsonde som seiler mellom stjernene.

I 1977 skjøt NASA opp Voyager 1 og 2. Hensikten var å utforske solsystemet og verdensrommet utenfor. Voyager 1 er nå på vei mot stjernen Gliese, og så langt unna oss at sollyset bruker nesten 17 timer på å nå frem til den. Lenger unna enn noe annet menneskeskapt objekt.

 

Begge Voyager-sondene har en god gammeldags LP-plate av gull med seg.

På den ene siden er det symboler som forteller hvordan platen skal spilles av. På den andre er det lyder fra jorden.

 

Kanskje blir musikk, barnegråt, og stemmer alt som en gang er igjen av menneskeheten?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 29. mars 2017 den 5.34, debatant skrev:

Hvor ofte ber du Han om beskyttelse fra den ondskapen som er der ute?

Han? Han Solo mener du? Tror ikke han kan gjøre noe med det... ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aragorn II Elessar
9 timer siden, debatant skrev:

Hvorfor klandrer du da Gud for noe som helst?

Om det er slik at man skal takke Gud når ting går bra. Så synes jeg også man kan klandre Gud når ting går galt.

Altså bare om du tror på Gud. Jeg verken klanderer eller takker Gud siden jeg ikke tror på Gud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès

Verdens undergang har begynt

I løpet av 4,5 milliarder år har planeten Tellus gått fra en brennende varm og voldsom fødsel til å bli en vakker og levende blå klode. Men utviklingen mot en utbrent kullklump som slukes av Sola er allerede i gang. 

http://forskning.no/naturvitenskap-evolusjon-universet-stjerner-boker/2008/02/verdens-undergang-har-begynt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...