Gå til innhold

Hvordan skal en fagsamtale foregå?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg bare lurer på hvordan en fagsamtale egentlig skal foregå? Jeg har nylig hatt fagsamtale i Psykologi i to kapitler jeg kan ALT om. Problemet er at vi elevene bare fikk 10 minutter på oss under fagsamtalen. I tillegg til dette var det ingen hjelp fra faglærer å få. Hun bare ba meg om å sette i gang å snakke, og det var det. 

Det ejg syns er vanskelig ved fagsamtale er å huske på om jeg har sagt ALT jeg trenger å si. Noen ganger kan jeg tro at jeg har snakket om noe, også har jeg egentlig ikke gjort det. Vanligvis pleier faglærere i andre fag å spørre meg ut hvis de føler jeg kan mer, eller om det er noe viktig jeg har unnlatt å si. Dette gjorde ikke denne faglæreren. Jeg snakket, hun spurte om jeg ville legge til noe mer, og en uke senere fikk jeg karakteren 4, med beskjed om at jeg glemte å snakke om to punkter. Men herregud kvinne, kunne du ikke spurt meg om de to punktene da, tenkte jeg for meg selv. 

Jeg vet jeg kunne klart en 5'er, og det irriterer meg at hun ikke gjorde som alle mine andre faglærere; Å spørre. Hun bare satt der liksom. ''Sett i gang'' og ''noe mer du vil legge til?'' var det eneste hun sa. Siden hun sa så lite trodde jeg at jeg gjorde det kjempe bra, for når faglærer snakker lite pleier det i andre fag å bety at en har gjort det svært bra, men ikke her. 

I tillegg er faglærer dårlig til å lære bort. Har mistet telling på hvor mange videosnutter vi ser hver time, minst 3 stk. Har sett på 3-5 filmer siden i høst. Hun er hele tiden borte fra timene. Gir oss ''fri'' og sier vi må levere inn masse oppgaver innen en tidsfrist. Og det er vanskelige oppgaver om ting vi så vidt har gått gjennom. 

Er så oppgitt over at hun er en så sløv lærer. Mine andre lærere er ikke som henne i det hele tatt. 

Er jeg urimelig? Eller er virkelig faglærer ikke en veldig bra lærer? Hun er en svært hyggelig dame, men faglig er det bare et stort nei fra både meg og flere i klassen. 

Anonymkode: b4403...00f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...