Gå til innhold

Når bør man gi beskjed om kroppslige plager på jobb?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har begynt å få vondt i en skulder. Det er akkurat som den glir noen millimeter ut av ledd innimellom, da spesielt ved belastning. Det er ikke veldig vondt, men det er ubehagelig. 

Jeg jobber på en travel sykehusavd med til tider mye forflytning. Vi har hjelpemidler, men likevel kjenner jeg på denne skulderen. 

Nør bør jeg gi beskjed om dette? Jeg vil jo ikke ha en dårligere skulder mnoe jeg tenker jeg tenkwr jeg kan få om jeg ikke tar det litt roligere med skulderen. Og jeg vil heller ikke bli sykemeldt (med tiden dersom skulderen ikke bedrer seg). 

Anonymkode: 1b547...f72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I en fysisk jobb der man har helseansvar er det greit å få sjekket det ut og evt. si fra. Men se an lederen litt. I min kontorjobb ville jeg ikke sagt fra, det er lite aksept for å være syk i min bransje. Bare fraværsgrunnlag ved egen begravelse osv. ;) 

Anonymkode: 0a491...a71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor går du ikke til lege og finner ut hva det er? Da kan du også finne ut om den bør brukes som normalt eller ta det med ro osv. Jeg ville ikke gått til sjefen å bedt om tilrettelegging uten å vite om noe er galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...