Gå til innhold

4:3 diett


leeemx

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har gått på 5:2 dietten siden nyttår, og den fungerer super bra for meg. Jeg går langsomt, men stabilt, ned i vekt. Jeg rett og slett elsker denne type diett, den eneste jeg har klart å holde, og der jeg ser resultater. Men nå begynner sommeren å nærme seg! Og jeg merker at tempoet med vektnedgang kanskje ikke vil gi meg det målet jeg vil ha. derfor lurer jeg på om noen har prøvd 4:3 diett? Jeg vil ikke gå på denne om den vil ødelegge forbrenningen min, jeg vil ha langvarige resultater. Men om noe har gode eller dårlige erfaringer med 4:3 dietten vil jeg gjerne høre om disse!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du allerede går ned så fort som kroppen din tillater, kommer du ikke til å kunne gå noe fortere ned selv om du prøver å spise mindre, og jo lettere du blir, jo saktere vil du gå ned. Hva er din høyde og nåværende vekt, og hvor mye har du gått ned i gjennomsnitt pr uke den siste måneden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 1,63 høy, veier 70 kilo nå, gått ned 4 kilo på 3 mnd, og vil gjerne ned 5 kilo til 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har hatt et daglig kaloriunderskudd på rundt 300. Holder du samme fart, når du målet ditt i juli. Hvordan har det vært hittil, med tanke på humør, energi, sultfølelse? 4:3 er temmelig ekstremt. Jeg ville nok heller fortsatt med det som virker, enn å presse på og risikere en smell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5:2 har gått utrolig bra. Første mnd var ganske tung, men nå er det null problem. Jeg lar være å trene på faste dagene så da går det som regel ganske greit med energien :) jeg er flink og spiser mye kalorifattig mat, så jeg får i meg egentlig overraskende mye, på fastedagene. Grunnen til at jeg vil prøve 4:3 er jo for å prøve å gå mer ned i vekt, men er også gira på å prøve siden 5:2 har gått så greit, i tillegg er 4:3 noe jeg i såfall bare kommer til å gjøre over en periode på max 2 mnd. Men er så redd for at ved å begynne med 4:3 at det vil sinke forbrenningen min, og at vekten jeg går ned, fort vil gå opp igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4:3 vil ikke påvirke forbrenningen din. Risikoen med 4:3 (og andre ekstreme opplegg) er at du blir sulten, slapp, irritabel og fysen, og dermed sprekker og går opp igjen, gjerne til en vekt som er høyere enn den du hadde før du begynte slankingen. 

Men hvis å bekymre seg for "forbrenningen" får deg til å velge en fornuftig og effektiv strategi, så bekymr deg for forbrenningen din.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...