Gå til innhold

Jogge med gnagsår?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har gnagsår på det ene benet og skal jogge i morgen. Hjelper det å ta på plaster og legge litt bandasje over? 

Hva pleier dere å gjøre? 

Anonymkode: b8230...3d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Utsette joggetur

Anonymkode: 3f65b...152

for dårlig grunn til og ikke jogge med gnagsår! :D 

Anonymkode: b8230...3d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

for dårlig grunn til og ikke jogge med gnagsår! :D 

Anonymkode: b8230...3d6

TS foresten

Anonymkode: b8230...3d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Froning
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har gnagsår på det ene benet og skal jogge i morgen. Hjelper det å ta på plaster og legge litt bandasje over? 

Hva pleier dere å gjøre? 

Anonymkode: b8230...3d6

Pleier ignorere det helt til det blir så uutholdelig at jeg må ta en pause for at det skal gro. Anbefales ikke.

Hadde du klart å tape det med en bomullsdot slikt at det ikke gnisser og blir verre så er det best :)

Endret av Froning
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ha på plaster og ha over trenings/boksetape, sitter bedre:) Polstre litt rett og slett.

Anonymkode: 0496a...a7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plaster og nylonstrømpe på dårlig fot (evt klippe av bena på en strømpebukse hvis jeg ikke har)

Anonymkode: 889a8...bb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke sko gar du fått gnagsåret av? Er det skoene du skal jogge i i morgen, så dropp enten skoene eller joggingen. Får du større eller mer gnagsår og særlig om du får hull på blemmen så er infeksjon neste. Da kan det gå lang tid til du er i stand til å fote deg, særlid dersom du får infeksjon på stedet. 

Plaster er lite lurt, unntaket er gnagsårplaster. Et minimum om du skal jogge er gnagsårsokker. Kjøpes på apotek eller sportsbutikk.

Anonymkode: d18cd...3c3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke sko gar du fått gnagsåret av? Er det skoene du skal jogge i i morgen, så dropp enten skoene eller joggingen. Får du større eller mer gnagsår og særlig om du får hull på blemmen så er infeksjon neste. Da kan det gå lang tid til du er i stand til å fote deg, særlid dersom du får infeksjon på stedet. 

Plaster er lite lurt, unntaket er gnagsårplaster. Et minimum om du skal jogge er gnagsårsokker. Kjøpes på apotek eller sportsbutikk.

Anonymkode: d18cd...3c3

TS. Jeg får ikke gnagsår av joggeskoa :) Takk

Anonymkode: b8230...3d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å sette meg på sykkelen eller gjøre styrketrening de 1-3 dagene det tar for såret til å gro :) Gnagsårstrømper synes jeg blir for varmt. 

Anonymkode: 9339a...989

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg pleier å sette meg på sykkelen eller gjøre styrketrening de 1-3 dagene det tar for såret til å gro :) Gnagsårstrømper synes jeg blir for varmt. 

Anonymkode: 9339a...989

Greia er at jeg skal jogge maraton løp til lørdagen. Og har sagt ja til en venn om å være med på en liten joggetur i dag, men blir det for vondt så får jeg bare avbryte :) Jeg legger på et gnagsårplaster, jeg fant det i skapet :)

Anonymkode: b8230...3d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har gnagsår på det ene benet og skal jogge i morgen. Hjelper det å ta på plaster og legge litt bandasje over? 

Hva pleier dere å gjøre? 

Anonymkode: b8230...3d6

Compeed + sportstape i tillegg. Da merker du lite til gnagsår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Greia er at jeg skal jogge maraton løp til lørdagen. Og har sagt ja til en venn om å være med på en liten joggetur i dag, men blir det for vondt så får jeg bare avbryte :) Jeg legger på et gnagsårplaster, jeg fant det i skapet :)

Anonymkode: b8230...3d6

Daså :) Er det compid du bruker? 

Anonymkode: 9339a...989

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest carmabell

Compid er gull verdt! Til og med når jeg har hatt mange blemmer og gnagsår har jeg takket være compid klart å overleve å danse med tåspissko. Så tror det skal gå greit å jogge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Compeed er like uunnværlig som gode sko for en som løper mye. 

Anonymkode: 8ad3d...6c1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Greia er at jeg skal jogge maraton løp til lørdagen. Og har sagt ja til en venn om å være med på en liten joggetur i dag, men blir det for vondt så får jeg bare avbryte :) Jeg legger på et gnagsårplaster, jeg fant det i skapet :)

Anonymkode: b8230...3d6

Da ville jeg i alle fall sagt at du skal gi gnagsåret hvile... Eller prøver du å få det til å bli verre før maratonet?

Anonymkode: d1d4e...3c0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Greia er at jeg skal jogge maraton løp til lørdagen. Og har sagt ja til en venn om å være med på en liten joggetur i dag, men blir det for vondt så får jeg bare avbryte :) Jeg legger på et gnagsårplaster, jeg fant det i skapet :)

Anonymkode: b8230...3d6

Siden du skal løpe maraton på lørdag, skal du naturligvis droppe joggeturer til gnagsåret er grodd. 

Anonymkode: 072b2...386

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Compeed både i morgen og på maratonet selv om det virker som om det er blitt bra igjen. Husk også vaselin på utsatte steder på kroppen før maraton! Men du har sikkert løpt noen lange turer så du vet at gnagsår kan komme på de underligste steder.

Anonymkode: 63900...1f3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...