Gå til innhold

Alene hjemme-fest


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en jente på 16 som skal arrangere en fest hjemme hos meg neste helg. Det blir rundt 20 stykker, huset mitt er ikke så stort. Jeg bor i et ganske tett nabolag, og de siste festene jeg har vært på har slutta tidlig pga naboklager. I tillegg bor venninnene mine i nærheten, jeg er nabo med to av de - og foreldrene deres er hjemme. Vil helst ikke bli ferska. Mamma lar meg ha folk hjemme, men ikke om hun vet det er drikke der. Noe det blir... Hva gjør jeg da?

Om noen skal komme med en tale om at 16-åringer ikke skal drikke, så er jeg klar over det. Men jeg og vennene mine har full kontroll og klarer å passe på. Jeg har aldri blitt full før, og har bare planer om at vi skal kose oss!! 

Anonymkode: c1403...f6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare et tips. Første gang du skal ha fest hjemme alene, ikke drikk. Vær edru eller ta liten én øl, snakker av erfaring. 

Anonymkode: 7e56a...350

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Bare et tips. Første gang du skal ha fest hjemme alene, ikke drikk. Vær edru eller ta liten én øl, snakker av erfaring. 

Anonymkode: 7e56a...350

Ok, takk. Har planer om å ha kontroll og oversikt så jeg og et par av vennene mine skal ikke drikke så mye.

Anonymkode: c1403...f6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke naivt å tro du kommer unna med dette hvis de siste festene du var på endte pga naboklager? Nå kjenner ikke jeg din mamma, men det er vanlig å alliere seg med en nabo når man lar tenåringen være hjemme alene, og 20 stk hadde lett utløst en tlf til mamma.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, LittleBabyBlue skrev:

Er det ikke naivt å tro du kommer unna med dette hvis de siste festene du var på endte pga naboklager? Nå kjenner ikke jeg din mamma, men det er vanlig å alliere seg med en nabo når man lar tenåringen være hjemme alene, og 20 stk hadde lett utløst en tlf til mamma.

Jeg har en søster på 18, og vi pleier i så fall som regel å sove hos besteforeldrene mine. Er bare en kveld alene hjemme.

Anonymkode: c1403...f6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er bare å dra på "alene hjemmefester", og ikke å holde de selv. 

(Hilsen gammel traver med erfaring)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

100% sikkert så vil foreldrene dine finne ut av det, og du vil ikke få være alene hjemme flere ganger. Slike fester går nesten alltid ut av kontroll. Dukker politiet opp, så er det stor sjanse for at du blir tatt med i fyllearresten pga du er mindreårig og sannsynligvis mye fullere enn du selv tror. Et hus fullt av ødelagte ting og oppkast blir nok foreldrene dine veldig glade for også..

Anonymkode: 69e4c...245

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at foreldrene fort finner det ut. Om naboene klager så får vel foreldrene dine høre det. 

Uansett ha stålkontroll på hvem du slipper inn på festen. Ikke la folk ta med egne venner.

Selv har jeg opplevd tyveri på hjemmefester. Så pass på at alle mobiltelefoner og slikt ikke ligger fremme. Lås rom som folk ikke skal inn på, osv.

Endret av Hermine Grang
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør være edru slik at du har kontroll. I tillegg bør du alliere deg med en voksen (en kul onkel, storebror, eller en nabo?) som kan hjelpe deg dersom ting kommer ut av kontroll. Snakker av erfaring, det kommer ALLTID flere på en slik fest enn hva som er planlagt. 

Med det sagt, kommer aldri dette til å gå uten at moren din får vite det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller aldri planer om å bli snydens, og alltid ha kontroll. Men ting er ikke alltid som man planlegger.

Anonymkode: f0ae0...d8f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garantert at du blir tatt. Jeg arrangerte aldri noe. Alltid ting som blir stjålet, knust og ødelagt. Er fet virkelig verdt det? Her har mannen mobtert datakamera i stue og entré, så det er full kontroll når vi ikke er hjemme. Tips til foreldre som vil sikre huset mot "innbrudd".

Anonymkode: e91ed...57e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Låse inn ting av verdi og passe på hvem som kommer . Jeg inv 10 i min 18 årsdag men kom vel 25 , kommer altid fler en man tror :) men jeg bodde i egen leil da 

Anonymkode: 4b7aa...5f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær selektiv med hvem som får komme og hvem du forteller det til. Du vil ikke ha folk på døren som du ikke har innvitert. 

Ikke drikk sprit. 

Ta alt av verdi og lås det inn på soverommet. 

Vær forberedt på å vaske mye. Det kan bli vanskelig å skaffe vaskemiddler på en søndag om du ikke bor ved en søndagsåpen butikk. ha vaske middler klart. Om noen spyr i naboens hage bør du rydde opp. Naboen min sladret ikke på meg fordi jeg ga nabo varsler først, ryddet opp og kom på besøk dagen etter og beklaget eventuelt bråk. 

Folk blir mindre fulle om de har mat i magen. Server mat! 

Avslutt kl 12. Folk flest kan gå med på at det bråker litt. De fleste har forståelse for at tenåringer skal gjøre litt ugang, men det å bli holdt våken er omtrent det mest irriterende i verden. 
Start heller tidlig! 

OM du blir tatt, er du klar for å ta konsekvensene? Vis ikke, ikke gjør det. Men om du gjør det, så lykke til :D 

Anonymkode: 61cdc...80c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...