Gå til innhold

Hvorfor blir folk så provosert av at en pen jente vil sjekke opp en lege?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er er presens. Pågående. Herregud da. Er lege for. Når noen bytter fastlege eller går ut døra på legevakten er man ikke lenger deres lege. 

Anonymkode: 47d76...c1b

Du får mene det da. Mine pasienter er pasienter enten jeg hadde dem for ti år siden eller forrige uke. For min del er det i alle fall utenkelig å sette yrkeskarrieren på spill ved å innlede et forhold til en tidligere pasient. 

Anonymkode: 27aee...352

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ble nettopp sjekket opp av en fyr som syklet forbi og spurte om veien! Haha jeg blir så innbilsk av å bli sjekket opp konstant! Ååååhhh jeg vil ha legen! Gjør vondt!

Anonymkode: 7290b...866

Så gå å sjekk han opp da! Herregud, hva venter du på?

Du er bare helt utrolig. Hadde han sjekket deg opp, hadde han spurt om nr ditt og om dere skulle tatt en kaffe eller noe. Ikke om veien. Du må komme deg ned fra din høye hest eller få hjelp. 

Egentlig tror jeg du bare tuller og dette er en useriøs tråd :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du får mene det da. Mine pasienter er pasienter enten jeg hadde dem for ti år siden eller forrige uke. For min del er det i alle fall utenkelig å sette yrkeskarrieren på spill ved å innlede et forhold til en tidligere pasient. 

Anonymkode: 27aee...352

Det er for deg. Loven tillater det. 

Anonymkode: 7290b...866

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Snuppah00 skrev:

Så gå å sjekk han opp da! Herregud, hva venter du på?

Du er bare helt utrolig. Hadde han sjekket deg opp, hadde han spurt om nr ditt og om dere skulle tatt en kaffe eller noe. Ikke om veien. Du må komme deg ned fra din høye hest eller få hjelp. 

Egentlig tror jeg du bare tuller og dette er en useriøs tråd :) 

Han gjorde det. Først om veien men jeg tror det bare var en unnskyldning. Dette skjer HELE tiden. Menn som later som de spør om veien eller hvor en butikk er og så spør de om vi kan slå følge eller om nummeret rett etterpå. 

Anonymkode: 7290b...866

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er for deg. Loven tillater det. 

Anonymkode: 7290b...866

Den gjør ikke det. Et slikt forhold kan skape trøbbel, og det ønsker ikke undertegnende å utsette seg for. 

Jeg forstår ikke hvorfor ikke TS bare slår til å ber legen ut. Dersom det er er så fryktelig uproblematisk. 

Anonymkode: 27aee...352

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den gjør ikke det. Et slikt forhold kan skape trøbbel, og det ønsker ikke undertegnende å utsette seg for. 

Jeg forstår ikke hvorfor ikke TS bare slår til å ber legen ut. Dersom det er er så fryktelig uproblematisk. 

Anonymkode: 27aee...352

Så underbygg det da!! Ikke bare kom med påstander du ikke har belegg for og fremstill den som sannhet når det er løgn! Akkurat hvor står det at du som lege ikke kan ha forhold til en tidligere pasient som ikke lengre er pasient? For så vidt jeg kunne se alle stedene jeg leste fordi jeg syntes det virket veldig merkelig at f.eks en legevaktslege som er i kontakt med veldig mange personer, liksom skal huske hvem han/hun har vært i kontakt med i løpet av årene. Eller at en fastlege med 1700 pasienter til enhver tid, liksom skal huske noen de på et eller annet tidspunkt var lege for så ofte som folk bytter fastlege i dag, om de treffes i en annen setting senere i livet. Og jeg kan ikke se at det foreligger noen som helst annen dokumentasjon enn at restriksjonene gjelder pågående pasient/lege relasjon. 

Hva du personlig velger å gjøre er revnende likegyldig. Det som er interessant er hvilke regler som faktisk gjelder. 

Anonymkode: 47d76...c1b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest 007_008_007
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Misunnelige? For feige til å gjøre det selv? Jeg fikk mye drittslenging i tråden min under 

Anonymkode: 7290b...866

Kan du ikke takle at folk ikke er enige med deg så må du ikke opprette tråder og sutre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, 007_008_007 skrev:

Kan du ikke takle at folk ikke er enige med deg så må du ikke opprette tråder og sutre.

Nettopp! Lurer på hvorfor hun ikke har sjekket opp legen enda :filer: 

Anonymkode: d306c...3ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer imponert om en pen jente sjekker opp en parkeringsvakt, det står det respekt av.  Leger og advokater (og brannmenn og politi) og alt annet som er så tannløst forutsigbart og kjedelig er bare teit.  Vil man føle seg som en i mengden, en usynlig og gjennomsnittlig kjedelig person, er det bare å følge strømmen og sjekke opp en slik, eller en skuespiller eller finansmann etc.

Nei, en parkeringsvakt i Oslo kommune med uniform, det er noe annet det!:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han gjorde det. Først om veien men jeg tror det bare var en unnskyldning. Dette skjer HELE tiden. Menn som later som de spør om veien eller hvor en butikk er og så spør de om vi kan slå følge eller om nummeret rett etterpå. 

Anonymkode: 7290b...866

If you Say so

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

TULL. Siden du ikke gadd underbygge løgnen din, har jeg sjekket det: 

"§ 7 
En lege må ikke utnytte en pasient hverken seksuelt, økonomisk, religiøst eller på annen måte. En pasients samtykke fritar ikke legen for ansvar. En lege må ikke innlede et seksuelt forhold til en person han/hun er lege for."

Kilde: http://legeforeningen.no/Om-Legeforeningen/Organisasjonen/Rad-og-utvalg/Organisasjonspolitiske-utvalg/etikk/etiske-regler-for-leger/

Det står ER. Altså kan man fint treffes etter at pasient/lege-kontakt er avsluttet. 

Anonymkode: 47d76...c1b

Med så bastante meninger og fortolkninger, så må du nesten og komme med hva domstolen har sagt og skrevet om forhold mellom pasient og lege. Det er nemlig dommerne som fortolker og dømmer etter loven. 

Anonymkode: 9b967...6ae

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svar på hvorfor du mener vi alle er misunnelig på deg? Fordi du er så tøff som skal sjekke opp en lege? Wow, applaus til deg. Jeg nekter å tro du er smellvakker. Legg ut bilde da ;) 

Anonymkode: d306c...3ea

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ts er helt stille nå.  Kanskje hun dro for å sjekke han opp og ble hardt avvist, derfor har hun ingenting å skryte av. Ouch ts

Anonymkode: 58587...9b1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må da være fleip? Som å høre min bestemor og hennes status-fantasier.

Finnes det unge folk i dag som på ramme alvor mener det er status å være sammen med en lege?  Eller advokat? Eller skuespiller? Eller grønnsakshandler (med tilgang til gratis kålhue), eller bilselger (med tilgang til lånt BMW?) eller tannlege med tilgang til sexy utstyr for bdsm?  Osv....

Nei, tror ts fleiper, eller er over 60 år.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Med så bastante meninger og fortolkninger, så må du nesten og komme med hva domstolen har sagt og skrevet om forhold mellom pasient og lege. Det er nemlig dommerne som fortolker og dømmer etter loven. 

Anonymkode: 9b967...6ae

Akkurat i forhold til dette holder jeg på mine bastante meninger fordi jeg er sikker på det jeg sier. Stort sett er det helt uproblematisk for en lege å ha et forhold til en tidligere pasient der pasinet/lege-forholdet er tydelig avsluttet. Dersom legen bare har vært i kontakt med legen gjennom enkeltkonsultasjoner/operasjon el lignende er det sjeldent noe å tenke på en gang. I enkelte tilfeller der legen f.eks har vært pasientens psykiater/fastlege eller lignende over tid der en kan snakke om mulig utnytting pga tillitsforholdet selv i ettertid, kan en lege miste autorisasjonen selv etter at pasientkontakten er avsluttet. Men som en hovedregel, kan en lege bli sammen med en eks-pasient om behandlingssituasjonen er avsluttet. Her er en artikkel til som viser vurderingene legen bør gjøre og hvilke type situasjoner som kan bli problematisk i forhold til helsepersonell loven.

http://tidsskriftet.no/2011/06/medisinsk-etikk/privat-forhold-mellom-lege-og-pasient

Og her er en artikkel som viser hvor grove ting det er snakk om der leger fratas autorisajonen. Det finnes ikke tvil i noen av disse sakene om at disse legene utnytter sin stilling, at det stort sett er pågående kontakt og der det ikke er det, er det svært tydelig at legen fullstendig mangler normalt gangsyn.

http://tidsskriftet.no/2005/06/rett-og-urett/seksuelt-forhold-mellom-lege-og-pasient-er-uakseptabelt

Anonymkode: 47d76...c1b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 26.3.2017 den 14.24, AnonymBruker skrev:

Han gjorde det. Først om veien men jeg tror det bare var en unnskyldning. Dette skjer HELE tiden. Menn som later som de spør om veien eller hvor en butikk er og så spør de om vi kan slå følge eller om nummeret rett etterpå. 

Anonymkode: 7290b...866

Du er vel imøtekommende på flere måter da. Det kan jo og være at de ser på deg som lett, hvem vet. 

Skjedde da? Oppdatering! Siden du er så pen så sa legen så klart ja, ikke sant? 

Anonymkode: 65eb4...695

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest canacas
På 3/26/2017 den 13.31, AnonymBruker skrev:

Legen jeg møtte her i Trondheim har en perfekt personlighet og jeg ble umiddelbart tiltrukket av utseendet hans, noe som faktisk aldri skjer meg. 

Bryr meg ikke om at legestatusen eller lønnen er på vei ned. Han er perfekt!

Anonymkode: 7290b...866

Hvor mye av personligheten hans fikk du ut av konsultasjonen egentlig? Du syns han var kjekk. Thats it. Bare innrøm det. Det er ok! 

På 3/26/2017 den 13.53, AnonymBruker skrev:

Hei TS,

jeg har fulgt med på denne og den andre tråden du har laget og tenkte å spare deg litt tid og tankekraft. Ser du skal treffe denne legen på mandag,  antar det er legevakten på St.Olavs? Ingen av de mannlige legene som jobber på mandag er single. 

Anonymkode: 87725...7cc

:laugh:

På 3/26/2017 den 14.15, AnonymBruker skrev:

Ble nettopp sjekket opp av en fyr som syklet forbi og spurte om veien! Haha jeg blir så innbilsk av å bli sjekket opp konstant! Ååååhhh jeg vil ha legen! Gjør vondt!

Anonymkode: 7290b...866

Dersom han sjekket deg opp klarte han det jo. Eller mener du at han forsøkte å sjekke deg opp? Du som er så smart og perfekt burde klare forskjellen. 

På 3/26/2017 den 14.24, AnonymBruker skrev:

Han gjorde det. Først om veien men jeg tror det bare var en unnskyldning. Dette skjer HELE tiden. Menn som later som de spør om veien eller hvor en butikk er og så spør de om vi kan slå følge eller om nummeret rett etterpå. 

Anonymkode: 7290b...866

Dette stemmer jo overhodet ikke med alle andre tråder på KG om at menn ikke gidder sjekke, eller tør sjekke, eller tar initiativ. Jeg tror dette er fake news, for norske menn er tafatte og tør ikke prate med kvinner ;) 

 

Men du, det er onsdag... hvordan gikk det på mandag? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha dette er bare en trolletråd. Ts har blitt borte og sikkert lei av å trolle :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...