Gå til innhold

Hva motiveres hunden din av?


The Kitten

Anbefalte innlegg

Det blir jo sagt at hunder motiveres av enten godbiter eller leker. Hva motiveres din hund av? Hos min er det i begge deler, avhengig av hvilket modus hunden er i.  

Endret av The Kitten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Froning
4 minutter siden, The Kitten skrev:

Det blir jo sagt at hunder motiveres av enten godbiter eller leker. Hva motiveres din hund av? Hos min er det i begge deler, avhengig av hvilket modus hunden er i.  

Tur, mat (ikke grønnsaker) og sokker.

Ellers ligger hun for det meste og snorker på sofaen.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er like latterlig lykkelige og motiverte hver eneste dag. En ostebit som faller på gulvet, synet av et rådyr de kan galbjeffe på, elgbærsj å rulle i, stjålet kattemat, skitne truser funnet  i vaskekjelleren, det å grave i kattesankassen og virkelig sprute dritt og sand "all over" "myrde doruller", og bare å ligge 90% av tiden på rygg framfor peisen på et saueskinn. Listen er lang. Skulle helt klart ønske jeg var en hund. :rolleyes:

Endret av Perle
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Froning skrev:

Tur, mat (ikke grønnsaker) og sokker.

Ellers ligger hun for det meste og snorker på sofaen.. 

:ler: Får hun sokker som belønning innimellom? 

Hunden "min" (strengt tatt eksen sin (glemte hermetegn i åpningsinnlegget), men jeg får låne den når jeg måtte ønske) er veldig bestemt på hvilke belønning han vil ha. Nytter ikke å komme med en godbit om han vil leke med ballen sin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Froning
49 minutter siden, The Kitten skrev:

:ler: Får hun sokker som belønning innimellom? 

Hunden "min" (strengt tatt eksen sin (glemte hermetegn i åpningsinnlegget), men jeg får låne den når jeg måtte ønske) er veldig bestemt på hvilke belønning han vil ha. Nytter ikke å komme med en godbit om han vil leke med ballen sin. 

Ikke som belønning. Når jeg skal dra i gang en lek så pælmer jeg en av sokkene mine på henne. Av og til blir det litt for mye soving... Den eneste måten å få hun opp på bena når hun ikke skal på tur eller få mat. Da kvikner hun fort til for å si det mildt :laugh: Hun elsker sokker ! Aner ikke hvorfor...

Haha. Du sparer sikkert mye penger på godbiter i lengden av det. Søtt når hunder gjør krav på lekene sine :fnise:

Endret av Froning
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Froning skrev:

Ikke som belønning. Når jeg skal dra i gang en lek så pælmer jeg en av sokkene mine på henne. Av og til blir det litt for mye soving... Den eneste måten å få hun opp på bena når hun ikke skal på tur eller få mat. Da kvikner hun fort til for å si det mildt :laugh: Hun elsker sokker ! Aner ikke hvorfor...

Haha. Du sparer sikkert mye penger på godbiter i lengden av det. Søtt når hunder gjør krav på lekene sine :fnise:

Så søtt! :i

Ja, jeg sparer masse. Kjøper godbiter og av og til leker til ham da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MIn hund foretrekker helt klart mat, leke er bare sånn passe gøy i korte omganger. Jeg har jobbet med å utvikle interesse for lek og lekeutholdenhet, men det er fortsatt bare sånn passe kjekt innimellom. Ulike typer mat er superdigg og noe han veldig gjerne jobber for!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lek med pipeleker, meg og andre hunder, og mat i alle former. Hun jobber like hardt for en bananbit som en pølsebit, og jeg slipper ofte unna med bare tørrfôr. Men mat er nok mye høyere på lista enn lek som belønning.. Noen ganger lar jeg henne også løpe fra seg som belønning for å gå fint forbi enooorme utfordringer som bananskall og hestebæsj - hun elsker å løpe fortfortfort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mat, lek og kos, i den rekkefølgen. Det har ikke så mye å si hva slags mat han får heller egentlig, bare han får noe, så det kan godt være gulrotbiter. Men det aller beste er brunost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, The Kitten skrev:

Det blir jo sagt at hunder motiveres av enten godbiter eller leker. Hva motiveres din hund av? Hos min er det i begge deler, avhengig av hvilket modus hunden er i.  

mat og søvn. Bonnie er katt i hundeform.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Lek, mat og ros. Hun elsker at jeg gjemmer meg, løper etter henne, eller kaster tennisballen til henne.  

Anonymkode: c7bab...9f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mat. Han elsker at jeg gjemmer små godbiter rundt i huset og lar ham søke etter dem. Blir så stolt når han finner dem. Ute er hans store interresse å søke etter mus der de har gravd ganger i gresset under snø. Buhunder lar seg lett glede. ;)

musejeger.jpg.9306471e77e55b81a91bbaf2a834e41f.jpg

Endret av Skywalker
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
På 8.4.2017 den 14.43, Skywalker skrev:

Mat. Han elsker at jeg gjemmer små godbiter rundt i huset og lar ham søke etter dem. Blir så stolt når han finner dem. Ute er hans store interresse å søke etter mus der de har gravd ganger i gresset under snø. Buhunder lar seg lett glede. ;)

musejeger.jpg.9306471e77e55b81a91bbaf2a834e41f.jpg

Flott buhund :) Hadde sjølv ein svart tidligare. No prøvar eg meg på ein blakk.

 

Buhundkvalpen min på 6 mnd er mest motivert på mat, men har eg noko i handa som eg "lover" og gje frå meg vert han supermotivert. Snøballer har vore det store i vinter , men han er kvalp so han elskar alt han får fatt på :)

DSCN9807.JPG

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er alt fra stemmebruk og en kjapp lekeøkt til forskjellige godbiter. 
Min er et matvrak, så varierte ferske godbiter er det som funker best. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godbiter,  og kun det egentlig. Hundene mine vet veldig godt hva de heter, men jeg kan rope navnene til jeg blir blå. Sier jeg "nammenam" istedenfor så er de straks på plass. Det kan jeg hviske nærmest, og de får det med seg. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Den Lille Heksa
2 timer siden, Trolltunge skrev:

Godbiter,  og kun det egentlig. Hundene mine vet veldig godt hva de heter, men jeg kan rope navnene til jeg blir blå. Sier jeg "nammenam" istedenfor så er de straks på plass. Det kan jeg hviske nærmest, og de får det med seg. :fnise:

Jeg ser deg for meg rope "NAMMENAMM, NAMMENAMM"! :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...