Gå til innhold

Hvilke yrker er ikke bra nok på menn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det viktigste er at han trives, men også at jobben ikke er hele livet hans. Hadde ikke orket en arbeidsnarkoman og er veldig fornøyd å ha en barnehageansatt som samboer. Ikke det mest prestigefylte yrket, men det passer ham helt topp :)

Jeg hadde heller ikke orket de som har yrker som innebærer mye reising. Jeg er midt i å etablere meg med barn, hjem og familie, da trenger jeg ikke en mann som bare er til stede 50% av tiden. Jeg vil bygge opp et liv SAMMEN med noen, ikke være alenemor på deltid. Jeg kunne heller ikke vært sammen med noen som jobbet med noe som bryter med mine etiske verdier, for eksempel pelsdyrbonde.

Anonymkode: f86cf...f8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kunne aldri vært sammen med en statsansatt byråkrat.

Anonymkode: c3776...13a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid
På 24.3.2017 den 15.05, AnonymBruker skrev:

Personlig syns jeg at vanlig butikkansatt er ganske turn-off på menn. Hvis man er 40 år og har nådd karrieretoppen som vanlig butikkansatt er det bare kjipt og trist. Har også sett menn på nærmere 50 som jobber som assistenter i småskolen, "under" kvinnelige lærere i 20-åra, og det virker bare rart.. De er kanskje utdannet fagarbeidere, men uansett.

Hva mener dere andre?

Anonymkode: 46565...379

Det som er ganske turn -off er kvinner som tenker som dette. 

Da tenker jeg at vedkommende har sett menneske og verdisyn som tilsier at hin har veldig mye igjen å lære om livet. I tillegg syns jeg det er snodig at de kommer klart frem at det er negativ å jobbe under kvinner som har en annen stilling en dem selv. 

Jeg liker mennesker i alle slags yrker, med og uten utdannelse, som er greie og hyggelige. (Så kan TS tenke om hin ville passe inn i en slik kategori...) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke viktig, så lenge han trives og har nok lønn til at det går rundt.

Anonymkode: bc79b...893

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger å føle at mannen er minst like smart og belest som meg selv.

Shoot me, men slik er det. Hvis ikke ender jeg opp som en oppgitt, frustrert, smånedlatende og slem kjæreste. Har prøvd det, og kommer ikke til å prøve det igjen.

Er han det, er det vel ikke noe i veien for at han jobber i kassa på Rimi. Men har fortsatt til gode å møte noen med en slik evner/yrkesvalgkombo. 

Anonymkode: 2e50b...9cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yrket har ikke mye å si, så lenge ikke hele livet dreier seg om jobben hans. Latterlig tråd. For min del er det viktigere at han har litt mellom ørene, men han behøver ikke å ha høyere utdanning. Håndverkere er fantastisk, men han må helst være på samme nivå som meg intellektuelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil heller ha en bilmekaniker enn mann i dress eller i "kvinneyrke" (type sykepleier eller barnehageassistent)

Anonymkode: 6945f...43c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.3.2017 den 19.38, EvaLena skrev:

Det eneste jeg kan tenke meg menn ikke egner seg som er å være ammende mamma. Ellers kan de være absolutt alt.

Personlig er jeg glad jeg aldri har fått en jordpappa, tror jeg hadde nektet og heller født uten hjelp.

Men selvfølgelig de finnes, det er da likestilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er viktigere å gå etter indre kvalifikasjoner istedet for å være så overfladisk?

Anonymkode: b3e19...9b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekte menn har høystatus yrker. Guttevalper har lavstatus yrker.

Anonymkode: 6e544...28b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Graderer ikke andres yrker på den måten. Et ærlig arbeid er et ærlig arbeid. Dog holder jeg meg generelt unna menn som velger å jobbe med barn og ungdom, men det har mer med å gjøre at jeg finner dem suspekte, ikke fordi jobben ikke er "god nok".

Anonymkode: 28e74...4bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ekte menn har høystatus yrker. Guttevalper har lavstatus yrker.

Anonymkode: 6e544...28b

:fnise::fnise: gratulerer....etter 5 mnd på kg er dette det dummeste innlegget jeg noensinne har sett. Det er bra du er anonym, ellers hadde det vært ordentlig flaut for deg hahah   @Bootyhunter @Uffda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Fru Uperfekt skrev:

Personlig er jeg glad jeg aldri har fått en jordpappa, tror jeg hadde nektet og heller født uten hjelp.

Men selvfølgelig de finnes, det er da likestilling.

Akkurat det hadde jeg brydd meg fint lite om der og da. Nå ble det KS på meg, men det var en mann innom og sjekket åpning ...... ja, gudene vet. Han gikk iallefall i hvit frakk og tresko  :alice:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, EvaLena skrev:

Akkurat det hadde jeg brydd meg fint lite om der og da. Nå ble det KS på meg, men det var en mann innom og sjekket åpning ...... ja, gudene vet. Han gikk iallefall i hvit frakk og tresko  :alice:

Jeg har kun hatt kvinnelige jordmødre på vaginalfødslene mine, under KS har jeg naturlig nok hatt menn til stede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Axl Rose
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ekte menn har høystatus yrker. Guttevalper har lavstatus yrker.

Anonymkode: 6e544...28b

Ekte menn gir faen i kjerringer som deg. Guttevalper hører på kjerringer som deg.

Hva er ditt yrke? Er du ei ekte kvinne eller jentunge? La meg få vite yrke ditt så skal jeg dømme etter det.

Endret av Axl Rose
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Froning

Er det virkelig slikt at folk går rundt å definerer seg selv som mennesker utifra hva de jobber som? :fnise: Burde holde at man tjener til livets opphold og har råd til å leve livet. Og da sakker jeg ikke om luksusreiser til Maldivene 5 ganger i året.

Folk som kun går etter statusyrker syntes jeg så synd på. Når man setter slike forventninger til mennesker så har man sikkert problemer med forventninger på seg selv. Tror en slik mentalitet vil minske sjansene betraktelig for å finne genuin kjærlighet og man er sannsynligvis omgitt av mye falskhet i det daglige livet i tillegg. Brrrrrrr

Done.

Endret av Froning
Lenke til kommentar
Del på andre sider

for meg så er det viktigst at mannen trives i jobben sin. Det er viktigere for meg at mannen er oppegående og har litt kunnskap om verden rundt seg.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...