Gå til innhold

Hvor mye penger bruker du på deg selv?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I snitt pr. mnd til hobby, fritidsaktiviteter, uteliv og ferie, etc?

Anonymkode: c451e...af9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter jeg fikk barn har faktisk det meste gått til han, eller aktiviteter/ferie sammen. Har brukt hundretusener, b,la på feriereiser oppgjennom årene. Verdt hver krone når jeg ser det fine resultater gode opplevelser sammen med barn gjør for god utvikling.

Anonymkode: af3eb...464

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 7000 i mnd., men det inkluderer mat jeg kjøper til lunsj i kantina for eksempel...

Anonymkode: c8bdc...529

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ca 10.000 kr, ferier er utenom:-)

Anonymkode: df9f8...c78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har satt av 2000 kr jeg kan bruke. Bruker ikke penger på uteliv og festing (alkohol), pengene går til kino, teater osv, samt shopping. Jeg har et feriebudsjett på 50 000 kr per år, men dette er egen sparing som ikke er i disse 2000 kr.

Mvh Yvonne :heiajente: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Setter av 5000 hver mnd i lommepenger. 

Anonymkode: 7fbe3...e88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til "småting": 700 kr, mer hvis jeg bruker mindre på mat eller annet.

Ferier og elektronikk regnes utenom, men går vel maks 2000 kr i mnd i snitt til det (varierer veldig fra år til år).

Anonymkode: 426a9...ff2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spise ute, reise, frisør, underholdning, trening, hobby, klær og sko -- 3924 kr hvorav hele 2880 kr går til ferie (mat, innlosjering, camping, suvenirer o.l.) Dette er snittresultatet for hver mnd. i 2016.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs jo litt hvordan man definerer det. Jeg bruker ekstremt lite på bare meg. Litt utgifter til sminke, klær og hår, men sikkert ikke mer enn 1000 kr i snitt pr mnd. Trening kr 339 pr mnd.  Men jeg bruker mye på bolig. Det er jo til meg det og på en måte, men kommer alle til gode, selv om det i hovedsak er min hobby å utbedre bolig.  Jeg er veldig gniten når det gjelder klær og sko til meg selv, og kjøper bare på salg. Pusser jeg opp et rom er jeg absolutt ikke gniten, og vil ha kvalitet. Føler det er en investering. Så om jeg bruker mye eller lite på meg er et spørsmål om hvordan man definerer utlegg til boligen, som er min hobby, men også noe som øker verdi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var et vrient spørsmål, fordi jeg aldri har satt meg ned og regnet ut noe gjennomsnitt e.l. Nå har Dnb i nettbanken en veldig fin funksjon som heter "Hva bruker du pengene på?" eller noe slik. Klikker man på den, popper det opp en liste oppdelt i kategorier for hva man bruker penger på. "Restaurant, cafe og uteliv", "Billån", "Bolig", "Helse og velvære" og "mat". Sånne ting.

Jeg har kikket på denne av og til, og fulgt med sånn passe. Særlig på matposten, som egentlig er litt stor for oss to (mor og halvvoksen sønn).

Men generelt kan jeg si at min store "pengetyv" på forbruk til meg selv, er Pepsi Max og så klesposten. Jeg kjøper klær altfor ofte, trenger det ikke. Jeg skulle egentlig ha en shoppe-stopp her i første halvår 2017, men den har jeg jo glatt brutt både en og to ganger... :PGrr!

Snitt blir det vel et par tusen i mnd i klær. Jeg kjøper ikke så mange klær, men hvert enkelt plagg koster litt - dvs en del mer enn H&M. Så bruker jeg vel 1000 kr til brus (ja, det er mye) i mnd. Alkohol og fest bruker jeg utrolig sjelden penger på. Jeg har en flaske rosevin i kjøleskapet, uåpnet, som jeg fikk til jul for tre mnd siden. Vil tippe jeg bruker penger på alkohol kanskje to til maks tre ganger i året. Ellers klipper jeg meg gratis hos faren min, men det hender jeg kjøper hårfargingsmiddel. Det koster vel et par hundre. Noen måneder mellom hver gang jeg kjøper det.

Av og til, kanskje en gang i mnd i snitt, leier jeg en film via GET boksen på tv. Senest i går leide jeg og sønnen en film vi så sammen. 50 kr. Kino har jeg ikke vært på siden jeg flyttet i fjor sommer. Tilfeldigvis.

Interiør? Nei, det er lite jeg bruker på det, iallfall som jeg husker det siste året. Jeg brukte en hel del i en smell i fjor sommer, fordi jeg flyttet for meg selv etter et samlivsbrudd. Kjøpte nesten alle møbler nytt. Hadde spart opp penger til det, så det var ikke noe jeg tok på avbetaling eller kreditt, altså! Men da fikk jeg på en måte shoppet fra meg litt. Jeg er ellers ikke så glad i nips og pyntefigurer og sånt, så det har jeg omtrent ikke noe av. Har et par Hammershøi vaser jeg fikk av faren min i innflyttingsgave bare. Og et par glass-telysholdere jeg har kjøpt. Kjøpte et montert bilde til å ha på veggen over sofaen i stua for ca 1500 kr. Så kjøpte jeg et par store Norgesglass til oppbevaring av pasta på kjøkkenbenken. Ca 550 kr tilsammen. Det er det eneste jeg har brukt på interiør siden storhandelen i fjor. Hvor mye blir det i snitt i mnd? *regner* 187 kr i snitt på interiør i mnd.det siste året. Ikke så mye altså.

Hva mer bruker jeg penger på til meg selv? Hmmm.... Et par medisiner, men jeg vet ikke om det er dette det spørres etter i tråden? Får inntrykk av at det er mer pengebruk for "fornøyelsens skyld"? :-)

Jeg bruker ikke penger på ferie. Nå skrev jeg et langt avsnitt som forklarte hvorfor osv, men det ble så langt tilsammen alt dette, at jeg slettet det :)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...